Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rewolucja francuska

Na paryski salon Renault szykuje nowe megane. Rewolucyjna bryła nadwozia wzbudza zainteresowanie i wyraźnie czerpie z dwóch większych modeli - vel satis i avantime
Megane II zbudowany został na nowej płycie podłogowej opracowanej wspólnie przez specjalistów z Renault i Nissana. Prace nad nową konstrukcją trały niespełna trzy lata. W rekordowym tempie stworzono bardzo oryginalny i nowoczesny samochód. Koszt inwestycji związanych z nowym megane zamknął się kwotą ponad 2 miliardów euro. Ponad połowa tej kwoty została przeznaczona na inwestycje przemysłowe związane z uruchomieniem produkcji nowego modelu. Megane II będzie wytwarzany we Francji, Hiszpanii i Turcji. Nowy megane będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia. Podstawowa nazwana authentique posiadać będzie wykończenie wnętrza w stonowanych, ciemnych barwach. Wersję droższą expression cechować będą jasne barwy tapicerki, bogatsze wyposażenie oraz lakierowane lusterka i klamki. Odmiana usportowiona, nazwana dynamique, posiadać będzie wykończoną skórą dźwignię zmiany biegów oraz kierownicę. W tej wersji bez dopłaty oferowane będą także aluminiowe felgi. Najbogatsza wersja nosić będzie nazwę privilege. Program silników, które znajdą się w megane II jest szeroki. Najmniejszy o pojemności 1,4 litra oferować będzie moc 98 KM. dwa kolejne silniki benzynowe wykonane zostały w technologii zmiennej fazy rozrządu (VVT), znanej dobrze z jednostek napędowych Toyoty. Silnik 1,6 litra o mocy 115 KM oraz dwulitrowy o mocy 136 KM - oto całą gama jednostek benzynowych nowego megane. Warto dodać, że wszystkie silniki zostały wykonane w technologii czterech zaworów na cylinder. W megane II spotkamy dwa silniki wysokoprężne. Pierwszy o pojemności 1,5 litra i mocy 80 KM znany doskonale z clio, drugi 1,9 litra dCi o mocy 120 KM - przeszczepiony z laguny. Oficjalna premiera nowego megane odbędzie się jesienią na salonie paryskim. Pierwszych modeli u dealerów należy się spodziewać pod koniec tego roku. Na początek trafi do sprzedaży 3- i 5-drzwiwoa wersja hatchback. W późniejszym etapie pojawi się coupé oraz sedan. We Francji przygotowywana jest także produkcja wersji minivan (scenic) na bazie nowego modelu. Leszek Lulek - koncesja Carrara s.c. w Lublinie Samochód robi bardzo dobre wrażenie. Myślę, że w naszym kraju będzie się bardzo dobrze sprzedawał. Premiery możemy spodziewać się październiku. Pierwsze ceny poznamy już w sierpniu. Chciałbym zwrócić uwagę na scenica w dwóch długościach - 5- i 7-osobowego. Ten ostatni jest zupełną nowością. Nowy megane będzie produkowany we Francji, Hiszpanii i Turcji. Jerzy Nazaruk, koncesja Nazaruk-Service w Lublinie Na żywo auto prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach. Jest wyższe, szersze, większe. Ze starego modelu pozostała tylko nazwa, poza tym wszystko jest nowe. Przy konstruowaniu megane II bezpieczeństwo było priorytetem. W Polsce auto dostępne będzie z 6 poduszkami. Cechą charakterystyczną jest bardzo wysoka jakość materiałów i wykończenia nowego modelu.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama