Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Avensis - trzecie pokolenie

Już za tydzień w lubelskim salonie zadebiutuje nowa toyota avensis. To już trzecie pokolenie popularnego modelu klasy średniej, produkowanego od ponad 10 lat.
Nowa toyota debiutuje od razu w dwóch wersjach nadwozia - sedan oraz kombi. Tym razem nie będzie wersji 5-drzwiowej liftback, która cieszy się coraz mniejsza popularnością wśród nabywców. Zdecydowanie nowa avensis, w porównaniu z poprzedniczką, wyładniała. Ma ładniejsza linię, bardziej sportowy charakter i swój styl. Producent zapewnia, że ta generacja, poza zmianą wyglądu, oferuje jeszcze wyższy komfort jazdy i lepsze wykończenie z położeniem akcentu na dbałość o detale. Nowy model zapewnia także lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa, dzięki nowej filozofii tworzenia napędów \"Toyota Optimal Drive”. Za bezpieczeństwa odpowiada systemy 7 poduszek powietrznych w standardzie, w tym unikatowa poduszka kolanowa kierowcy, system VSC+, pre-crash system oraz aktywny tempomat. Z nowinek warto odnotować także automatyczne skrzynie biegów nowej generacji - bezstopniowa MultidriveS dla silników benzynowych i klasyczna przekładnia automatyczna dla nowego sinika Diesla D-4D 2.2 150 KM. Od podstaw opracowano nową rodzinę silników benzynowych oraz Diesla (jedynym nowym starym motorem jest 177-konny diesel 2.2 D-4D), dając autu odpowiednią moc i dynamikę w każdej wersji. Już podstawowy silnik benzynowy 1.6 Valvematic (Valvematic to następca systemu dual VVT-i zarządzającego zmiennymi fazami rozrządu) pozwala avensisowi osiągnąć 100 km/h w nieco ponad 10 sekund, dorównując motorowi 1.8 z poprzedniej generacji. Podstawowym dieslem jest dwulitrowy D-4D. Dotychczasowy 150-konny silnik 2.2 uzupełnia odmiana w wersji D-CAT (taka sama moc) po raz pierwszy połączona w europejskich osobowych modelach Toyoty z automatyczną skrzynią biegów (szybka zmiana jednego z 6 przełożeń jest teraz możliwa także w trybie sekwencyjnym). Najmocniejszy 177-konny diesel stał się teraz jeszcze bardziej elastyczny dzięki płaskiemu przebiegowi momentu obrotowego. Dynamiczniejsze silniki wymusiły nowe zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego. Dzięki nim podróż avensisem trzeciej generacji będzie nie tylko bardziej komfortowa, ale również bardziej dynamiczna. Szersze o prawie 6 cm nadwozie zapewnia większą stabilność, a kierowca, dzięki obniżeniu siedziska fotela o 2 cm (przy maksymalnym wykorzystaniu regulacji), może lepiej kontrolować zachowanie nadwozia.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama