Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Ratusz nie kwapi się do budowy ekranów akustycznych

Od lat mieszkańcy bloków przy al. Sikorskiego czekają na obiecane ekrany akustyczne, które mają zmniejszyć hałas dobiegający z drogi do ich mieszkań. Podobnie, jak mieszkańcy wielu ulic, przy których takie ekrany miały stanąć już dawno.
Ratusz nie kwapi się do budowy ekranów akustycznych
Według prowadzonych w Lublinie pomiarów rogatka warszawska to jedno z najgorszych miejsc w Lublinie pod względem przekroczenia norm hałasu. - Jeszcze za prezydenta Pruszkowskiego była mowa o tym, że powinny tu stanąć ekrany akustyczne - mówi Piotr Dreher, radny PO, który ostatnio wystąpił do prezydenta o rozwiązanie problemu. - Mieszkańcy wiele razy prosili o te ekrany, ostatnio zwrócili się do mnie z interwencją. Ratusz nie kwapi się jednak do budowy osłon. I tłumaczy, że trzeba z tym poczekać do czasu, aż zakończą się inwestycje drogowe. - Racjonalnym będzie, aby program ochrony środowiska przed hałasem opracować po ich ukończeniu - odpisał radnemu Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta Lublina. Tymczasem "Program Walki z Hałasem” został uchwalony przez Radę Miasta już w lutym 2009 r. W dokumencie znalazł się wykaz ulic, przy których muszą stanąć ekrany akustyczne, a ich budowa została rozłożona do 2015 r. Jako pierwszy powstać miał ekran wzdłuż al. Solidarności między al. Warszawską a al. Sikorskiego. Jego budowa była planowana na 2011 r. Taka osłona nigdy jednak nie powstała. Do dziś nie zbudowany został ani jeden ekran spośród tych, które były wpisane do uchwały z 2009 r. Ratusz zabrał się za bariery akustyczne przy zjazdach z wiaduktu Poniatowskiego, zlecił nawet ich zaprojektowanie. Ale niewiele później poinformował, że projektant uznał, iż ekrany nie spełnią swojej roli. Miasto wycofało się z ich budowy. Mimo że w jednym z wieżowców przy Lipińskiego badania wykazały przekroczenie nocnych norm o 12,6 decybela, a w domu przy ul. Ćwiklińskiej aż o 14 dB. Ratusz uznaje jednak, że przebudowa ulic powinna skutkować tym, że ruch przeniesie się na inne drogi. - Zwłaszcza oddanie do użytkowania obwodnicy pociągnie za sobą spadek natężenia ruchu na wielu ciągach komunikacyjnych, a co za tym idzie spadek natężenia dźwięku - dodaje Kalinowski.al. Sikorskiego Szeligowskiego od Elsnera do Smorawińskiego al. Kraśnicka (kilka odcinków) skrzyżowanie Tysiąclecia-Łęczyńska al. Warszawska (Zbożowa-Sławinkowska) al. Solidarności (al. Warszawska-al. Sikorskiego) al. Andersa (Lwowska-Mełgiewska) Krańcowa (Droga Męczenników Majdanka-Pogodna) skrzyżowanie ul. Bohaterów Monte Cassino i Armii Krajowej Jana Pawła II (Nadbystrzycka-Armii Krajowej) al. Kompozytorów Polskich (przy al. Solidarności)

Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama
Reklama