Ratusz nie kwapi się do budowy ekranów akustycznych
Od lat mieszkańcy bloków przy al. Sikorskiego czekają na obiecane ekrany akustyczne, które mają zmniejszyć hałas dobiegający z drogi do ich mieszkań. Podobnie, jak mieszkańcy wielu ulic, przy których takie ekrany miały stanąć już dawno.
- 09.01.2014 16:00

Według prowadzonych w Lublinie pomiarów rogatka warszawska to jedno z najgorszych miejsc w Lublinie pod względem przekroczenia norm hałasu.
- Jeszcze za prezydenta Pruszkowskiego była mowa o tym, że powinny tu stanąć ekrany akustyczne - mówi Piotr Dreher, radny PO, który ostatnio wystąpił do prezydenta o rozwiązanie problemu. - Mieszkańcy wiele razy prosili o te ekrany, ostatnio zwrócili się do mnie z interwencją.
Ratusz nie kwapi się jednak do budowy osłon. I tłumaczy, że trzeba z tym poczekać do czasu, aż zakończą się inwestycje drogowe.
- Racjonalnym będzie, aby program ochrony środowiska przed hałasem opracować po ich ukończeniu - odpisał radnemu Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta Lublina.
Tymczasem "Program Walki z Hałasem” został uchwalony przez Radę Miasta już w lutym 2009 r. W dokumencie znalazł się wykaz ulic, przy których muszą stanąć ekrany akustyczne, a ich budowa została rozłożona do 2015 r. Jako pierwszy powstać miał ekran wzdłuż al. Solidarności między al. Warszawską a al. Sikorskiego. Jego budowa była planowana na 2011 r. Taka osłona nigdy jednak nie powstała.
Do dziś nie zbudowany został ani jeden ekran spośród tych, które były wpisane do uchwały z 2009 r. Ratusz zabrał się za bariery akustyczne przy zjazdach z wiaduktu Poniatowskiego, zlecił nawet ich zaprojektowanie.
Ale niewiele później poinformował, że projektant uznał, iż ekrany nie spełnią swojej roli. Miasto wycofało się z ich budowy. Mimo że w jednym z wieżowców przy Lipińskiego badania wykazały przekroczenie nocnych norm o 12,6 decybela, a w domu przy ul. Ćwiklińskiej aż o 14 dB.
Ratusz uznaje jednak, że przebudowa ulic powinna skutkować tym, że ruch przeniesie się na inne drogi. - Zwłaszcza oddanie do użytkowania obwodnicy pociągnie za sobą spadek natężenia ruchu na wielu ciągach komunikacyjnych, a co za tym idzie spadek natężenia dźwięku - dodaje Kalinowski.al. Sikorskiego
Szeligowskiego od Elsnera do Smorawińskiego
al. Kraśnicka (kilka odcinków)
skrzyżowanie Tysiąclecia-Łęczyńska
al. Warszawska (Zbożowa-Sławinkowska)
al. Solidarności (al. Warszawska-al. Sikorskiego)
al. Andersa (Lwowska-Mełgiewska)
Krańcowa (Droga Męczenników Majdanka-Pogodna)
skrzyżowanie ul. Bohaterów Monte Cassino i Armii Krajowej
Jana Pawła II (Nadbystrzycka-Armii Krajowej)
al. Kompozytorów Polskich (przy al. Solidarności)
Reklama












Komentarze