czwartek, 18 stycznia 2018 r.

Lublin

PKP Intercity wymienia tabor. Z Lublina do Warszawy pojedziemy wygodniejszymi pociągami

Dodano: 20 grudnia 2017, 16:06
Autor: Dominik Smaga

Wygodniejsze pociągi mają wozić nas z Lublina do Warszawy i dalej do Bydgoszczy, Gdyni, Piły, Kołobrzegu i Gorzowa Wielkopolskiego. A także do Przemyśla. Taki efekt ma dać wielki plan wymiany i modernizacji taboru ogłoszony wczoraj przez PKP Intercity.

94 proc. pociągów wyposażonych w klimatyzację? To, co dzisiaj brzmi jak pobożne życzenie pasażerów, w ciągu kilku lat ma stać się rzeczywistością. Taki przynajmniej jest plan, którego realizacja ma pochłonąć ponad 7 mld. zł. To tyle, ile wynosi trzyletni budżet Lublina.

– Do 2023 roku PKP Intercity zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych – zapowiada Agnieszka Serbeńska, rzecznik spółki obsługującej połączenia dalekobieżne.

Firma zamierza też kupić elektryczne zespoły trakcyjne, czyli pojazdy, w których nie ma podziału na lokomotywę i wagony. Na liście zakupów są także lokomotywy: 118 będzie nowych, 200 przejdzie modernizację. Wśród tras, na które ma trafić nowy tabor, wymienione są także te do Lublina.

Po tych zakupach tylko co piąty pociąg PKP Intercity ma być obsługiwany taborem, który nie jest nowy lub odnowiony. Aż 80 proc. pociągów będzie mieć gniazdka elektryczne dla pasażerów, zaś w 77 proc. będzie można znaleźć bezprzewodowy internet. To oficjalne deklaracje przewoźnika.

Spółka obiecuje ponadto wygodne fotele, miejsca na rowery, a nawet toalety, z których nieczystości nie lecą bezpośrednio na tory. – Po zakończeniu programu około 98 proc. pociągów PKP Intercity będzie wyposażonych w toalety z zamkniętym systemem – twierdzi Serbeńska.

PKP Intercity chwali się rekordową liczbą przewiezionych w tym roku pasażerów. Do końca listopada było ich już 39 mln, a tylu spodziewała się do końca roku.

Mniej powodów do dumy dostarczają statystyki punktualności pociągów ogłaszane przez Urząd Transportu Kolejowego. W trzecim kwartale tego roku tylko 71 proc. dotarło do celu punktualnie lub z opóźnieniem nie większym niż pięciominutowe. Jest to najgorszy wynik spośród wszystkich działających w Polsce pasażerskich przewoźników kolejowych.

Czytaj więcej o: kolej pociągi PKP Intercity
Damian
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Damian
Damian (21 grudnia 2017 o 18:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mam taką nadzieje że się nie zawiedziemy w ustawie są wielkie plany dla naszego woj. ale ile stego będzie zrobione to jest pytanie. Mam duże zamiłowanie do kolei ale boli mnie jak jadę do warszawy. Jako miłośnik mam nadzieje na rekąpensate za te 3 lata ale to graniczy z cudem.
Rozwiń
Gość
Gość (21 grudnia 2017 o 11:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na początek, gdy zakończy się już remont torów, niech oddadzą nasze Darty! Polska A Polsce B każe się całować w D...
Rozwiń
Gość
Gość (21 grudnia 2017 o 04:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lublin piękne miasto tylko szkoda że jak ruszą pociagi to ed74 czyli długi autobus bedzie jechał do Wrocławia z Lublina ed160 i ed161 ok do Warszawy można jechać dalej nogi bolą wagony to raczej pojadą do Gorzowa czy Gdyni
Rozwiń
Gość
Gość (21 grudnia 2017 o 00:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Aż 80 proc. pociągów będzie mieć gniazdka elektryczne dla pasażerów, zaś w 77 proc. będzie można znaleźć bezprzewodowy internet." ale znając życie Lubelszczyzna załapie się na 20 i 33% :D
Rozwiń
Gość
Gość (20 grudnia 2017 o 20:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A gdzie chamom dać nowy wagon?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!