wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Wyniki matur 2017. Wiemy, które szkoły w Lublinie i regionie są najlepsze

Dodano: 8 lipca 2017, 12:21

Matura 2017 w III LO w Lublinie im. Unii Lubelskiej
Matura 2017 w III LO w Lublinie im. Unii Lubelskiej (fot. Maciej Kaczanowski)

Sprawdziliśmy, jak uczniowie z Lublina i regionu poradzili sobie z maturą 2017

Maturalną statystykę opublikowała właśnie Centralna Komisja Egzaminacyjna. W Lublinie egzamin z języka polskiego w szkołach publicznych najlepiej napisali uczniowie III LO im. Unii Lubelskiej i V Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej - Curie. Zdali ze średnim wynikiem 85 proc. Spośród szkół niepublicznych 79 proc. z języka polskiego pisemnego uzyskali uczniowie Pallotyńskiego LO im. S. Batorego.

Egzamin z matematyki to z kolei sukces absolwentów Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego im. Królowej Jadwigi oraz III Liceum Ogólnokształcącego (po 84 proc.).

Maturzyści obowiązkowo zdawali egzamin z języka obcego. Najwięcej z nich wybierało język angielski. W części ustnej bezkonkurencyjni okazali się absolwenci "Unii" i "Sobieskiego", uzyskując średnio po 93 proc.

W części pisemnej sukcesem mogą pochwalić się uczniowie "Sobieskiego" (97 proc). Wśród szkół publicznych najlepiej wypadli uczniowie "Unii" i "Staszica", otrzymując średnio po 94 proc.

Lubelskimi szkołami, w których wszyscy uczniowie zdali obowiązkową maturę były "Sobieski", "Staszic", "Jadwiga", "Paderewski", "Unia" i "Batory". Takimi wynikami nie może pochwalić się natomiast żadne lubelskie technikum. Pierwsze miejsce zajęło Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939 roku (zdawalność na poziomie 99 proc.). Za nim uplasowało się Technikum Transportowo-Komunikacyjne (86 proc.).

Egzamin z ustnego języka polskiego najlepiej zdali absolwenci Technikum Chemicznego (zdobyli 74 proc.), a w części pisemnej Technikum Elektronicznego im. Obrońców Lublina 1939 roku (61 proc.), którzy okazali się też bezkonkurencyjni w zmaganiach z matematyką (75 proc.).

Z maturą ustną z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie absolwenci Niepublicznego Technikum Leśnego (70 proc.), a z pisemną - Technikum Elektronicznego im. Obrońców Lublina 1939 roku (86 proc.).

Maturzyści wybierali też przedmioty dodatkowe. Biologia najlepiej poszła uczniom "Staszica" (73 proc.), chemia - "Batorego" (90 proc.), a fizyka - "Jadwigi" (79 proc.).

Z historii bezkonkurencyjni okazali się absolwenci "Sobieskiego" (88 proc.), a WOS najlepiej zdali uczniowie „Jadwigi" (61 proc.). Mocną stroną absolwentów "Batorego' okazała się informatyka - zdobyli średnio 86 proc.

Wśród absolwentów techników, najlepsi okazali się ci z Technikum Elektronicznego im. Obrońców Lublina 1939 roku, którzy z biologii zdobyli średnio 67 proc. Nieco gorszy wynik uzyskali z chemii - 33 proc. Z kolei uczniowie Technikum Energetyczno-Informatycznego uzyskali z fizyki 31 proc, a Technikum Gastronomiczno - Hotelarskiego z historii - 33 proc.

Najlepsi w regionie

Obowiązkowy egzamin z matematyki najlepiej zdali uczniowie I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Europejskiej w Zamościu, którzy zdobyli 85 proc.

Z ustnego języka angielskiego najlepsi byli absolwenci lubelskiej „Unii” (93 proc.), z języka polskiego ustnego uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. ks. S. Staszica w Hrubieszowie, którzy zdali go na 98 proc.

Szczegółowe wyniki matury poszczególnych szkół znaleźć można na stronie internetowej CKE.

Matura 2017 matematyka w V LO w Lublinie:

Gość
Użytkownik niezarejestrowany
Gość
(25) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (15 lipca 2017 o 01:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
 Typowe działanie "nowych elit" to oczernianie poprzedników,  publikowanie nieprawdziwych informacji, czego przykładem jest uwaga o przyjmowaniu uczniów po znajomościach.  Przypominam, że p. Dyrektor Ryszard był dyrektorem bardzo pracowitym, Zamoy jako szkoła była dla niego jako dyrektora ogromną wartością. Kowal pełnił swoją funkcję z licznymi sukcesami, zmodernizował szkołę, szkoła zawdzięcza jemu postęp techniczny, materialny to jego zasługa, potrafił zmotywować grono nauczycieli i uczniów do takiej pracy, że szkoła znalazła  się na 17 miejscu w kraju w rankingu Perspektyw.  W szkole działo się wiele, kwitło życie kulturalne,  współpraca ze szkołami z zagranicą.  To wszystko to zasługa kadry pedagogicznej, która była zmotywowana do pracy. W tym względzie chyba się nic nie zmieniło?  Co do wyników matur, to uczniowie uczęszczali do szkoły przez dwa lata panowania nowej dyrekcji. Najwygodniej poszukać jednego "ojca" sukcesu i zrzucić odpowiedzialność na poprzednika. Jeśli szkoła nie jest zachwycona wynikami matur, należy zastanowić się, jakie są powody takiego stanu rzeczy i wprowadzić zmiany w kształceniu.
Rozwiń
Gość
Gość (14 lipca 2017 o 18:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To absolutna nieprawda co do naboru. Tegoroczni absolwenci pochodza z ostatniego roku naboru za poprzedniej dyrekcji. I niskie wyniki matury to konsekwencja polityki poprzedniej dyrekcji. Dopiero przyszly rocznik absolwentow jest poklosiem pracy obecnej dyrekcji. Za czasow poprzedniego dyrektora było przyjmowanych mnostwo uczniow po znajomości, ktorzy sie nie nadawali do ambitnej szkoly. W trakcie roku szkolnego poprzednia dyrekcja przyjmowała uczniow z 23 LO, IX LO itp. Teraz próbuje się zrzucic odpowiedzialnosc na obecna kadre zarzadzajaca...
Rozwiń
Gość
Gość (13 lipca 2017 o 19:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dzisiejsze klasy to uczniowie z naboru nowej dyrekcji. Na zaufanie młodzieży i rodziców nowa dyrekcja musi sobie zapracować. Słabsza rekrutacja sprzed dwóch lat to reakcja lubelskiej społeczności na zmiany, jakie nastąpiły w szkole oraz sposób przeprowadzenia  tych zmian. Miejmy nadzieje, że 100-letni dorobek bardzo dobrej szkoły nie zostanie zniszczony. 
Rozwiń
Absolwent
Absolwent (13 lipca 2017 o 15:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zupełnie nie zgadzam się z tą opinią. Nauczyciele są zaangażowani i stwarzają bardzo dobra atmosferę. Jak s każdej szkole są wyjątki. Na ile uczeń chce kozystac z tej wiedzy, jest indywidualna decyzja ucznia. W moim roczniku większość.  Nas dostała się na wybrane studia. Pan RK nauczył nas matematycznego myślenia i dzięki temu dobrze radziliśmy sobie na studiach.  Nie byłem w biol-chemię, ale sporo osób dostali się ma medycynę, w szczególności uczniowie p. Topolskuej. Dziś dyrekcja uczy chemi i biologii w najlepszej klasie w szkole. I co z tego? Czy szkoła ruszyła z kopyta? "Dobra zmiana" trwa.
Rozwiń
Absolwent
Absolwent (13 lipca 2017 o 15:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zupełnie nie zgadzam się z tą opinią. Nauczyciele są zaangażowani i stwarzają bardzo dobra atmosferę. Jak s każdej szkole są wyjątki. Na ile uczeń chce kozystac z tej wiedzy, jest indywidualna decyzja ucznia. W moim roczniku większość.  Nas dostała się na wybrane studia. Pan RK nauczył nas matematycznego myślenia i dzięki temu dobrze radziliśmy sobie na studiach.  Nie byłem w biol-chemię, ale sporo osób dostali się ma medycynę, w szczególności uczniowie p. Topolskuej. Dziś dyrekcja uczy chemi i biologii w najlepszej klasie w szkole. I co z tego? Czy szkoła ruszyła z kopyta? "Dobra zmiana" trwa.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (25)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!