Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kia soul - nowość z Korei

Jeszcze kilka lat temu marka Kia była synonimem łady nivy, chińskich butów i wieży stereo z targu. Dziś coraz śmielej wkracza na salony, i to nie tylko z wyciem policyjnego koguta.
Nowa propozycja to soul. A co najważniejsze - ma argumenty. W samochodzie liczy się kilka rzeczy. Ma być w dobrej cenie, niezawodny, wpadający w oko, ekonomiczny w użytkowaniu, wygodny, na co dzień. A to, jakie logo pyszni się na masce - dziś jest coraz mniej ważne. Tym właśnie tropem poszedł koreański producent aut, który coraz śmielej wkracza na europejski rynek, poprzez przyczółek fabryczny na Słowacji. Tam już powstaje rodzina udanego modelu c\'eed, suv sportage. Najnowszym dzieckiem jest soul - miejski crossover. Czy on jest bardziej cross, czy mniej over, tego właściwie nie wiadomo. Jedno jest pewne - pojazd o wyglądzie pudełka budzi sympatię. Nic z tych rzeczy. Właściwie to jedyny tego rodzaju pojazd na rynku. Zgrabnie ociosany, ale nie bez nuty finezji, chociażby w postaci możliwości wyboru jednej z kilku proponowanych aplikacji. Prosty kształt ma wiele zalet. Liczący 4,1 metra miejski soul ma niespotykanie długi rozstaw osi (2550 mm), lecz na niezwykły wygląd pojazdu składają się jego \"wymiary pionowe”. Wysokość całkowita wynosi 1610 mm, dolna krawędź przedniej szyby przebiega o 135 mm wyżej niż w typowym kompakcie, zwiększona jest także o 120 mm wysokość siedzenia - a prześwit pojazdu podniesiono o 45 mm do 165 mm. Stąd ten crossover. W środku pasażerowie siedzą wyżej niż w zwykłym kompakcie, mają dość przestrzeni nad głowami i dużo miejsca na nogi. Deska o trzech cylindrach pod łukowatym daszkiem przypomina rozwiązania z alfy romeo czy seata altea. Wysokie auto wymaga, niestety, dość sztywnego zawieszenia, aby nadmiernie się nie przechylać. I to czuć. O każdym dołku, nierówności soul dokładnie \"informuje” pasażerów. Natomiast dzięki sztywnemu zestrojeniu auto pewnie prowadzi się po zakrętach. Do dyspozycji są na razie dwa silniki - 128-konny diesel oraz 124-konny silnik benzynowy. Silnik benzynowy spełnia normę czystości spalin Euro 4 a silniki Diesla przygotowane są już nawet do spełnienia normy emisji Euro 5. Oba są dość ciche i ekonomiczne. Z uwagi na niewielką masę, soul oferuje dobre przyspieszenia w granicach 11,0-11,9 sekundy od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 182 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,2 - 6,6 l na 100 km.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama