piątek, 24 listopada 2017 r.

Lublin

Nowe autobusy w Lublinie. Z gniazdkami do ładowania telefonów i zliczaniem pasażerów

Dodano: 12 maja 2017, 19:37
Autor: Dominik Smaga

Kolejne autobusy zasilą tabor komunikacji miejskiej. Najnowszy przetarg ogłoszony przez miasto dotyczy 14 autobusów, w tym 6 przegubowych. W toku są już przetargi na 24 przegubowce, w tym 15 trolejbusów. W przyszłym roku miasto ma zamawiać elektrobusy.

Najnowszy przetarg dotyczy autobusów z napędem spalinowym, fabrycznie nowych, klimatyzowanych i wyposażonych w automaty do sprzedaży biletów przyjmujące płatności gotówką i kartą. Miasto wymaga, aby w pojazdach były zamontowane gniazda, dzięki którym pasażerowie będą mogli podczas jazdy podładować telefony komórkowe.

Autobusy muszą być także wyposażone w automatyczny system zliczania pasażerów, który pozwoli sprawdzić ile osób wsiadło, a ile wsiadło na danym przystanku podczas konkretnego kursu. Dodatkowo punktowane przy wyborze ofert ma być wyposażenie pojazdu w system baterii słonecznych.

Dostawa 14 autobusów, w tym 6 przegubowych, ma nastąpić w przyszłym roku: do końca marca mają dotrzeć do Lublina przegubowce, a krótsze pojazdy powinny być dostarczone pod koniec maja 2018 r.

W podobnym czasie do zajezdni mają trafić inne pojazdy, zamówione już przez Zarząd Transportu Miejskiego. W toku są zamówienia na 9 przegubowych autobusów spalinowych oraz 15 przegubowych trolejbusów wyposażonych w akumulatory umożliwiające jazdę po ulicach, nad którymi nie ma trakcji trolejbusowej.

To nie koniec zakupów taboru dla komunikacji miejskiej. W przyszłym roku, dzięki unijnym dotacjom, władze Lublina planują ogłosić przetargi na autobusy elektryczne.

– Planowany jest zakup 32 autobusów elektrycznych w ramach projektów podstawowych i 34 w ramach projektów rezerwowych – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego. Ładowarki dla takich pojazdów mają być zbudowane w kilku punktach miasta, ich projekt już został zamówiony w ramach zlecenia na projekt nowych węzłów przesiadkowych.

Rośnie także sieć

Równocześnie rozbudowywana jest trakcja trolejbusowa. Na przełomie wiosny i lata na nowy odcinek w ul. Muzycznej i Stadionowej skierowane zostaną linie 152 i 154. Trwa już budowa nowej trakcji w ul. Jana Pawła II aż do pętli na Węglinie, dzięki czemu linie 151 i 161 mają być skierowane na trasę wydłużoną od pętli Węglin do os. Poręba, co ma nastąpić najwcześniej pod koniec roku. W dalszych planach miasta jest też m.in. budowa sieci w ul. Choiny do granicy miasta.

ide z buta
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(18) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ide z buta
ide z buta (16 maja 2017 o 11:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może niech najpierw zwieksza czestotlowość kursowania tych badziewnych linii, tj. 152 i 154 a nie raz na 30 minut. Uruchamiaja te linia na siłe i dla picu niekomu one nie służą. ludzie  wola jezdzic  uzywanymi samochodami od helmuta i rowerami bo taka komunikacja nikogo nie satysfakcjonuje
Rozwiń
Gość
Gość (15 maja 2017 o 12:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Dodatkowo punktowane przy wyborze ofert ma być wyposażenie pojazdu w system baterii słonecznych." Czyli przetarg ustawiony pod Ursusa. Witajcie kolejne toporne Bogdany...
Rozwiń
Gość
Gość (13 maja 2017 o 15:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
popieram inwestowanie w przegubowe autobusy, bo jest ich zdecydowanie za mało i na ogół obsługują tylko te linie, które jadą przez al. Tysiąclecia( Dworzec PKS) to ta wielka piątka: 10,18,26,31,57 oraz do nich dołączyły też 14,17 i 55. Istnieją też takie linie jak 2,6, 15, 32, 39, 40, gdzie na wybrane kursy lub połowę kursów powinny być kierowane większe pojazdy. W przypadku 6 i 32 nie ma takiej możliwości, gdyż zarówno pętla na Niepodległości oraz ta na Daszyńskiego są po prostu za małe i autobus przegubowy nie wyrabia żeby zawrócić. To samo jest z 15 i 40, ale może w tym roku powstanie ta nowa pętla u zbiegu Żeglarskiej i Krężnickiej.
Rozwiń
obywatel gorszego sortu
obywatel gorszego sortu (13 maja 2017 o 10:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
czy autobusy nie powinny być zamawiane i zakupywane przez operatorów transportowych typu MPK? ZTM jest od organizacji transportu, a nie zamawiania autobusów. Chyba, że MPK nie posiada środków finansowych na zakup.
 Bo to jest lubelski fenomen. MPK jeździ za najdroższą stawkę w Lublinie, w większości autobusami należącymi do ZTM, a własne autobusy mają średnio po 20 lat. I nie zanosi się aby przewoźnik zamierzał kupić nowe... a prywaciaże jeżdżą nowymi za 2/3 stawki co MPK.
Rozwiń
Gość
Gość (13 maja 2017 o 09:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
czy autobusy nie powinny być zamawiane i zakupywane przez operatorów transportowych typu MPK? ZTM jest od organizacji transportu, a nie zamawiania autobusów. Chyba, że MPK nie posiada środków finansowych na zakup.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (18)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!