poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lublin

Ograniczą wjazd tirów do Lublina? Jest projekt organizacji ruchu ciężarówek (SONDA)

Dodano: 21 lipca 2015, 10:24

Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica (fot. Maciej Kaczanowski)
Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica (fot. Maciej Kaczanowski)

Po niedzieli mają zapaść decyzje w sprawie zakazu przejazdu tirów przez Lublin. W ten sposób Ratusz chce uniemożliwić tirom uciekanie z płatnej obwodnicy. I choć takiej ucieczki nie potwierdzają oficjalne dane, to na wprowadzenie zakazu nalegają mieszkańcy.

Telefony w tej sprawie rozdzwoniły się po 30 czerwca, gdy płatna dla ciężarówek i autobusów stała się droga ekspresowa między Piaskami a Kurowem, której część jest obwodnicą Lublina. – Mamy wiele sygnałów – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Najwięcej próśb dotyczy „wyrzucenia” tirów z al. Witosa i al. Spółdzielczości Pracy.

Projekt ograniczeń jest już gotowy. Zakłada on, że zakaz poruszania się tirów miałby dotyczyłby odcinka al. Solidarności i al. Tysiąclecia od al. Sikorskiego do ronda pod Zamkiem, a obowiązywałby przez całą dobę.

– Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica. Ciężarówki jadące od strony Zamościa na rondzie pod Zamkiem musiałyby jechać al. Spółdzielczości Pracy do węzła Elizówka – wylicza Kieliszek. Znaki miałyby też uniemożliwiać zjazd z al. Spółdzielczości Pracy przez Czechów.

Takie rozwiązania znalazły się w dokumencie, który Zarząd Dróg i Mostów przesłał do zaopiniowania policjantom z drogówki. Spotkanie obu stron zaplanowane jest na przyszły tydzień. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że wspomniana organizacja ruchu zostanie znacznie zmodyfikowana.

Miasto nie dysponuje badaniami, jak poszerzenie listy płatnych dróg przełożyło się na powrót tirów na ulice Lublina. – Z naszych obserwacji wynika, że zalewu ciężarówek nie ma. Ale to tylko obserwacje – zastrzega Kieliszek.

Oficjalne dane ma za to operator systemu opłat drogowych viaTOLL, a wynika z nich, że tylko nieznaczna liczba kierowców ucieka z płatnej drogi. Pierwszy dwa tygodnie lipca, czyli obowiązywania opłat na całym 70-kilometrowym płatnym odcinku S12/17, przyniosły wpływy 1 mln 34 tysiące złote.

– Z naszych danych wynika, że przychody z tytułu opłat wnoszonych przez użytkowników drogi S12/17 wzrosły proporcjonalnie do wydłużenia odcinka płatnego – mówi Dorota Prochowicz, rzeczniczka viaTOLL. – Przed 30 czerwca tego roku płatny odcinek S12 miał długość 37,5 km, po rozszerzeniu – 70,3 km. Dane te pokazują, że przewoźnicy zaakceptowali obowiązek wnoszenia opłat za poruszanie się po drogach dobrej jakości.

SONDA
Liczba głosów: 1087

Czy ruch tirów po Lublinie powinien być ograniczony?

86.84 %
Tak
11.87 %
Nie
1.29 %
Nie mam zdania
Gość
CE driver
Gość
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (22 lipca 2015 o 20:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co to wam przeszkadza?! Gdyby nie one nie było by towarów po sklepach! Ruch "Tirów" nie zniknie nigdy.Co niby zrobią? Postawią policję na każdym możliwym wjazdem do miasta?! NIE! Chyba że chcecie podwyższonych podatków na rzecz policji!
Rozwiń
CE driver
CE driver (21 lipca 2015 o 22:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ludzie I co wam z tych ograniczeń i tak "Tiry" nie znikną z miasta w którym mieszkacie - kto wam takich głupot naopowiadał. 

Musielibyście przestać robić zakupach w sklepach,aptekach czy restauracjach, nie zamawiać przesyłek na Allegro czy nie tankować samochodu, miasto i deweloperzy przestać inwestować i budować, a firma w której pracujecie skończyć z produkcją czy innych handlem

"Tiry" których tak nie lubicie wiozą rzeczy niezbędne dla waszego życia i musicie to sobie  uświadomić.

Rozwiń
Gość
Gość (21 lipca 2015 o 22:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A jak dojadą do węzła Elizówka? Przez Lubartowską? A może Podzamcze i Unicką? Koło Szkoły Podstawowej... Gratuluję pomysłu. I bezpiecznie i bez korków!!!!! Ale kasa płynie....
Rozwiń
Gość
Gość (21 lipca 2015 o 15:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To ograniczenie ma dotyczyć wjazdu pod Ratusz, czy faktycznie jeżdżenia tirów po Lublinie? Obwodnica oznacza możliwość jeżdżenia dookoła Lublina, zatem na jego peryferiach powinno być centrum logistyczne i przeładunkowe na mniejsze samochody dostawcze, skoro pobudowało się markety na osiedlach mieszkaniowych. Przykładem dla mnie jest ulica Grabskiego odcinek od DMM do al.Witosa - dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku plus ścieżka rowerowa w dwóch kierunkach - po jednej stronie: lidl, domki jednorodzinne, blok i .... 3 hurtownie za którymi znowu są bloki - po drugiej stronie: bloki, domki, szkoła, biedronka, trawnik z garażami. Do lidla, biedronki i hurtowni codziennie przyjeżdża po kilka tirów, często stoją na ścieżce rowerowej, gdyż nie mogą wjechać do hurtowni mrożonek. Tak wygląda Lublin bez tirów, a to tylko krótki odcinek jednej ulicy, a co z pozostałymi?????
Rozwiń
Gość
Gość (21 lipca 2015 o 15:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Ciężarówki jadące od strony Zamościa na rondzie pod Zamkiem musiałyby jechać al. Spółdzielczości Pracy do węzła Elizówka – wylicza Kieliszek. Znaki miałyby też uniemożliwiać zjazd z al. Spółdzielczości Pracy przez Czechów." Skoro jadą od zamościa to po co wjeżdżają do Lublina pod zamek????? Po to jest chyba obwodnica by płynnie przejechać po S12/17,
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!