Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chcą skrócić basen o 3 cm. Żeby było taniej

We Włodawie chcą skrócić basen, aby oszczędzić na ratownikach. Bo dziś prawo uzależnia ich liczbę od... długości pływalni
Od maja 2012 roku Włodawa cieszy się pięknym, krytym basenem. Pływalnia ma 6 torów, 12 metrów szerokości, głębokość waha się od 1,35 do 1,8 metra, ale niestety – jest za długa. Ma 25 metrów i 2 cm (sprawę opisał dzisiaj Kurier Lubelski). – A to oznacza, że prawo traktuje ten basen w przedziale 25–49,99 metra długości, co nakłada na nas obowiązek zapewnienia stałego nadzoru przez 2 ratowników. I to niezależnie od tego, ile osób jest w wodzie. A to są spore koszty, nawet do 50 tysięcy złotych rocznie – mówi Janusz Urbański, szef włodawskiego MOSiR, gospodarza obiektu. Gdyby basen skrócić o 3 cm, niecka liczyłaby 24,99 m, co pozwoliłoby gminie zatrudniać tylko jednego ratownika. Teraz owe dodatkowe centymetry zajmują antenki urządzeń do pomiaru czasu pływaków podczas zawodów. Włodawa nie jest pierwszą gminą, która mierzy się z tym problemem. – Władze Bochni także musiały stawić mu czoła – mówi Urbański. – Użyto tam specjalnych płyt. Chcemy zrobić to samo. Wstępne szacunki opiewają, że koszt montażu tych płyt wyniesie ok. 15 tys. złotych – dodaje Urbański. To nie koniec kłopotów, bowiem nieckę basenu wykonała austriacka firma. – Metalowa niecka jest objęta 5-letnią gwarancją. Aby jej nie utracić zwróciliśmy się do wykonawcy z prośbą o możliwość montażu takich płyt. Czekamy na odpowiedź – dodaje Urbański. Jeżeli producent niecki nie zgodzi się na modyfikację, wówczas szef włodawskiego MOSiR będzie w kropce. – Coraz głośniej mówi się o zmianie prawa, aby liczba ratowników była uzależniona nie od długości, ale od liczby osób korzystających z basenu. I to byłoby logiczne – kończy Janusz Urbański.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama