Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

6 sierpnia 2014 r.
18:30
Edytuj ten wpis

Trwa konflikt w puławskim szpitalu. Lekarz dostał naganę, bo "zmienił kolejność zabiegów"

3 6 A A

Nagana za "usiłowanie uzyskania zgody na wyjazd szkoleniowy i rzekoma - jak twierdzą związkowcy - samowola w ustalaniu kolejności zabiegów. To kolejna odsłona konfliktu między lekarzami a dyrekcją puławskiego szpitala.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O konflikcie pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Powodem były dłuższe godziny pracy radiologów zatrudnionych w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej, na co nie chcieli zgodzić się pracownicy. Jak podkreślali Jerzy Łączka, były kierownik Zakładu Diagnostyki Obrazowej i Lidia Twardowska, przewodnicząca Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych w szpitalu, dyrekcja nie uzgodniła tych zmian ze związkami. A radiolodzy, którzy w związku ze zmianą warunków pracy złożyli wypowiedzenia, nie mieli prawa wzięcia udziału w nowym konkursie ofertowym. Lekarze uważają, że to dyskryminujące.

- Ten szpital to prywatny folwark - komentowała Twardowska, nie wykluczając skierowania sprawy do sądu pracy.

Dyrekcja tłumaczyła wówczas, że nie musiała konsultować zmian ze związkowcami, bo wynikają one z ustawy o lecznictwie, do której musi się stosować. To nie jedyny wątek konfliktu w puławskim szpitalu. 25 lipca dyrekcja udzieliła nagany jednemu z lekarzy.

- Chodziło o rzekomą samowolną zmianę kolejności zabiegów oraz usiłowanie, jak to zostało kuriozalnie określone, "uzyskania zgody na wyjazd szkoleniowy”.

Lekarz odwołał się, dyrekcja ma dwa tygodnie na ustosunkowanie się do jego sprzeciwu - mówi Paweł Gajek, przewodniczący Związku Zawodowego Lekarzy Specjalności Chirurgicznych w szpitalu. - Lekarz wcale nie zmienił kolejności zabiegów, ale dopisał pacjenta, którego nie udało się zoperować na następny dzień. Wszystko za wiedzą ordynatora.

Jak relacjonuje dr Gajek, następnego dnia ordynator zmienił zdanie. Stało się to w momencie, kiedy pacjent był wieziony na trakt operacyjny. - Mimo to lekarz stwierdził, że zdąży wykonać operację przed kolejnymi zabiegami i tak się stało. Za to dostał naganę - dodaje dr Gajek. - To tylko przykład, ale doskonale obrazuje, co się dzieje w szpitalu i jak dyrekcja traktuje pracowników.

- Z informacji, które uzyskaliśmy od ordynatora wynika, że lekarz samowolnie, wbrew wyraźnym zaleceniom ordynatora oddziału zmienił kolejność zabiegów tego dnia. Nie będziemy tego wyjaśniać szukając rzekomych świadków, bo to ordynator odpowiada za działanie oddziału i kierujemy się jego stanowiskiem - tłumaczy Ewa Warchoł-Sławińska, zastępca dyrektora ds. lecznictwa. - Co do wyjazdu szkoleniowego, to ordynator nie ma obowiązku zgadzać się na każde szkolenie i to on uznaje, kiedy taki wyjazd jest potrzebny i czy przyniesie korzyści w pracy lekarza i całego oddziału.

Dyrektor dodaje, że lekarz od czasu objęcia funkcji przez obecnego ordynatora uczestniczył w co najmniej czterech kursach szkoleniowych. Żaden inny członek zespołu lekarskiego nie miał okazji uczestniczyć w tylu szkoleniach.

- To dowód na to, że ordynator wiązał duże nadzieje z pracą tego lekarza w zespole i nie był do niego w żaden sposób uprzedzony. Być może w tym wypadku uznał, ze lekarz jest już dostatecznie przeszkolony i taki wyjazd jest zbędny - tłumaczy Warchoł-Sławińska.

Komentarze 6

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
wojtek / 7 sierpnia 2014 o 20:49

wywalą cię z roboty łapiduchu

Pitbul lizus dyrekcji i KŁAMCA. Łże na nutę folwarcznej dyrekcji. L I Z U S...feeeeeeeeee

Avatar
ja / 7 sierpnia 2014 o 14:47
To co napisał Pitbul to czysta propaganda po linii dyrekcji. Znam oddział na którym pracuje P. Lidka i choć mamy inny światopogląd to stwierdzam że do jej organizacji pracy jako pielęgniarki oddziałowej, sumienności i uczciwości nie można się przyczepić. Wielu lekarzy, pielęgniarek i pozostałego personelu potwierdzi powyższe słowa.
Avatar
taka prawda / 7 sierpnia 2014 o 13:57

Wczytajcie się dobrze w teks - bez sensu - gdzie sprawa techników , gdzie lekarzy . I nie starajcie robić zamentu przez brak zrozumienia sprawy - wystarczy poczytać i odrobinę dziennikarskiej żetelności - odrobinę  anie tylko wzmianka o sensacji

Rzetelność w pisaniu też obowiązuje.

Avatar
Maciej / 7 sierpnia 2014 o 08:48

wywalą cię z roboty łapiduchu

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrekcji.

Po trzecie jest radną w powiecie puławskim. Na posiedzeniach rady wsławiła się m.in. tym, że twierdziła iż zwiększona obsada karetek pogotowia to sposób na walkę z bezrobociem...

Po czwarte jest członkiem komisji zdrowia i polityki społęcznej przy powiecie puławskim. Na posiedzeniach tejże komisji wsławiła się m.in. przekonywaniem (wraz ze swoimi ziomkami z PiS) zastępcy dyrektora, że kuchnię trzeba wydzierżawić za 1zł/m2 miesięcznie, a najlepiej jeszcze taniej! To taka pisowska ekonomia.

Po piąte jest członkiem komisji porządku publicznego i bezpieczeństwa w randze v-ce przewodniczącego również przy puławskim powiecie. I słusznie musi sama siebie pilnować żeby nie zaginąć w drodze z jednej komisji na drugą.

Jest jeszcze i po szóste itd...

Szkoda tylko, że czasu nie ma na pracę w szpitalu i pilnowania porządku na swoim oddziale.

A tak swoją drogą to trzeba się wykazaywać niezłym refleksem rozmawiając z panią Lidią. Nigdy nie wiadomo do kogo się mówi: pielęgniarki, oddziałowej, przewodniczącej związku, radnej, członka komisji ale której, członka PiS czy może jakiejś funkcyjnej w innych organizacjach. Ta kobieta powinna mieć na czole specjalny wyświetlacz wskazujący akurat reprezentowaną funkcję.

rozwiń
Avatar
Pitbul / 6 sierpnia 2014 o 22:08

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrekcji.

Po trzecie jest radną w powiecie puławskim. Na posiedzeniach rady wsławiła się m.in. tym, że twierdziła iż zwiększona obsada karetek pogotowia to sposób na walkę z bezrobociem...

Po czwarte jest członkiem komisji zdrowia i polityki społęcznej przy powiecie puławskim. Na posiedzeniach tejże komisji wsławiła się m.in. przekonywaniem (wraz ze swoimi ziomkami z PiS) zastępcy dyrektora, że kuchnię trzeba wydzierżawić za 1zł/m2 miesięcznie, a najlepiej jeszcze taniej! To taka pisowska ekonomia.

Po piąte jest członkiem komisji porządku publicznego i bezpieczeństwa w randze v-ce przewodniczącego również przy puławskim powiecie. I słusznie musi sama siebie pilnować żeby nie zaginąć w drodze z jednej komisji na drugą.

Jest jeszcze i po szóste itd...

Szkoda tylko, że czasu nie ma na pracę w szpitalu i pilnowania porządku na swoim oddziale.

A tak swoją drogą to trzeba się wykazaywać niezłym refleksem rozmawiając z panią Lidią. Nigdy nie wiadomo do kogo się mówi: pielęgniarki, oddziałowej, przewodniczącej związku, radnej, członka komisji ale której, członka PiS czy może jakiejś funkcyjnej w innych organizacjach. Ta kobieta powinna mieć na czole specjalny wyświetlacz wskazujący akurat reprezentowaną funkcję.

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrek... rozwiń

Avatar
kabi / 6 sierpnia 2014 o 19:44

Wczytajcie się dobrze w teks - bez sensu - gdzie sprawa techników , gdzie lekarzy . I nie starajcie robić zamentu przez brak zrozumienia sprawy - wystarczy poczytać i odrobinę dziennikarskiej żetelności - odrobinę  anie tylko wzmianka o sensacji

Avatar
wojtek / 7 sierpnia 2014 o 20:49

wywalą cię z roboty łapiduchu

Pitbul lizus dyrekcji i KŁAMCA. Łże na nutę folwarcznej dyrekcji. L I Z U S...feeeeeeeeee

Avatar
ja / 7 sierpnia 2014 o 14:47
To co napisał Pitbul to czysta propaganda po linii dyrekcji. Znam oddział na którym pracuje P. Lidka i choć mamy inny światopogląd to stwierdzam że do jej organizacji pracy jako pielęgniarki oddziałowej, sumienności i uczciwości nie można się przyczepić. Wielu lekarzy, pielęgniarek i pozostałego personelu potwierdzi powyższe słowa.
Avatar
taka prawda / 7 sierpnia 2014 o 13:57

Wczytajcie się dobrze w teks - bez sensu - gdzie sprawa techników , gdzie lekarzy . I nie starajcie robić zamentu przez brak zrozumienia sprawy - wystarczy poczytać i odrobinę dziennikarskiej żetelności - odrobinę  anie tylko wzmianka o sensacji

Rzetelność w pisaniu też obowiązuje.

Avatar
Maciej / 7 sierpnia 2014 o 08:48

wywalą cię z roboty łapiduchu

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrekcji.

Po trzecie jest radną w powiecie puławskim. Na posiedzeniach rady wsławiła się m.in. tym, że twierdziła iż zwiększona obsada karetek pogotowia to sposób na walkę z bezrobociem...

Po czwarte jest członkiem komisji zdrowia i polityki społęcznej przy powiecie puławskim. Na posiedzeniach tejże komisji wsławiła się m.in. przekonywaniem (wraz ze swoimi ziomkami z PiS) zastępcy dyrektora, że kuchnię trzeba wydzierżawić za 1zł/m2 miesięcznie, a najlepiej jeszcze taniej! To taka pisowska ekonomia.

Po piąte jest członkiem komisji porządku publicznego i bezpieczeństwa w randze v-ce przewodniczącego również przy puławskim powiecie. I słusznie musi sama siebie pilnować żeby nie zaginąć w drodze z jednej komisji na drugą.

Jest jeszcze i po szóste itd...

Szkoda tylko, że czasu nie ma na pracę w szpitalu i pilnowania porządku na swoim oddziale.

A tak swoją drogą to trzeba się wykazaywać niezłym refleksem rozmawiając z panią Lidią. Nigdy nie wiadomo do kogo się mówi: pielęgniarki, oddziałowej, przewodniczącej związku, radnej, członka komisji ale której, członka PiS czy może jakiejś funkcyjnej w innych organizacjach. Ta kobieta powinna mieć na czole specjalny wyświetlacz wskazujący akurat reprezentowaną funkcję.

rozwiń
Avatar
Pitbul / 6 sierpnia 2014 o 22:08

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrekcji.

Po trzecie jest radną w powiecie puławskim. Na posiedzeniach rady wsławiła się m.in. tym, że twierdziła iż zwiększona obsada karetek pogotowia to sposób na walkę z bezrobociem...

Po czwarte jest członkiem komisji zdrowia i polityki społęcznej przy powiecie puławskim. Na posiedzeniach tejże komisji wsławiła się m.in. przekonywaniem (wraz ze swoimi ziomkami z PiS) zastępcy dyrektora, że kuchnię trzeba wydzierżawić za 1zł/m2 miesięcznie, a najlepiej jeszcze taniej! To taka pisowska ekonomia.

Po piąte jest członkiem komisji porządku publicznego i bezpieczeństwa w randze v-ce przewodniczącego również przy puławskim powiecie. I słusznie musi sama siebie pilnować żeby nie zaginąć w drodze z jednej komisji na drugą.

Jest jeszcze i po szóste itd...

Szkoda tylko, że czasu nie ma na pracę w szpitalu i pilnowania porządku na swoim oddziale.

A tak swoją drogą to trzeba się wykazaywać niezłym refleksem rozmawiając z panią Lidią. Nigdy nie wiadomo do kogo się mówi: pielęgniarki, oddziałowej, przewodniczącej związku, radnej, członka komisji ale której, członka PiS czy może jakiejś funkcyjnej w innych organizacjach. Ta kobieta powinna mieć na czole specjalny wyświetlacz wskazujący akurat reprezentowaną funkcję.

Zgadzam się, że ten szpital to prywatny fowark. I jakoś mnie nie dziwi, że oczywiście pani Twardowska wie wszystko najlepiej ..... jak zawsze.

Słyszeliście o rozdwojeniu jaźni? Ta kobieta poszła dalej! Jest pracownikiem szpitala w randze oddziałowej, czyli teoretycznie reprezentuje kadrę kierowniczą zastępując dyrekcję na pewnym odcinku. Ale ma to w nosie i chyba nigdy niczego nie zrobiła tak jak dyrekcja oczekuje. To po pierwsze.

Po drugie jest przewodnioczącą związku zawodowego. Czyli z założenia jest w opozycji do dyrek... rozwiń

Avatar
kabi / 6 sierpnia 2014 o 19:44

Wczytajcie się dobrze w teks - bez sensu - gdzie sprawa techników , gdzie lekarzy . I nie starajcie robić zamentu przez brak zrozumienia sprawy - wystarczy poczytać i odrobinę dziennikarskiej żetelności - odrobinę  anie tylko wzmianka o sensacji

Zobacz wszystkie komentarze 6

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koncert Filipa Lato na Bronowicach
22 czerwca 2018, 18:00

Koncert Filipa Lato na Bronowicach 0 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda Voice of Poland, Filip Lato, wystąpi 22 czerwca o godz. 18 w Dzielnicowym Domu Kultury Bronowice (ul. Olchowa 8).

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu 0 0

52-letni motocyklista trafił do szpitala po wypadku w Maryninie (pow. chełmski).

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega 0 0

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ostrzega przed frontem burzowym, który ma dojść m.in. nad woj. lubelskie.

Prezenty dla nauczycieli na zakończenie roku szkolnego. Niektóre pomysły zaskakują

Prezenty dla nauczycieli na zakończenie roku szkolnego. Niektóre pomysły zaskakują 0 4

Kwiatki, bombonierki i pióra to klasyka. Obdarowywanie pedagogów z okazji zakończenia roku szkolnego, wzbudza jednak coraz większe kontrowersje. Zwłaszcza, że pomysły rodziców na prezenty dla nauczycieli są niekiedy bardzo zaskakujące

Nietypowy prezent dla Żuka na 61. urodziny. "Kółka będą, gdy będzie skatepark"

Nietypowy prezent dla Żuka na 61. urodziny. "Kółka będą, gdy będzie skatepark" 0 3

Deskorolkę bez kółek przynieśli prezydentowi na jego 61. urodziny młodzi ludzie upominający się o budowę skateparku na terenach zielonych przy Rusałce.

Koncert Piotra Selima w Whisky Cafe
22 czerwca 2018, 20:00

Koncert Piotra Selima w Whisky Cafe 0 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 22 czerwca o godz. 20 w Whisky Cafe (ul. Rybna 4/2) wystąpi kompozytor i wokalista Piotr Selim.

Górnik Łęczna ruszył z treningami, jest nowy trener

Górnik Łęczna ruszył z treningami, jest nowy trener 0 2

Piłkarze Górnika Łęczna w czwartek wrócili do treningów. Zajęcia poprowadził Rafał Wójcik, który ma być nowym trenerem zespołu. Znamy też terminarz sezonu 2018/2019. Zielono-czarni już za miesiąc rozpoczną rozgrywki od wyjazdowego spotkania z Gryfem Wejherowo (21 lipca)

"Chemia z Niemiec" produkowana w Polsce. 21 osób odpowie w tej sprawie

"Chemia z Niemiec" produkowana w Polsce. 21 osób odpowie w tej sprawie 0 2

„Markowa chemia z Niemiec” była produkowana w Polsce i sprzedawana pod szyldem znanych z reklam produktów – uznała prokuratura. W sprawie dotyczącej sprzedawania podróbek niczego nieświadomym klientom odpowiada 21 osób.

Wybory samorządowe w Chełmie. Kandydat PiS obiecuje, pozostali milczą

Wybory samorządowe w Chełmie. Kandydat PiS obiecuje, pozostali milczą 0 9

Jakuba Banaszka, kandydata Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Chełma, promowali już wicemarszałek Beata Mazurek, senator Józef Zając jako szef lokalnych struktur Porozumienia oraz Jarosław Gowin. Sam kandydat coraz zwołuje konferencje prasowe. Jego rywale na razie milczą.

Plenerowe rozpoczęcie wakacji nad Zalewem Zemborzyckim
22 czerwca 2018, 18:00

Plenerowe rozpoczęcie wakacji nad Zalewem Zemborzyckim 0 0

Co Gdzie Kiedy. 22 czerwca o godz. 18 nad Zalewem Zemborzyckim odbędzie się Wielkie Plenerowe Rozpoczęcie Wakacji. Na uczestników imprezy czeka moc atrakcji.

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego. Tym razem dotyczy rzek

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego. Tym razem dotyczy rzek 3 3

Tak jak już pisaliśmy, po południu, wieczorem i w nocy z czwartku na piątek można się spodziewać burz z ulewnym deszczem i gradem w woj. lubelskim.

Zjechał z drogi i wjechał busem w dom. Nie potrafił tego wyjaśnić [zdjęcia]
galeria

Zjechał z drogi i wjechał busem w dom. Nie potrafił tego wyjaśnić [zdjęcia] 4 3

Kierowca zjechał z drogi, wjechał w płot, drzewo, a potem zatrzymał się na domu. W środku aż wywróciła się szafa.

Zmarł ks. Krzysztof Piotr Kwiatkowski z parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie

Zmarł ks. Krzysztof Piotr Kwiatkowski z parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie 8 9

W środę w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej zmarł ks. mgr Krzysztof Piotr Kwiatkowski, wikariusz parafii pw. św. Agnieszki w Lublinie - informuje Archidiecezja Lubelska.

Finansowa kroplówka dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego

Finansowa kroplówka dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego 5 5

Puławski Park Naukowo-Technologiczny ciągle znajduje się w finansowych tarapatach. Spółka, bez kroplówki z budżetu miasta, nie miałaby środków na działalność bieżącą.

Byli najlepsi w konkursach artystycznych. Odebrali nagrody [zdjęcia]
galeria

Byli najlepsi w konkursach artystycznych. Odebrali nagrody [zdjęcia] 0 0

Prawie 180 uczniów odebrało wczoraj nagrody za osiągnięcia w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach artystycznych. To 97 uczniów z podstawówek, 48 gimnazjalistów oraz 32 uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.