niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lublin

Przebudowa al. Tysiąclecia: Miastu zabrakło pieniędzy. Najtańsza oferta za droga

Dodano: 28 czerwca 2016, 20:52
Autor: Dominik Smaga

Zaplanowana przez miasto inwestycja ma obejmować północną jezdnię al. Tysiąclecia (tę po stronie dworca) na odcinku od ronda przy Zamku, do skrzyżowania z ul. Lubartowską
Zaplanowana przez miasto inwestycja ma obejmować północną jezdnię al. Tysiąclecia (tę po stronie dworca) na odcinku od ronda przy Zamku, do skrzyżowania z ul. Lubartowską

Miastu zabrakło pieniędzy na przebudowę al. Tysiąclecia po stronie dworca. Miał tu być specjalny pas dla autobusów, dłuższa zatoka przystankowa i ścieżka rowerowa, ale... We wtorek otwarto oferty firm starających się o zlecenie i najtańsza okazała się o pół miliona za droga

Tańsza z dwóch firm które stanęły do przetargu oczekuje 2,5 mln zł zapłaty, a droższa aż 2,8 mln zł. Tymczasem miasto na tę inwestycję zarezerwowało tylko 2 mln złotych. I co teraz?
Możliwości są dwie.

Pierwsza: miasto unieważnia przetarg i ogłasza nowy, z nadzieją (ale bez pewności), że tym razem ceny będą niższe.

Druga: miasto dokłada brakującą kwotę, wybiera wykonawcę i nie ryzykuje, że inwestycja złapie poślizg. Teraz zakładany termin zakończenia prac to 30 listopada.

Którą drogą pójdzie Ratusz? – Decyzji jeszcze nie ma. W pierwszej kolejności sprawdzamy poprawność złożonych ofert.– mówi Joanna Bobowska z Urzędu Miasta i na razie niczego nie wyklucza.

Dodatkowe pieniądze na przebudowę al. Tysiąclecia teoretycznie mogą się znaleźć. Do ich wygospodarowania nie byłaby konieczna uchwała radnych, którzy właśnie zaczęli wakacyjną przerwę i najbliższe posiedzenie mają wyznaczone na 8 września. – Jest możliwe przeniesienie takich pieniędzy w trybie zarządzenia prezydenta – dodaje Bobowska.

Zaplanowana przez miasto inwestycja ma obejmować północną jezdnię al. Tysiąclecia (tę po stronie dworca) na odcinku od ronda przy Zamku, do skrzyżowania z ul. Lubartowską.

Na jezdni ma się tu pojawić nowy asfalt, zaś jeden z trzech pasów ruchu zostanie przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Miasto zakłada też likwidację przystanku znajdującego się bliżej ronda. Wszystkie autobusy stawałyby na jednym przystanku, którego zatoka zostałaby wydłużona aż do ul. Cerkiewnej będącej wjazdem na teren dworcowego placu manewrowego.

Przebudowa polegać ma też na wymianie nawierzchni chodnika i dobudowaniu ścieżki rowerowej. Wstępnie wiadomo już, że wymusi to likwidację rzędu blaszanych straganów i kiosków stojących wzdłuż al. Tysiąclecia.

Ścieżka rowerowa zaczynałaby się przy rondzie i łączyła z nową jezdnią biegnącą wzdłuż al. Solidarności od Browarnej do terenu PZMot. Przebudowana ma być również sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych obok hali Nova, co ma związek z planowanym tu przejazdem rowerowym, ale też tzw. śluzą dla komunikacji miejskiej. Autobusy mogłyby ruszać wcześniej niż inni, by kierowcy linii skręcających w Wodopojną mogli swobodnie zjechać na lewy pas.

Druga jezdnia, ta po stronie Zamku, miałaby być odnowiona w ramach tzw. bieżącego utrzymania dróg. Z tych samych funduszy wymieniona mogłaby być nawierzchnia odcinka al. Solidarności od Lubartowskiej do okolic PZMot.

Czytaj więcej o: Lublin inwestycje tysiąclecia
Użytkownik niezarejestrowany
ja
Użytkownik niezarejestrowany
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (17 sierpnia 2016 o 19:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak dla mnie pomysł z wydłużeniem zatoczki autobusowej jest głupotą !! Na tych przystankach zatrzymuje się wiele autobusów niekiedy na raz. Nie raz ja sama (dość sprytna i energiczna) nie daje rady dobiec do autobusów, a co mówić o ludziach starszych??!! Przebudowując miasto pomyślmy o takich ludziach, a nie tak, żeby tylko nam pasowało. Ciekawe czy pomysłodawcy za te kilka lat byli by w stanie dobiec z jednego końca tej zatoczki na drugi. Nie pozdrawiam ! Zajmijcie się czymś innym a nie takimi bezsensownymi głupotami jak wydłużenie już i tak długiej zatoczki ;)
Rozwiń
ja
ja (29 czerwca 2016 o 14:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Święta racja!
Rozwiń
Gość
Gość (29 czerwca 2016 o 10:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przez bus-pas i ścieżkę rowerową zwężą jezdnie do 2 pasów jak ruch na tym odcinku jest tak duży, że 4 pasy to mało. Lepiej niech tylko sfrezują nawierzchnię i nowy dywanik asfaltowy i po remoncie za parę złoty. Przestawianie krawężników za parę milionów odbije się czkawką i problemami w przejezdności na tym odcinku.
Rozwiń
podróżny
podróżny (29 czerwca 2016 o 10:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przecież w miejsce tych bud miał być wybudowany piękny skwer naprzeciwko Zamku i z planów nici bo sprzedawcy tandety górą.A gdzie hala handlowa na Ruskiej.?
Rozwiń
Vistula
Vistula (29 czerwca 2016 o 09:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Z tymi terminami to radził bym nie tak pochopnie.Te okolice zapewne tak jak plac Litewski to pod ziemią długie godziny dla archeologów.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!