Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

W Chełmie powstaje Akademia Eurocoptera

Producent śmigłowców otworzy w Chełmie akademię szkolącą mechaników. Będzie to pierwsze takie centrum w Polsce, kształcić się tam mają Polacy i Ukraińcy, a być może także Słowacy.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie podejmuje współpracę z jednym z największych producentów helikopterów na świecie. – Lada dzień podpiszemy umowę o utworzeniu Akademii Eurocoptera przy naszej szkole. Będzie to pierwsze w naszym kraju centrum szkolenia mechaników certyfikowane przez Eurocopter. W zamyśle ma to być baza szkoleniowa dla Polski i Ukrainy – mówi dr inż. Arkadiusz Tofil, prorektor do spraw rozwoju i kontaktów z zagranicą w PWSzZ. W Polsce brakuje mechaników lotniczych. – A ci certyfikowani przez Eurocoptera są na wagę złota. W tym zawodzie nie ma bezrobocia. Miesięczne zarobki mechaników lotniczych wahają się, w zależności o miejsca pracy, od 3 do 6 tys. zł na rękę. Jest to zawód z przyszłością, bo każdy helikopter potrzebuje dwóch mechaników do obsługi technicznej. Ważne jest także i to, że nie ma szczególnych wymagań zdrowotnych, jak w przypadku pilotów – mówi prorektor Tofil. Rocznie mury chełmskiej Akademii ma opuszczać ok. 30 osób. – My już kształcimy mechaników lotniczych. Ale certyfikatem Eurocoptera będą mogli pochwalić się studenci ze specjalizacją mechanika lotniczego, którzy zaczną naukę w tym roku akademickim – dodaje rektor Tofil. Szkoła musi teraz przystosować programy dydaktyczne do wymagań firmy. – Myślę, że uczynimy to w ciągu jednego semestru – mówi dr Tofil. – Nad tym kontraktem pracowaliśmy blisko dwa lata. Jesteśmy po podpisaniu umowy wstępnej, a 29 września, podczas inauguracji roku akademickiego, ogłosimy formalne rozpoczęcie współpracy z Eurocopterem – dodaje prof. Józef Zając, rektor PWSzZ. W szkole nie kryją, że akademia to początek szerszej kooperacji z producentem śmigłowców. Mówi się także o szkoleniu pilotów. Przypomnijmy także, że współpraca z PWSzZ, to nie jedyna aktywność francusko-niemiecko-hiszpańskiego konsorcjum w naszym regionie. Firma deklaruje, że w razie wygrania kontraktu na dostawę 70 helikopterów dla polskiej armii, rozpocznie montaż silników w Wojskowych Zakładach Lotniczych w Dęblinie. Eurocopter proponuje wojskowym śmigłowce EC 725 Caracal. Amerykanie z Sikorskiego startują z modelem S70, czyli wersją rozwojową Black Hawk, a świdnicka Augusta-Westland ze śmigłowcem AW 149.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama