Reklama
Kraśnik: Sprawy urzędowe załatwisz w nowym punkcie obsługi
Po wniosek np. o wydanie dowodu osobistego mieszkańcy dzielnicy fabrycznej w Kraśniku nie będą musieli jechać już do Urzędu Miasta. Od 1 czerwca sprawę załatwią w punkcie informacji i obsługi interesantów. Będzie się on mieścić w Centrum Kultury i Promocji.
- 08.05.2011 19:07
Będzie to pierwsze tego typu miejsce w mieście. – Do podjęcia decyzji o stworzeniu punktu informacji i obsługi interesantów w dzielnicy fabrycznej skłoniła nas geograficzna rozległość Kraśnika – wyjaśnia Halina Wyka, sekretarz miasta. – Chcemy ułatwić życie zwłaszcza seniorom, dla których konieczność udania się do siedziby Urzędu Miasta to czasem prawdziwa wyprawa.
Punkt informacji i obsługi interesantów zacznie działać już od 1 czerwca. Powstanie w budynku mieszczącym Centrum Kultury i Promocji przy al. Niepodległości 44.
– Dotychczas z każdą sprawą mieszkańcy musieli udawać się do siedziby Urzędu Miasta przy ul. Lubelskiej 84, w starej części miasta – mówi Konrad Łata, rzecznik prasowy kraśnickiego magistratu.
– Obie główne dzielnice Kraśnika położone są w odległości kilku kilometrów od siebie i przejazd między starą a fabryczną częścią miasta zabiera sporo czasu, zwłaszcza w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.
Punkt będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8 do 16. – Obecnie trwa ustalanie dokładnego katalogu spraw, jakich załatwienie będzie możliwe w punkcie obsługi interesantów – tłumaczy Wyka.
Wiadomo jednak, że w tym miejscu będą dostępne wszelkie formularze i wnioski np. o wydanie dowodu osobistego. W punkcie będzie można złożyć także pisma skierowane bezpośrednio do kancelarii urzędu. Pracownik będzie zaś służyć pomocą mieszkańcom w prawidłowym wypełnieniu dokumentów. Będzie także udzielać wskazówek, w jaki sposób załatwić konkretną sprawę. O ile zajdzie taka potrzeba, skieruje również do odpowiedniego wydziału.
Urzędnicy liczą, że pomysł sprawdzi się w praktyce. – W dzisiejszych czasach nikt nie narzeka na nadmiar czasu – dodaje sekretarz Kraśnika. – Spodziewamy się więc, że pomysł utworzenia punktu informacji i obsługi z zadowoleniem przyjmą mieszkańcy dzielnicy fabrycznej. Wiemy, że tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się już w wielu miastach.
Reklama













Komentarze