Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zmiany przy dworcu PKP w Lublinie. Będzie można już przejść pod torami

Od piątku otwarte ma być przejście podziemne łączące pl. Dworcowy i gmach dworca z peronami stacji Lublin Główny. Podróżni nie będą już musieli chodzić naokoło przez ul. Pocztową, Kunickiego oraz skwer. Po niedzieli ma ruszyć budowa toru przy peronie I, a wszystkie prace na stacji mają się skończyć w marcu 2021 r.
Zmiany przy dworcu PKP w Lublinie. Będzie można już przejść pod torami

Autor: Maciej Kaczanowski

To ma być koniec problemów z dotarciem z kas biletowych do pociągu. Podróżni byli zmuszeni do chodzenia naokoło, bo zagrodzono im część tunelu pod peronami. Podziemne przejście po kawałku rozbierano i budowano od nowa. – Stare nie spełniało już wymaganych warunków – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

W środę kolejarze pochwalili się ukończeniem budowy ostatniego odcinka betonowego tunelu dla pieszych. – W piątek zostanie otwarty – potwierdza Andrzej Kuśmierczyk, dyrektor projektu. – Podróżni będą mogli przejść bezpośrednio z kas biletowych do peronów – mówi rzecznik. – Na pewno będzie to skrócenie czasu dojścia o kilka do kilkunastu minut.

Podziemny tunel nie jest jeszcze wykończony: wciąż widać tu goły beton ścian i posadzek oraz płyty paździerzowe. To ma się zmienić, bo całość ma być wyłożona granitem. – Jest już zamówiony – zapewnia Kuśmierczyk.

Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to efekty prac wykończeniowych zobaczymy w grudniu.

Po niedzieli powinien się rozpocząć następny etap robót na stacji Lublin Główny, gdzie sukcesywnie rozbierane i odtwarzane są kolejne perony. Prace zaczęły się od peronu 3 i stopniowo przybliżały do peronu 1, przyległego do gmachu dworca.

– Zasadnicze prace związane z robotami ziemnymi zostały zakończone. Widzimy tutaj nowe elementy peronów, elementy odwodnienia, przygotowywana jest nawierzchnia pod budowę toru, stoją elementy sieci trakcyjnej, montowane są przewody – wylicza Siemieniec. – Od najbliższego poniedziałku rozpocznie się budowa toru.

Jak długo mogą jeszcze potrwać prace w rejonie peronów? – Zakończenie modernizacji stacji Lublin Główny planowane jest na marzec przyszłego roku – mówi rzecznik.

Znacznie wcześniej powinny się zakończyć utrudnienia w ruchu samochodów pod przebudowywanymi wiaduktami kolejowymi nad ul. Janowską, Diamentową oraz nad Drogą Męczenników Majdanka. Kiedy kierowcy odzyskają tu wszystkie pasy ruchu? – Z końcem października – odpowiada Kuśmierczyk.

W tym samym czasie mają też zniknąć niedogodności na trasie pieszo-rowerowej pod mostem kolejowym na Czerniejówce w pobliżu ul. Garbarskiej.

Dłużej potrwają prace na górze wspomnianych wiaduktów i mostów: nad Janowską mogą trwać do listopada, nad Diamentową do stycznia, zaś nad Garbarską i Drogą Męczenników Majdanka do końca marca przyszłego roku.

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama