Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nadjeżdża nowy ford fiesta

\"Jesteś lekiem...” zaśpiewała kiedyś Krystyna Prońko w słynnym przeboju z lat 80. Cytat ten jak ulał pasuje do sytuacji Forda i najnowszej, zaplanowanej na jesień, premiery fiesty. Najnowsze dziecko Forda, chyba najbardziej oczekiwane, ma radykalnie poprawić sprzedaż oraz przywrócić należną tej marce pozycję na polskim rynku.
13 lat czekaliśmy na premierę nowego forda fiesty. Stary model przeszedł wiele zmian, lecz kres jego dni musiał nadejść. I nadszedł. Czas na nowe pokolenie. Wszystko jednak co nowe jest w pewnym sensie tajemnicą, którą poznajemy z czasem. Tak jest i z nowym fordem fiestą. Możemy opisać jego walory zewnętrzne. Niewątpliwie ładna karoseria, nowoczesna linia. To już jednak znamy ze zdjęć, które obiegły całą polską prasę motoryzacyjną. W nowej fieście o bezpieczeństwo pasażerów dba system IPS (Inteligentny System Bezpieczeństwa). Jego głównym elementem są dwie czołowe poduszki powietrzne, o dwóch stopniach napełniania, w zależności od siły zderzenia. Ma to ogromne znaczenie dla pasażerów, gdyż nie trzeba od razu po wypadku jechać do chirurga, aby nastawić połamaną kość nosową. Owe poduszki to wyposażenie seryjne nowej fiesty. Poduszki powietrzne są odpalane etapami, w odstępach czasowych, ściśle według zaprogramowanej sekwencji dostosowanej do najbardziej prawdopodobnego scenariusza wypadku. Za dopłatą lub w bogatszych kompletacjach można otrzymać poduszki boczne montowane w przednich fotelach oraz kurtynki powietrzne chroniące głowy pasażerów przy bocznym uderzeniu w pojazd. Poduszki powietrzne to tylko wąski wycinek całego skomplikowanego systemu zapewniającego bezpieczeństwo pasażerom nowej fiesty. Ford fiesta, jak wszystkie nowoczesne małe samochody, przypomina skorupkę po jajku na miękko. Każdy centymetr wnętrza jest dokładnie zaplanowany i wykorzystany. Stąd też analogia do skorupki. Nowa fiesta jest przykładem małego samochodu, który przy swych niewielkich gabarytach jest bardzo zwrotny i jednocześnie obszerny wewnątrz. Zdaniem twórców fiesta oferuje dość miejsca dla pięciu pasażerów. Ważne jest też, że zdołano wygospodarować spory, bo 284-litrowy bagażnik, o dobrze zaprojektowanej przestrzeni użytkowej. Konstruktorzy zapewniają, że nowy ford fiesta prowadzi się tak samo jak wygląda, czyli bardzo dobrze. Niestety, nie mogliśmy sprawdzić. Pozostaniemy, zatem przy zapewnieniach konstruktorów nowego modelu. Można tylko przypuszczać, że jeżeli nowa fiesta jest podobna do focusa, to zachowanie na jezdni jest OK. No cóż, na koniec najważniejsze. Ceny nie znamy, ale możemy już dzisiaj poinformować, że nowa fiesta wejdzie na rynek w okolicach września, po salonie paryskim. Czekamy z niecierpliwością. Dla poszczególnych silników 1,3 Duratec 8V 1,3 Duratec 8V 1,4 Duratec 16V 1,6 6 Duratec 16V 1,4 Duratorq TDCi
Prędkość maks. (km/h) 150 158 168 185 164
Przysp. od 0 do 100 km/h (sek.) 18,9 15,8 13,2 10,6 14,9
Moc max. w KM 58 68 80 100 68
Zużycie paliwa w cyklu miejskim 9 litrów /100 km 8,2 8,2 8,6 9,1 5,3
Jazda poza miastem 5,0 5,0 5,1 5,2 3,7
Średnie zużycie 6,2 6,2 6,4 6,6 4,3
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama