Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Golf VI - brzmienie ciszy

Czy diesel może cichszy od benzyny? Okazuje się, że tak. Udowadnia to golf szóstej generacji.
Rewolucji nie ma. I takie jest odwieczne założenie w przypadku golfa. Tylko raz zdecydowano się na radykalną zmianę, przy zmianie III na IV generację. \"Szóstka” to płynna kontynuacja piątej generacji golfa. Jednak tylko w zakresie stylistyki. Mechanika, elektronika, ergonomia, jakość wykończenia - w tych dziedzinach nowy golf oferuje znacznie więcej niż poprzednik. Czysta i mocna stylistyka dwu lub czterodrzwiowego golfa oferowanego w wersjach wyposażenia \"Trendline”, \"Comfortline” i \"Highline” wskazuje całej marce drogę ku przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny komfort tego Volkswagena przesuwają granice między klasami. Innowacyjne technologie silników i przekładni obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednikiem. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne spełniają wymagania normy Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłości. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak automatyczna regulacja odległości ACC oraz adaptacyjne zawieszenie DCC i \"Park Assist” wprowadzają nowe, supernowoczesne technologie do golfa. Nowy system ESP o bardziej czułym zakresie sterowania, siedem poduszek powietrznych łącznie z poduszkami chroniącymi kolana, zagłówki zapobiegające urazom odcinka szyjnego kręgosłupa (WOKS), debiutująca w golfie kontrola zapięcia pasów z tyłu oraz światła dzienne dbają o maksymalne bezpieczeństwo. Lecz tak naprawdę \"powala” niezwykły poziom hałasu w nowym golfie. Podczas testu przeprowadzono pomiary głośności, wykorzystując w tym celu kilka aut konkurencji - opel astra III, toyota auris, ford focus. Pomiary dokonywali dziennikarze, na tym samym odcinku drogi, w jednakowych warunkach. Przy każdej wartości pomiarowej golf z dwulitrowym dieslem był zdecydowanie cichszy od konkurencji. Ba, okazało się, że emituje mniej hałasu niż benzynowy focus 1.6. Niski poziom hałasu, to zasługa rozwiązań technicznych. Specjalna folia tłumiąca w przedniej szybie i nowe uszczelnienia drzwi i prowadnic szyb redukują odgłosy powstające podczas jazdy. Także nowy kształt lusterek zewnętrznych wpływa na redukcję szumu wiatru. Ponadto komora silnika i kabina pasażerska zostały oddzielone od siebie akustycznie poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań. Cichobieżne opony i nowe łożyska silnika uzupełniają pakiet elementów tłumiących niepożądane dźwięki. Auto oferuje nie tylko ciszę w standardzie, ale także doskonałe walory jezdne. Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce - te elementy sprawiają, że jazda najnowszą generacja ikony kompaktów, to czysta przyjemność. Doskonale też nowy golf prezentuje się w środku. Bardzo dobre materiały, dokładny montaż - to robi wrażenie. A przy tym architektura wnętrza, która pozwala na intuicyjną obsługę, bez potrzeby zagłębiania się w nudną instrukcje obsługi. Słowem evergreen w każdej wersji.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama