Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Radna pyta o połączenie Granitowej z dworcem Lublin Zachodni. Ratusz odpowiedział

O połączenie ul. Granitowej z dworcem Lublin Zachodni oraz dodatkowe miejsca na przystanku kolejowym na Czubach w interpelacji do prezydenta Krzysztofa Żuka i przewodniczącego Rady Miasta Jarosława Pakuły upomniała się radna Anna Glijer. Ratusz radnej odpowiedział.
Radna pyta o połączenie Granitowej z dworcem Lublin Zachodni. Ratusz odpowiedział

Autor: Anna Glijer

Radna Anna Glijer z Klubu Radnych Prezydenta Krzysztofa Żuka zwróciła się w interpelacji o podjęcie działań projektowych mających na celu połączenie ulicy Granitowej z dojazdem do dworca Lublin Zachodni.

– Dodatkowym problemem jest brak miejsc parkingowych na terenie przystanku kolejowego. Każdego dnia stoi tam mnóstwo samochodów, gdyż wiele osób korzysta z przystanku Lublin Zachodni – podkreśliła także radna i zapytała czy miasto planuje podjąć rozmowy z zarządcą drogi tak, aby stworzyć nowe miejsca postojowe na terenie omawianego przystanka kolejowego.

Na interpelację radnej odpowiedział Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju. Nie są to dobre informacje.

- Znajdujące się przy dworcu Lublin Zachodni miejsca parkingowe zlokalizowane są na terenie stanowiącym własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych i służą wyłącznie do obsługi ruchu pojazdów dla potrzeb przedmiotowego dworca. Ewentualna ich rozbudowa przebiegałaby również na gruntach znajdujących się w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych i mogłaby być wyłącznie przez nich realizowana i finansowana – czytamy w odpowiedzi.

Jeśli chodzi o połączenie ulicy Granitowej w Lublinie z dojazdem do dworca wiceprezydent wskazał, że dojazd znajduje się również na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych.

 - Natomiast połączenie ulicy Granitowej z ww. dojazdem zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego możliwe jest poprzez planowaną drogę w klasie KDGP – ulice główne ruchu przyśpieszonego, co jednocześnie wymusza zastosowanie skomplikowanych rozwiązań projektowych (z uwagi na spadki istniejącego terenu znacząco przekraczające dopuszczalne wartości stosowane przy projektowaniu dróg publicznych), a zarazem obejmujących znaczny zakres układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta. Pragnę podkreślić, że przedsięwzięcia tego typu są działaniami inwestycyjnymi które muszą być ujęte w bieżącym lub zaplanowane w kolejnym roku budżetowym – napisał Tomasza Fulara, dodając że z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych przedmiotowa inwestycja w najbliższym czasie nie będzie zrealizowana.

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama