Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Drogowa rewolucja w Dęblinie. Powstaną nowe ronda i chodniki

Na takie zmiany mieszkańcy Dęblina i przyjezdni czekali od lat. W mieście powstaną nowe ronda turbinowe, zatoki autobusowe, chodniki i ścieżki rowerowe.
Drogowa rewolucja w Dęblinie. Powstaną nowe ronda i chodniki

To wszystko w ciągu drogi krajowej nr 48, która łączy Tomaszów Mazowiecki z Kockiem. Jej fragment biegnący przez powiat rycki w ciągu najbliższych trzech lat bardzo się zmieni. Kompleksowo przebudowane zostaną dwa odcinki - od mostu na Wiśle w Dęblinie do zjazdu z wiaduktu kolejowego na ul. Warszawskiej, a także od granicy miasta do skrzyżowania w Moszczance (łącznie 8 kilometrów).

Cały dębliński odcinek DK 48 zostanie podniesiony do klasy GP, co oznacza konieczność wzmocnienia podbudowy drogi, poszerzenia jezdni oraz przebudowę skrzyżowań. Zmienić mają się zwłaszcza te z ul. Towarową i Stężycką. Na obydwu z nich zaplanowano nowe, turbinowe ronda. Przy innych skrzyżowaniach płynność ruchu poprawić mają nowe pasy do skrętów w lewo.

Kierowców ucieszyć powinien również demontaż jednego z torów kolejowych na przejeździe przez ul. 15 Pułku Piechoty „Wilków” (przy ul. Staszica) oraz nowa, asfaltowa nawierzchnia na całej długości obydwu przeznaczonych do przebudowy fragmentów 48-ki. Wyremontowane, w obrębie skrzyżowań, zostaną także wszystkie ulice podporządkowane.

W ramach przedsięwzięcia przebudowane zostaną również chodniki. Część z nich od jezdni będzie oddzielać pas zieleni. Tam, gdzie odległość od krawędzi jezdni jest najmniejsza, pojawią się natomiast balustrady. Od zera powstanie brakujący odcinek trotuaru pomiędzy ul. Saperów, a myjnią przy Kauflandzie.

Nie zapomniano również o przejściach dla pieszych (z azylami i dodatkowym oświetleniem) dwukierunkowej, asfaltowej ścieżce rowerowej, alejkach pieszo-rowerowych, a także nowych zatokach autobusowych, zieleńcach i latarniach z lampami LED. Koncepcja zakłada także przebudowę przepustów, kanalizacji deszczowej itp.

Szczegóły planowanych zmian można znaleźć na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Osoby, które mają uwagi, co do proponowanych rozwiązań, mogą je zgłaszać do swojego urzędu gminy do 19 czerwca.

– Niemal codziennie dzwonią do nas mieszkańcy Dęblina z przeróżnymi pytaniami dotyczącymi tej inwestycji – mówi Paweł Niewczas, jeden z projektantów z gdańskiej spółki Highway, która przygotowuje projekt techniczny dla GDDKiA. Ten powinien zostać ukończony jeszcze w tym roku. Tak, by można było skompletować wniosek o „zezwolenie na realizację inwestycji drogowej”, czyli ZRID.

Jeżeli przygotowania pójdą gładko, przetarg na całe zadanie, o ile znajdą się na to pieniądze, może zostać ogłoszony już w przyszłym roku. Według wstępnych założeń, prace budowlane miałyby się skończyć natomiast w drugiej połowie roku 2023.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama