czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

W półtorej godziny z Lublina do Warszawy. Jest przetarg na przebudowę torów

Dodano: 10 grudnia 2015, 14:57
Autor: Dominik Smaga

Jest przetarg na modernizację linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Prace mają potrwać 43 miesiące i pozwolą na skrócenie podróży do stolicy do 90 minut. W trakcie prac, choć nie przez cały czas, konieczne będzie kierowanie pociągów objazdem przez Łuków

Prace obejmą 150-kilometrowy odcinek linii od Otwocka do Lublina. Szlak ma być zmodernizowany w taki sposób, by pociągi pasażerskie mogły nim pojechać z prędkością 160 km/h. – Podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie 1,5 godziny, to o 45 minut krócej niż dotychczas – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na szlaku zniknie część przejazdów, istniejące zostaną przebudowane, a w Lublinie powstanie dodatkowy przystanek Lublin Zachód na wysokości Czubów. – W celu zapewnienia bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu PLK wybuduje 2 nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami – dodaje Siemieniec. Jedno z przejść podziemnych prowadzić ma do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód na wysokości Czubów. Dojazd do niego zbudować ma miasto, będzie to przedłużenie ul. Granitowej.

– Wszystkie przystanki i stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem – podkreśla Siemieniec.

Wykonawca prac zostanie wybrany w przetargu ograniczonym. Do 22 stycznia spółka PKP Polskie Linie Kolejowe będzie przyjmować wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do kolejnego etapu zakwalifikuje się nie więcej niż osiem firm z największym doświadczeniem. Kolej zaprosi je do składania ofert, a przy ich ocenie w 80 proc. liczyć ma się cena, w 10 proc. oferowana gwarancja i w 10 proc zadeklarowane skrócenie czasu budowy ustalonego przez kolejarzy na 43 miesiące od podpisania umowy.

Przebudowa linii sprawi, że okresowo zamykane będą poszczególne odcinki tej linii. Trasa objazdowa ma prowadzić z Lublina przez Parczew i Łuków, która na razie nie jest do tego gotowa, a przetarg na jej modernizację jest jeszcze w toku. Z objazdu w większym stopniu korzystać mają składy towarowe, które po powrocie na „warszawską” linię będą mogły nią jechać z prędkością 120 km/h.

Czytaj więcej o: Lublin Warszawa pociąg
Gość
Gość
Gość
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (11 grudnia 2015 o 13:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
powinno być maksymalnie w godzine, kolej nie wygra konkurencji w ten sposob z busami ktore są tańcze
Rozwiń
Gość
Gość (10 grudnia 2015 o 22:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na dworcach przy schodach PKP powinno zrobić tzw. równie pochyłe, żeby pasażerowie mogli przewozić swoje bagaże zamiast targach po schodach.
Rozwiń
Gość
Gość (10 grudnia 2015 o 20:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
może by wzięli przykład z sejmu i maksymalnie przyspiesylimprace
Rozwiń
.... ..
.... .. (10 grudnia 2015 o 20:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"W póltorej godziny z Lublina do Warszawy."

Chyba na miotle . . .  :)

Rozwiń
ADAs
ADAs (10 grudnia 2015 o 19:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

JA ŻĄDAM ABY BYŁO JESCZE KRÓCEJ MAX 45 MINUT

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!