sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Ruszyła budowa systemu zarządzania ruchem w Lublinie. Jak będzie działał?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 marca 2015, 06:30
Autor: Dominik Smaga

Zaczęła się budowa systemu zarządzania ruchem, dzięki któremu mamy tracić mniej czasu w korkach. Ale wcześniej musimy przetrwać problemy, jak choćby brak świateł na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Ducha i nie tylko tam

- Jesteśmy w pełni przygotowani, prace ruszyły - mówi Dawid Klempka z firmy Qumak, który kieruje pracami w Lublinie. Praktycznie połowę sygnalizacji działających w mieście trzeba spiąć światłowodem i podłączyć do "mózgu”, którym będzie Centrum Sterowania Ruchem w budynku po komisariacie przy Lipowej.

Pierwsi zaczną informatycy i specjaliści od zarządzania ruchem, którzy wszystko zaprojektują. Dopiero wtedy do akcji wkroczą robotnicy.

Jakich utrudnień trzeba się spodziewać przy budowie systemu? Na większości skrzyżowań wystarczy wymiana skrytych w szarych szafkach urządzeń sterujących. Tu sygnalizacja będzie wyłączona na kilka godzin. Większe kłopoty będą w 22 miejscach, gdzie trzeba wymienić maszty, wysięgniki, instalacje, szafki... - Tu będzie potrzeba wyłączenia sygnalizacji nawet do tygodnia - przyznaje Andrzej Matacz z Zarządu Dróg i Mostów.

Na liście tych skrzyżowań są tak newralgiczne punkty, jak skrzyżowanie al. Solidarności z ul.Ducha, czy al. Kraśnickiej z Zana. Miasto chce, by ruchem kierowała tu policja. - Inaczej sobie tego nie wyobrażamy - zastrzega Matacz. Dokładny harmonogram utrudnień ma być znany jeszcze w marcu. Wiadomo, że w tych problematycznych miejscach robotnicy będą pracować w wakacje.

W październiku może się już zacząć regulacja systemu. Tak, by w połowie grudnia był już gotowy i sprawny. Jaki ma być efekt końcowy?

Mózg systemu ma dawkować zielone światło tak, aby ruch odbywał się płynnie i można było się załapać na tzw. zieloną falę. Skoordynowane będą światła na al. Kraśnickiej, al. Sikorskiego, al. Solidarności, al. Tysiąclecia, al. Unii Lubelskiej, al. Piłsudskiego, ul. Lipowej, Al. Racławickich, Mełgiewskiej, Drodze Męczenników Majdanka i Krańcowej.

Spóźnione autobusy i trolejbusy dostaną na skrzyżowaniu więcej zielonego światła. - Wszystko pojazdy będą wyposażone w odpowiednie czujniki - mówi Matacz. Przy ulicach stanie 10 tablic świetlnych z informacjami m.in. o utrudnieniach (w tym przy al. Kraśnickiej, al. Tysiąclecia, czy al. Sikorskiego), a na specjalnej stronie internetowej będzie można sprawdzić ile czasu zajmie nam przejazd i gdzie w danej chwili są korki.

Warszawska firma Qumak to już drugi wykonawca wynajęty do tego zlecenia. Z pierwszym, hiszpańską firmą ACISA, miasto zerwało umowę ze względu na znikome postępy prac. Rozwód z Hiszpanami jeszcze trwa. Niedawno sądowi biegli oglądali sprzęt w Centrum Sterowania Ruchem, który zdaniem Hiszpanów jest zgodny z zamówieniem, a zdaniem miasta nie.

Nowy wykonawca buduje podobny system na zlecenie Gdańska, gdzie sieć połączy 160 skrzyżowań. Lubelskie, mniejsze zlecenie opiewa na 28 mln zł.

Gdzie Generalny remont świateł

• al. Solidarności/al. Sikorskiego •al. Solidarności/Lubomelska
• al. Solidarności/Wodopojna
• al. Tysiąclecia/Lubartowska
• przejście przy pl. Zamkowym •Lubartowska/Ruska
• Mełgiewska (przejście przy Frezerów)
• al. Kraśnicka/ Zana •al. Kraśnicka/Głęboka
• Al. Racławickie/Głowackiego
• Al. Racławickie/Sowińskiego
• Al. Racławickie/Lipowa
• Krakowskie Przedmieście/Chopina
• Krakowskie Przedmieście/Wieniawska
• al. Unii Lubelskiej/Zamojska
• Droga Męczenników Majdanka/Lotnicza
• Droga Męczenników Majdanka/Grabskiego
• Al. Zygmuntowskie/al. Piłsudskiego
• al. Piłsudskiego/Dolna Panny Marii
• Głęboka/Narutowicza •Narutowicza/Mościckiego
• Hempla/Okopowa
  Edytuj ten wpis
Gość
kamil
Gość
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (11 marca 2015 o 11:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

no i super

Rozwiń
kamil
kamil (11 marca 2015 o 10:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powinni od razu dodać zegary odliczające czas do zmiany świateł. To też by pomogło, bo kierowcy nie zagapiali by się na światłach
Rozwiń
Gość
Gość (11 marca 2015 o 10:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ty sam jesteś zmarnowany, akurat ta inwestycja jest jak najbardziej potrzebna.

poszerzać drogi

to jest dopiero chory pomysł

Rozwiń
coolEjaż
coolEjaż (11 marca 2015 o 10:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zmarnowane pieniądze. Nic to nie da. Co to dla mnie za różnica czy będę w szczycie jechał z Czechowa na Czuby 29 czy 30 min? Jeśli mają być mniejsze korki to trzeba:

1) puścić tranzyt obwodnicą (oby już niedługo)

2) zlikwidować światła na rondach

3) budować i poszerzać drogi


Zmarnowane pieniądze. Nic to nie da. Co to dla mnie za różnica czy będę w szczycie jechał z Czechowa na Czuby 29 czy 30 min? Jeśli mają być mniejsze korki to trzeba:

1) puścić tranzyt obwodnicą (oby już niedługo)

2) zlikwidować światła na rondach

3) budować i poszerzać drogi

źle myślisz! -wystarczy darmowa komunikacja podmiejska lub komunikacja "za grosze" -to bardzo wiele zmieni. Tabor mamy nowoczesny i prawie caly jest nowy(kilkuletni). Ludzie policzą: ile kosztuje dojazd autem do pracy/szkoły i przesiądą się na autobusy -przynajmniej Ci, którzy potrafią liczyć.

Rozwiń
witman
witman (11 marca 2015 o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zmarnowane pieniądze. Nic to nie da. Co to dla mnie za różnica czy będę w szczycie jechał z Czechowa na Czuby 29 czy 30 min? Jeśli mają być mniejsze korki to trzeba:

1) puścić tranzyt obwodnicą (oby już niedługo)

2) zlikwidować światła na rondach

3) budować i poszerzać drogi

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!