wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

PolskiBus wciąż w zawieszeniu. Nadal nie ma zgody na większą liczbę kursów

Dodano: 4 stycznia 2016, 08:13
Autor: toma

Przewoźnik do stolicy jeździ wciąż pięć razy dziennie (fot. Maciej Kaczanowski)
Przewoźnik do stolicy jeździ wciąż pięć razy dziennie (fot. Maciej Kaczanowski)

Wciąż nie ma zgody na większą liczbę kursów firmy PolskiBus z Lublina do Warszawy. Przewoźnik do stolicy wciąż jeździ pięć razy dziennie, z kolei od następnego poniedziałku przestanie kursować na trasie Lublin–Kraków.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Postępowanie w sprawie zwiększenia częstotliwości kursów rozpoczęło się we wrześniu. Prowadzi je mazowiecki marszałek, bo to na Mazowszu PolskiBus ma swoją siedzibę. Firma początkowo chciała jeździć z Lublina do Warszawy 11 razy dziennie, ale na to nie zgodził się nasz urząd marszałkowski, który musiał wydać opinię w tej sprawie. Ostatecznie stanęło na ośmiu rejsach w ciągu dnia. Decyzja zapadła 22 grudnia.

– Poinformowaliśmy mazowiecki urząd marszałkowski, że uzgodniliśmy trasę na osiem kursów. Informację otrzymali też prawnicy firmy PolskiBus oraz stowarzyszenia Lexmid, które jest stroną w tej sprawie – mówiła tuż przed Bożym Narodzeniem Beata Górka, rzeczniczka marszałka województwa lubelskiego.

Urzędnicy z Mazowsza pismo otrzymali w ubiegły poniedziałek. Do 31 grudnia nie wpłynęło potwierdzenie, czy odebrali je przedstawiciele Lexmidu. A właśnie to będzie w tej kwestii kluczowe, bo stowarzyszenie do tej pory blokowało działania firmy PolskiBus. W sierpniu doprowadziło do likwidacji kursów z Lublina do Rzeszowa, a teraz na jego wniosek Samorządowe Kolegium Odwoławcze zajmuje się linią Lublin–Kraków. Przewoźnik nie czekając na ostateczne rozstrzygnięcie postanowił, że od 11 stycznia nie będzie obsługiwać tej trasy, by nie stawiać w niekomfortowej sytuacji pasażerów, którzy kupili bilety z wyprzedzeniem. Wiele wskazuje na to, że Lexmid odwoła się także w przypadku postępowania dotyczącego większej liczby kursów do stolicy.

– Od momentu odebranie pisma stowarzyszenie będzie miało siedem dni na skierowanie sprawy do SKO. My musimy poczekać na to, czy ewentualna skarga się pojawi – usłyszeliśmy w biurze prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. – Jeśli taka skarga nie wpłynie, to będziemy mogli rozpocząć naszą procedurę i po zebraniu dowodów w tej sprawie podjąć decyzję administracyjną. Trudno jednak powiedzieć, ile może to potrwać.

Czytaj więcej o: polski bus Polski Bus Lublin
Gość
Gość
Gość
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (26 stycznia 2016 o 00:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"w kolejce muszą już stać kolejarze od brudnych/smrodnych wagonów" A kiedy Ty ostatni raz jechałeś pociągiem co? Kiedy Ty widziałeś brudny albo śmierdzący wagon? Jeżdżę PKP Intercity co najmniej 2x w tygodniu, zwykle jest punktualnie co do minuty, wagony ZAWSZE są czyste i zadbane, sprawne ogrzewanie, nie mam absolutnie żadnych uwag. Ale niestety tak to jest, jak osoby które pewnie od czasu upadku komuny nie siedziały w pociągu udają ekspertów od kolei.
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2016 o 21:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
w pizdu z dostawczakami przerobionymi na busy zasrany marcelu!!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2016 o 19:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a panie podzamcza z gaciami na straganie już dawno powinny zablokować budowę tej czy tamtej galerii. w kolejce muszą już stać kolejarze od brudnych/smrodnych wagonów z blokadą lotniska, oraz leśne grzybki które odnotowały spadek obrotów po otwarciu obwodnicy ..... nie mówiąc o ... tej, czy tamtej telekomunikacji która zechce wymazać z pamięci świata telefon komórkowy. Panie małłłłłłszałku pomóż - giniemy, przez ten postęp kury jajek nie dajooo!
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2016 o 16:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kim jest Lexmid, żeby być stroną? Przecież są tu tylko dwie strony: Polski Bus (przedsiębiorca) oraz Klienci (Mieszkańcy Lubelszczyzny). Uważam, że regulatorzy rynku komunikacji powinni kierować się dobrem mieszkańców Lubelszczyzny oraz upowszechnianiem nowoczesnych usług Polskiego Busa. Obecnie wydaje się, że ekipa Sosnowskiego idzie w choinki...ignoranci
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2016 o 15:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Akurat firma Marcel z Podkarpacia jest firmą z nowoczesnym taborem, nawet luksusowymi autobusami.Nie zmienia to jednak faktu ze na tej trasie i na trasie do Krakowa powinien kursować Polski Bus. Pasażerów wystarczy dla wszystkich.Tym bardziej ze niskie ceny powodują znaczne zwiększenie ilości przewozów pasażerskich na danej trasie.

owszem, ale to są ciągle busy zapewniające tak naprawdę 0 słonie ZERO bezpieczeństwa. Te od marcela to dają chociaż trochę komfortu (co i tak nie równa się do prawdziwego autokaru), ale i tak to ciągle busy bez WC. a później władze się mogą chwalić że bezrobocie spadło, bo każdy kto stąd wyjechał nie prędko wróci...

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!