Podczas podpisania umowy, rektor Politechniki, prof. Zbigniew Pater podkreślił, że współpraca z biznesem to dziś jeden z kluczowych filarów funkcjonowania uczelni technicznej.
– Komercjalizacja to trzeci filar, szczególnie istotny dla uczelni technicznych, uczelni, które zajmują się naukami stosowanymi z takimi, które powinny przynosić konkretne rezultaty dla otoczenia społeczno-gospodarczego. Dzisiejsza umowa z firmą, która tworzy rozwiązania dla najmłodszych, ale i dla dorosłych użytkowników siłowni plenerowych, doskonale wpisuje się w tę misję – zaznaczał podczas podpisania dokumentów.
W projekt włączony został Wydział Zarządzania PL którego pracownicy będą odpowiadać za stronę merytoryczną współpracy. – Cieszy mnie, że także nauki o zarządzaniu – choć nie są klasycznymi naukami technicznymi – coraz częściej znajdują praktyczne zastosowanie w biznesie, łącząc teorię z rynkowymi wdrożeniami – mówił rektor.
Firma SIMBA zdecydowała się na współpracę z Politechniką Lubelską jako pierwszą uczelnią partnerską. Prezes spółki Piotr Ponikowski tłumaczył, że był to „naturalny wybór”.
– Działamy na bardzo konkurencyjnym rynku, nie tylko w Polsce, ale i za granicą, dlatego innowacyjność jest dla nas kluczowa. Od około dwóch lat rozmawiamy z pracownikami uczelni o wspólnych pomysłach, które teraz zaczynają przybierać realny kształt – mówił prezes. – O wszystkich pomysłach nie chcemy mówić, bo to jest nasza przewaga konkurencyjna, ale są naprawdę bardzo ciekawe i myślę, że nie długo zaowocują i będą mogły być widoczne na placach zabaw w Lublinie, w Polsce i za granicą.
Jednym z ważnych elementów współpracy będzie aktywne włączanie studentów w działalność firmy. SIMBA prowadzi rozbudowane zaplecze projektowe – od działu designu i marketingu, przez logistykę, sprzedaż i sport, aż po zamówienia publiczne. – Co roku kilku, a nawet kilkunastu studentów odbywa u nas staże, zdobywając pierwsze doświadczenia zawodowe. Sam wiem, jak to jest ważne, bo jako młody człowiek także zaczynałem właśnie od praktyk – mówił Ponikowski.
Zakres współpracy przybliżył prof. Łukasz Kobro z Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej.
– Na Wydziale Zarządzania staramy się łączyć teorię z praktyką. Nasi wykładowcy to często doświadczeni praktycy biznesu, którzy mogą wspierać firmę w obszarze komunikacji marketingowej, budowania strategii rozwoju, przygotowania ekspansji zagranicznej czy projektowania działań zwiększających przewagę konkurencyjną – wyjaśniał. – Rynek tego typu produktów staje się coraz bardziej konkurencyjny i wymaga nie tylko innowacji, ale też dbałości o jakość i bezpieczeństwo. Musimy mieć świadomość, że te produkty są wykorzystywane przez dzieci, więc muszą też spełniać wszystkie najwyższe standardy, żebyśmy mogli w sposób bezpieczny pozwolić naszym dzieciom się bawić.
Naukowcy Politechniki Lubelskiej mają wspierać firmę także w bieżących wyzwaniach związanych z cyfryzacją, analizą danych, algorytmizacją procesów czy nowoczesną sprzedażą oraz komunikacją marketingową. – Specjalizujemy się w tych obszarach, a połączenie „miękkich” kompetencji zarządczych z technicznym zapleczem uczelni może przynieść bardzo trwałe korzyści – zarówno firmie, jak i całemu regionowi – dodał prof. Kobro.
Podpisanie umowy to kolejny krok Politechniki Lubelskiej w kierunku zacieśniania współpracy z biznesem. Uczelnia konsekwentnie rozwija relacje z lokalnymi i ogólnopolskimi partnerami, tworząc przestrzeń do wdrażania innowacji, rozwoju studentów oraz realnego wsparcia gospodarki regionu.













Komentarze