Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 kwietnia 2016 r.
11:08

Piesi aktywiści chcą "uspokojenia ruchu" w mieście. Doradzają Ratuszowi jak to zrobić

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 21 A A
Jeden z postulatów pieszych, to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie. Przykłady? Na ul. Wieniawskiej i Świętoduskiej
Jeden z postulatów pieszych, to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie. Przykłady? Na ul. Wieniawskiej i Świętoduskiej

Powiedzcie, co zamierzacie, bo skutki będziemy odczuwać przez cztery lata – proszą Ratusz piesi aktywiści i chcą wglądu w plany urządzenia Strefy Płatnego Parkowania. Mają też własne pomysły: uwolnienie chodników z parkujących aut, czy... „esowanie” toru jazdy

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Decyzje, które wkrótce podejmie Ratusz przesądzą o tym, jak będziemy jeździć i chodzić po śródmieściu przez najbliższe cztery lata. Tyle trwać ma umowa z operatorem powiększonej Strefy Płatnego Parkowania, który już opracowuje projekt organizacji ruchu w strefie. W projekcie tym musi narysować każde płatne miejsce, bo każde z osobna ma być wyznaczone liniami malowanymi na jezdni lub chodniku.

O to, by na chodniku miejsc raczej nie wyznaczać apelują działacze Pieszego Lublina i Forum Kultury Przestrzeni. Ślą do prezydenta list otwarty, w którym proszą, by mogli zerknąć w projekt organizacji ruchu jeszcze zanim zostanie zatwierdzony. Tak, by dało się w nim jeszcze coś poprawić.

Autorzy listu podpowiadają też, jakie rozwiązania powinny być – ich zdaniem – jak najczęściej stosowane. Nalegają na „uspokojenie ruchu”, czyli przede wszystkim ograniczenie prędkości jazdy.

– Obecnie na większości ulic w śródmieściu dopuszczalna prędkość to 50 km/h – pisze do prezydenta Krzysztof Lipka z Pieszego Lublina. Wolniejszą jazdę miałoby wymusić m.in. prowadzenie ruchu... zygzakiem. – Wnioskujemy o stosowanie na dużą skalę tzw. esowania toru jazdy wynikającego z naprzemiennego rozmieszczenia miejsc parkingowych po obu stronach jezdni.

Drugi postulat to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie, np. na ul. Hipotecznej, Wieniawskiej i Świętoduskiej. Jak zrobić to na zbyt wąskich jezdniach? – Wprowadzić ruch jednokierunkowy – radzą aktywiści, którzy mówią wręcz o całej sieci ulic jednokierunkowych służących „wyeliminowaniu tranzytu samochodów indywidualnych”. Chcą też stref z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i więcej stref zamieszkania.

Temu, by na chodnik nie dało się wjechać służyć miałyby różne przeszkody, ale nie słupki, tylko bardziej od nich użyteczne ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, czy donice z kwiatami. – Jesteśmy w trakcie analizy zgłoszonych propozycji – odpowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Ani nie wykluczam, że do części postulatów się przychylimy, ani nie obiecam, że tak się stanie. To wymaga namysłu, bo pismo jest krótkie, za to problem złożony.

Piesi aktywiści zwracają uwagę, że miasto może skorzystać z już gotowych koncepcji, które samo zlecało za publiczne pieniądze. Jak choćby analizę z 2012 r., na którą Ratusz wydał 306 tys. złotych. Zawarte w niej propozycje raczej nie spodobają się kierowcom, bo mowa tu o całkowitej likwidacji miejsc parkingowych na szeregu ulic, np. Krakowskim Przedmieściu, Hipotecznej, Konopnickiej, Staszica, Jasnej, a nawet pl. Zamkowym.

Tak radykalne zmiany nie są już raczej możliwe, bo miasto jest już związane umową z nowym operatorem strefy, który ma czerpać z niej zyski, a te bezpośrednio związane są z liczbą miejsc parkingowych. W przetargu na zarządzanie strefą miasto zapowiedziało, że w strefie będzie 2400 miejsc.

W umowie nie ma też proponowanego przez pieszych aktywistów zapisu zobowiązującego kontrolerów Strefy Płatnego Parkowania do zgłaszania Straży Miejskiej przypadków postoju poza wyznaczonymi miejscami.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MPKowiec / 21 kwietnia 2016 o 00:56

Kto normalny chodzi na piechotę. Dały jakieś

Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 13:17
Popatrzmy na same zdjęcia ze śródmieścia. Ilu widać na nich ludzi jadących samochodami, a ilu idących pieszo/jadących na rowerze. Jadących samochodami jest więcej. Skoro ludzie wybrali samochody - starajmy się wyjść im naprzeciw. Zmieniajmy miasto, a nie ludzi. Czyż nie na tym polega polega demokracja?
Avatar
to ja / 20 kwietnia 2016 o 11:48

 Więcej parkingów! Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć.

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 08:04

Zgadzam się w 100% z moimi przedmówcami. Ograniczenie możliwości parkowania spowoduje dalszą rozwałkę centrum. Życie przeniesie się do centrów handlowych gdzie można zaparkować bez problemu. Jest źle a ma być jeszcze gorzej. Czy w tej perspektywie dziwią wyniki badania opinii turystów (publikowane nie tak dawno), którzy deklarują, że ponownie do Lublina nie przyjadą, bo czym - AUTOBUSEM MPK? Jeśli włodarzom miasta zależy i na mieszkańcach i turystach (a promocja Lublina nie jest zabiegiem pozorowanym - bo akurat jest taka pozycja w budżecie), to wrzucić te pomysły do niszczarki bardzo drobno mielącej papier. Jest pewien poziom paranoi, poniżej którego zejść się nie da.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 00:19
a po co Nam oficer pieszy? Pan Wiącek? to dziwne, nie ma żadnych pomysłów i podczas tworzenia umowy SPP nie skonsultował się z Pieszym Lublinem...amatorszczyzna
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 17:40
Jako zmotoryzowany aktywista żądam uspokojenia ruchu pieszych w śródmieściu,gdzie mieszkam,mieszkałem przed różnymi opodatkowanymi strefami,prezydentami,radnymi,zielonymi itd.Uważam,że włażenie pieszych pod samochody,kręcenie się między nimi,rysowanie siatkami, torbami wyrządza większe szkody,niż jazda po chodnikach.Proponuję jednocześnie bilety wstępu do śródmieścia,oraz wyznaczenie specjalnych ścieżek o szerokości 1 m,by piesi nikomu nie przeszkadzali.
Avatar
Ron / 19 kwietnia 2016 o 15:34

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

rozwiń
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 15:14
Uspokojenie ruchu czy chore ograniczenia prędkości? 50km/h to się rowerem jeździ więc to jakiś żart by jeszcze bardziej to obniżyć. Ale nix dziwnego że takie pomysły skoro to wschód gdzie przez takich ludzi nikt nie chce przyjeżdżać bo to zacofana Polska B.
Avatar
Ziuta200 / 19 kwietnia 2016 o 14:47

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowania itp. pomysły po prostu to utrudniają - utrudniają życie tej cichej większości, która nie pragnie miasta jako "przestrzeni wspólnej", "miejsca spotkań" itp. tylko po prostu musi pokonać co rano trasę Czuby (mieszkanie) - LSM (przedszkole) - Centrum (praca), czy inną analogiczną, a miasto traktuje jak po prostu jak miejsce pracy, czy miejsce do którego "niestety znowu" musi się udać żeby wziąć z urzędu Niezwykle Ważne Zaświadczenie. Centrum miasta to raczej powinna być przestrzeń dla usług i "życia nocnego" niż do mieszkania.... Te pomysły utrudnią życie cichej, milczącej większości, za to zaspokoją ambicje "Aktywistów". To złe zmiany.

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowan... rozwiń

Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 14:25
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkingi. Przykład pozytywny - Izba Skarbowa przy Szeligowskiego. Przykład negatywny - Urząd Miasta przy króla Leszczyńskiego. A w centrum - tyle miejsc parkingowych, żeby wszyscy się zmieścili. Oczywiście - wymaga to zmiany sposobu myślenia i innego projektowania. Idźmy bardziej w stronę przykładu Dallas niż Kopenhagi. Powtarzam - większość ludzi udaje się do centrum tylko dlatego że musi. Jak instytucje, do których ci ludzie muszą dotrzeć będą poza centrum, z łatwym dojazdem i parkingami, do centrum w ogóle sie oni nie udadzą bo i po co?
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkin... rozwiń
Avatar
MPKowiec / 21 kwietnia 2016 o 00:56

Kto normalny chodzi na piechotę. Dały jakieś

Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 13:17
Popatrzmy na same zdjęcia ze śródmieścia. Ilu widać na nich ludzi jadących samochodami, a ilu idących pieszo/jadących na rowerze. Jadących samochodami jest więcej. Skoro ludzie wybrali samochody - starajmy się wyjść im naprzeciw. Zmieniajmy miasto, a nie ludzi. Czyż nie na tym polega polega demokracja?
Avatar
to ja / 20 kwietnia 2016 o 11:48

 Więcej parkingów! Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć.

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 08:04

Zgadzam się w 100% z moimi przedmówcami. Ograniczenie możliwości parkowania spowoduje dalszą rozwałkę centrum. Życie przeniesie się do centrów handlowych gdzie można zaparkować bez problemu. Jest źle a ma być jeszcze gorzej. Czy w tej perspektywie dziwią wyniki badania opinii turystów (publikowane nie tak dawno), którzy deklarują, że ponownie do Lublina nie przyjadą, bo czym - AUTOBUSEM MPK? Jeśli włodarzom miasta zależy i na mieszkańcach i turystach (a promocja Lublina nie jest zabiegiem pozorowanym - bo akurat jest taka pozycja w budżecie), to wrzucić te pomysły do niszczarki bardzo drobno mielącej papier. Jest pewien poziom paranoi, poniżej którego zejść się nie da.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 o 00:19
a po co Nam oficer pieszy? Pan Wiącek? to dziwne, nie ma żadnych pomysłów i podczas tworzenia umowy SPP nie skonsultował się z Pieszym Lublinem...amatorszczyzna
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 17:40
Jako zmotoryzowany aktywista żądam uspokojenia ruchu pieszych w śródmieściu,gdzie mieszkam,mieszkałem przed różnymi opodatkowanymi strefami,prezydentami,radnymi,zielonymi itd.Uważam,że włażenie pieszych pod samochody,kręcenie się między nimi,rysowanie siatkami, torbami wyrządza większe szkody,niż jazda po chodnikach.Proponuję jednocześnie bilety wstępu do śródmieścia,oraz wyznaczenie specjalnych ścieżek o szerokości 1 m,by piesi nikomu nie przeszkadzali.
Avatar
Ron / 19 kwietnia 2016 o 15:34

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

rozwiń
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 15:14
Uspokojenie ruchu czy chore ograniczenia prędkości? 50km/h to się rowerem jeździ więc to jakiś żart by jeszcze bardziej to obniżyć. Ale nix dziwnego że takie pomysły skoro to wschód gdzie przez takich ludzi nikt nie chce przyjeżdżać bo to zacofana Polska B.
Avatar
Ziuta200 / 19 kwietnia 2016 o 14:47

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowania itp. pomysły po prostu to utrudniają - utrudniają życie tej cichej większości, która nie pragnie miasta jako "przestrzeni wspólnej", "miejsca spotkań" itp. tylko po prostu musi pokonać co rano trasę Czuby (mieszkanie) - LSM (przedszkole) - Centrum (praca), czy inną analogiczną, a miasto traktuje jak po prostu jak miejsce pracy, czy miejsce do którego "niestety znowu" musi się udać żeby wziąć z urzędu Niezwykle Ważne Zaświadczenie. Centrum miasta to raczej powinna być przestrzeń dla usług i "życia nocnego" niż do mieszkania.... Te pomysły utrudnią życie cichej, milczącej większości, za to zaspokoją ambicje "Aktywistów". To złe zmiany.

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowan... rozwiń

Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 o 14:25
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkingi. Przykład pozytywny - Izba Skarbowa przy Szeligowskiego. Przykład negatywny - Urząd Miasta przy króla Leszczyńskiego. A w centrum - tyle miejsc parkingowych, żeby wszyscy się zmieścili. Oczywiście - wymaga to zmiany sposobu myślenia i innego projektowania. Idźmy bardziej w stronę przykładu Dallas niż Kopenhagi. Powtarzam - większość ludzi udaje się do centrum tylko dlatego że musi. Jak instytucje, do których ci ludzie muszą dotrzeć będą poza centrum, z łatwym dojazdem i parkingami, do centrum w ogóle sie oni nie udadzą bo i po co?
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkin... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy
galeria

Tłumy na spotkaniu z Lechem Wałęsą w Puławach. Przyszli też jego przeciwnicy 28 12

Sala konferencyjna Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Puławach w poniedziałek pękała w szwach. Na spotkanie Klubu Obywatelskiego z Lechem Wałęsą przyszli głównie sympatycy opozycji. Były prezydent zachęcał do organizowania się, żeby "demokratycznie" zmienić rząd

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy

Azoty II Puławy – Gloria Katowice 39:35. Zostali mistrzem grupy 4 0

II LIGA PIŁKARZY RĘCZNYCH Na zakończenie rozgrywek rezerwy Azotów Puławy pokonały Glorię Katowice i zakończyły sezon na pierwszym miejscu w swojej grupie

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki

Paraliż szpitala przy al. Kraśnickiej. Pielęgniarki nie przyszły do pracy, do pomocy ściągano studentki 101 23

Nie było przyjęć na zaplanowane zbiegi, zawieszono planowe operacje, a karetki nie dowoziły nagłych przypadków – tak w poniedziałek wyglądała sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej w Lublinie. Ok. 150 pielęgniarek poszło na zwolnienia lekarskie. Jedni mówią o epidemii, drudzy o sporze płacowym z dyrekcją

Ceny paliw ostro w górę.  Przez "premię strachu"?

Ceny paliw ostro w górę. Przez "premię strachu"? 16 3

Przez rok ceny ropy Brent wzrosły o 61 proc., a benzyna 95 z PKN Orlen podrożała o 11 proc. – poinformował członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty

Biała Podlaska: Główny budynek muzeum będzie zamknięty 0 1

Na początku wakacji Muzeum Południowego Podlasia zamknie swój budynek główny. Ma to związek z remontem

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina

Miasto unieważniło ważny przetarg. Ta decyzja dotyczy 40 tys. mieszkańców Lublina 0 4

Prawie 40 tys. osób dotyczy poniedziałkowa decyzja Urzędu Miasta, który unieważnił przetarg na odbiór śmieci od mieszkańców Czubów Północnych, Węglina Północnego i Węglina Południowego. Ratusz odrzucił ofertę jedynej firmy gotowej obsługiwać te dzielnice. Umowa z obecnym wykonawcą usługi wygasa 30 czerwca

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma

Odebrał sobie życie na znak protestu. Uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Zygielbojma 3 4

Towarzystwo Jana Karskiego i Urząd Miasta Chełm uroczyście uczcili 75. rocznicę śmierci Szmula Mordechaja Zygielbojma.

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł

Czarne płyty w dobrej formie. Zaoszczędzą 60 tys. zł 1 0

Prawie 60 tys. zł oszczędzi na remoncie Sąd Apelacyjny dzięki użyciu rozbiórkowego materiału

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę
galeria

Cofał śmieciarką, potrącił rowerzystkę 0 1

22-letnia rowerzystka trafiła do szpitala po tym, jak potrąciła ją śmieciarka.

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież"

Ukradli z kapliczki figurkę Matki Boskiej. "To była dziwna kradzież" 9 2

We wsi Mateuszowo (gm. Dubienka) z kapliczki wystawionej na prywatnej posesji zniknęła figurka Matki Boskiej. Zbulwersowani mieszkańcy wciąż mają nadzieję, że złodziej się opamięta i zwróci to, co było ważne dla całej społeczności

Nowa droga połączy wschodnią część miasta z ekspresówką

Nowa droga połączy wschodnią część miasta z ekspresówką 3 2

Lada dzień rozpocznie się budowa ul. Kusocińskiego. Miasto podpisało właśnie umowę z wykonawcą -Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina. Prace przy nowej drodze liczącej blisko 2 kilometry mają potrwać do października 2020 r.

Miliony z UE na nowe warsztaty szkolne. Będą tu uczyć siedmiu zawodów

Miliony z UE na nowe warsztaty szkolne. Będą tu uczyć siedmiu zawodów 0 4

Jeszcze w tym roku ma stanąć budynek nowych Warsztatów Szkolnych przy Zespole Szkół nr 3 w Kraśniku. Na przyszły rok zostały zaplanowane zaś prace wykończeniowe i wyposażenie w sprzęt do nauki zawodów. W poniedziałek na miejscu, gdzie ma stanąć hala władze powiatu kraśnickiego podpisały umowę z wykonawcą

Złoto Malwiny Kopron na mistrzostwach Polski AZS

Złoto Malwiny Kopron na mistrzostwach Polski AZS 4 1

W weekend zostały rozegrane Mistrzostwa Polski Akademickiego Związku Sportowego. Z imprezy w Łodzi w dobrych humorach wracały przede wszystkim zawodniczki AZS UMCS: Malwina Kopron, Karolina Kołeczek i Paulina Guba

Rowerem z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Nowa ścieżka

Rowerem z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Nowa ścieżka 0 1

Trwa budowa ścieżki rowerowej, dzięki której będzie można dojechać z Lublina do Lasów Kozłowieckich. Inwestycja prowadzona przez sąsiadują z Lublinem gminę Niemce ma zakończyć się jeszcze w wakacje

Pseudokibice Legii zdemolowali dworzec w Kutnie [wideo]
film

Pseudokibice Legii zdemolowali dworzec w Kutnie [wideo] 0 5

Miało być święto piłki nożnej, skończyło się walkowerem. Finał ekstraklasy został przerwany po chuligańskich wybrykach pseudokibiców Lecha Poznań. Jednak to co działo się na boisku, miało także swoją kontynuację poza nim

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.