Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chciała sprzedać spódnicę - straciła swoje oszczędności

21-latka chciała sprzedać ubranie za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego. Internetowi oszuści ukradli jej jednak 7 tys. zł
Chciała sprzedać spódnicę - straciła swoje oszczędności

Autor: pixabay.com

Z młodą kobietą nawiązała kontakt osoba rzekomo zainteresowana zakupem. Następnie 21-latka otrzymała wiadomość mailową, w której kliknęła link „potwierdź zamówienie” i została przekierowana na stronę swojego  banku. Tam, przekonana, że ma do czynienia z prawdziwą stroną – podała swoje dane do logowania. W tym samym czasie zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownicę banku, który miał zajmować się jej transakcją.

- Fałszywa konsultantka instruowała zawiadamiającą jak ma postępować i poprosiła o podanie  kodu BLIK, aby zwiększyć limit wypłaty, gdyż przesyłka miała być wysłana za granicę. Oszustka podczas rozmowy prosiła o kolejne kody BLIK do kolejnych weryfikacji. 21-latka posłuchała jej i podała kody BLIK, które autoryzowała. Po podaniu ostatniego kodu konsultantka się rozłączyła i nie można było się z nią skontaktować, a strona internetowa przestała działać – mówi aspirant Łukasz Filipek z Komendy Powiatowej Policji w Rykach.

Gdy 21-latka zalogowała się do swojego konta, zobaczyła, że wypłacono jej oszczędności w bankomacie za pomocą podanych kodów. W ten sposób straciła łącznie 7000 złotych.

Obecnie prowadzone jest postępowanie w sprawie oszustwa. Mundurowi apelują o zachowanie ostrożności podczas transakcji finansowych. Naszą czujność powinny wzbudzić w szczególności linki przesyłane od nieznajomych lub podejrzane telefony z banku.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama