wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Trolejbusy z Lublina będą jeździć w Gdyni? Ursus chce stanąć do przetargu

Dodano: 11 czerwca 2015, 18:40
Autor: Dominik Smaga

Fot. ursus
Fot. ursus

Czy trolejbusy z Lublina będą kursować po Gdyni? Produkująca je firma Ursus chce stanąć do przetargu na dostawę pojazdów z dodatkowym zasilaniem dla tamtejszego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej

Przewoźnik z Trójmiasta zamawia dwa niskopodłogowe trolejbusy z alternatywnym zasilaniem bateryjnym. Pozwoli to pojazdom na pokonywanie odcinków tras biegnących ulicami, nad którymi nie ma sieci trakcyjnej. A władze Gdyni postanowiły, że będą rozwijać komunikację trolejbusową, ale nowych drutów wieszać już nie będą. Stąd decyzja o zakupie takich pojazdów.

Kontraktem zainteresował się lubelski Ursus, którego pojazdy składane w hali przy Frezerów kursują na razie tylko po Lublinie. Tu ich producent wygrał przetarg na dostawę 38 pojazdów z bateriami zmniejszającymi ich zależność od sieci. Większość już wozi lublinian.

Ale Ursus musi powalczyć o to, by w ogóle móc stanąć do gdyńskiego przetargu. O co chodzi w tym sporze? Gdyńskie PKT zdecydowało, że do przetargu dopuści tylko te firmy, które spełnią łącznie trzy warunki.

Pierwszy: dostawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowała nie mniej niż dwie dostawy takich trolejbusów, jakich potrzebuje Gdynia.

Drugi: w każdej z tych dostaw musiały być co najmniej dwa takie pojazdy.

Warunek trzeci: odbiorców takich dostaw musi być co najmniej dwóch.

Tak ustalone kryteria nie pozwalały Ursusowi złożyć oferty w gdyńskim przetargu. Dlatego lubelski producent złożył oficjalne odwołanie, w którym zarzucił przewoźnikowi stronniczość. Zdaniem Ursusa warunki postawione przez PKT z Gdyni mogła spełnić tylko jedna firma, producent trolejbusów marki Solaris, który jest dla Ursusa konkurencją.

– Wymóg wykazania się dostawami do minimum dwóch odbiorców, przy czym dla każdego z nich wystarczająca będzie liczba dwóch pojazdów dyskryminuje dostawców z dużo bogatszym doświadczeniem, którzy z powodzeniem zrealizowali dostawy kilkudziesięciu trolejbusów z układem jazdy autonomicznej, ale do jednego odbiorcy – czytamy w odwołaniu Ursusa.

Gdyński przewoźnik zmienił wymogi, ale też nie w taki sposób, jakiego oczekiwał producent z Lublina, bo w nowej wersji dokumentu nie ma co prawda mowy o co najmniej dwóch odbiorcach, ale pozostał wymóg realizacji minimum dwóch dostaw. Spór trafił już na wokandę Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych.

Autobusy na sprzedaż

Lubelski Ursus zamierza też wejść na rynek z elektrycznymi autobusami. Pierwszy taki pojazd zmontowany w Lublinie od poniedziałku wozi pasażerów darmowej linii EKO. Producent już zapowiada, że będzie startować w przetargu na elektrobusy dla Krakowa.

Czytaj więcej o: Lublin Ursus autobusy
anty-ursus
henryk
Gość
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

anty-ursus
anty-ursus (12 czerwca 2015 o 22:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy się na niczy nieznają wypisujac takie brednie na temat trolejbusów Ursusa. Warto zauważyć , że są to nowe modele i znacznie lepiej się prezentują od Solarisa. Posiadają b.dużą dynamikę i żywotność przy alternatywnym zasilaniu, są cichsze i zwrotniejsze na waskich i zatloczonych ulicach miasta. Brawo Ursus tak utrzymać i nie pozwolić na taki traktowanie przez zniemczoną konkurecję Solarisa. Ursus jest poprostu inym wyrobem posiadającym dużo zalt. Tak trzymać. Jurand

Mam to nieszczęście jeździć tym BADZIEWIEM na co dzień z racji pracy w MPK i twierdzenie , że ursus jest lepszy od Solarisa , to tak jakby porównywać Mercedesa z Ładą.

1. Przeciekające dachy przy klimatyzatorach,

2. Nieszczelne okna - szczególnie w kabinie kierowcy , zamontowane odwrotnie szyby , "łapią" powietrze między uszczelkami

3.  Fotel kierowcy , przesunięty w bok w stosunku do koła kierownicy , ostre krawędzie przy fotelu

4. Schowki nad oknami wykonane z płyty meblowej pomalowanej srebrzanką oraz jakość dopasowania - jak się komu docięło płytę

5. Zacinające się drzwi

6. Awarie układu EBD - brak jazdy albo szarpanie podczas jazdy

7. BRAK nadmuchu na szyby podczas jazdy na bateriach !!! szczególnie kłopotliwe gdy pada deszcz i parują szyby

8. Nowe wozy dostarczane z fabryki są BRUDNE i można w nich znaleźć trochę śrubek czy kawałki kabli , bo nikt tego nie sprząta przed oddaniem wozu.

9. Co do zwrotności to na zakrętach trzeba uważać , żeby ta STODOŁA NA KÓŁKACH się nie przewróciła , bo przez umieszczenie na dachu baterii trakcyjnych ,cały wóz podczas jazdy znacznie się przechyla.

Na koniec - rozumiem - "Jurand" , że pracujesz w tej manufakturze i szef kazał ci to chwalić , ale nawet gdyby pomalowali to na złoty kolor to GÓWNO zawsze pozostanie GÓWNEM. 

Rozwiń
henryk
henryk (12 czerwca 2015 o 21:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Gdyby konkurencja była normalna ,a nie złośliwa nie kopała by firme Ursus .Podobna spraw dotyczy przetargi    helikopnera  ma nastąpić upadek firmy z Polski wschodniej .UE to Niemcy mniej Francuzi jeszcze mniej Anglicy   .Niemcy traktują  Polske  tak jak  Grecje i Węgry

Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2015 o 17:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nareszcie Polska forma. Byliście na targach? Widzieliście? Te Ursusy jak mercedesy.
Rozwiń
Lechu
Lechu (12 czerwca 2015 o 17:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy się na niczy nieznają wypisujac takie brednie na temat trolejbusów Ursusa. Warto zauważyć , że są to nowe modele i znacznie lepiej się prezentują od Solarisa. Posiadają b.dużą dynamikę i żywotność przy alternatywnym zasilaniu, są cichsze i zwrotniejsze na waskich i zatloczonych ulicach miasta. Brawo Ursus tak utrzymać i nie pozwolić na taki traktowanie przez zniemczoną konkurecję Solarisa. Ursus jest poprostu inym wyrobem posiadającym dużo zalt. Tak trzymać. Jurand

Ursus produkuje super nowoczesne produkty. Aż dech zapiera.

A na forum widzę konkrencja nie śpi.

Rozwiń
Gość
Gość (12 czerwca 2015 o 15:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy się na niczy nieznają wypisujac takie brednie na temat trolejbusów Ursusa. Warto zauważyć , że są to nowe modele i znacznie lepiej się prezentują od Solarisa. Posiadają b.dużą dynamikę i żywotność przy alternatywnym zasilaniu, są cichsze i zwrotniejsze na waskich i zatloczonych ulicach miasta. Brawo Ursus tak utrzymać i nie pozwolić na taki traktowanie przez zniemczoną konkurecję Solarisa. Ursus jest poprostu inym wyrobem posiadającym dużo zalt. Tak trzymać. Jurand
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!