Nowy fragment trasy, o długości 18,5 km, połączy węzły Zamość Południe i Tomaszów Lubelski Północ. Tym samym w budowie znajdują się już trzy odcinki S17 między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości blisko 50 km. Dla wykonawcy uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia robót w terenie po przekazaniu placu budowy. Pierwsze prace mają ruszyć jeszcze zimą, natomiast zasadnicza faza budowy planowana jest na wiosnę przyszłego roku.
Trasa będzie przebiegać głównie nowym śladem, po wschodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17. Za węzłem Zamość Południe ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do obecnego przebiegu DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka, para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Odcinek zakończy się w rejonie Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.
Nowa droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Projekt obejmuje budowę 11 wiaduktów, pięciu mostów pełniących również funkcję przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych, a także systemów oświetlenia i odwodnienia. Przebudowane zostaną sieci podziemnego uzbrojenia terenu, a trasa zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dodatkowo powstanie ponad 20 km dróg do obsługi ruchu lokalnego.
Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Za wykonanie odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ odpowiada firma Kolin Insaat, a wartość umowy wynosi 822,4 mln zł.

– Realizacja drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim postępuje. Od tegorocznych wakacji trwają prace na odcinkach Zamość Wschód - Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne, tym samym w budowie są już trzy kolejne fragmenty S17 między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości niespełna 50 km – mówi Łukasz Minkiwicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.
Równolegle przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla ostatniego, około dwukilometrowego fragmentu trasy w rejonie Hrebennego, prowadzącego do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.
Zaawansowane są także przygotowania do realizacji odcinków S17 pomiędzy Piaskami a Zamościem. W tym roku złożono wnioski o wydanie decyzji ZRID dla trzech fragmentów trasy oraz ogłoszono przetargi na kolejne odcinki, które domkną budowę tej części ekspresówki. Docelowo S17 ma stać się jednym z najważniejszych korytarzy transportowych wschodniej Polski, poprawiając dostępność komunikacyjną regionu i usprawniając ruch w kierunku granicy z Ukrainą.














Komentarze