Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Suzuki pokochało Polskę

18 tysięcy samochodów, 4,3 tysiąca motocykli, łącznie ponad 22 tysiące pojazdów. Jest to wynik osiągnięty przez Suzuki Motor Poland w ciągu 10 lat obecności na polskim rynku. Z okazji 10 urodzin japońska firma sprawiła sobie i sympatykom motoryzacji prezent - suzuki wagon R+ z napędem na cztery koła.
Wielkiej fety z okazji 10-lecia nie było. Krótkie spotkanie z dziennikarzami okraszono prezentacją całej gamy modelu suzuki, dostępnej w Polsce. Żurnaliści sprawdzili zalety krótkiej i długiej wersji terenowej vitary, pokonując trasę toru crossowego w Strykowie pod Łodzią. Bohaterem spotkania był jednak model wagon R+ z napędem na cztery koła. Spieszymy donieść, że jest to najtańszy samochód czteronapędowy na rynku. Cenę bowiem ustalono na 44 tysiące złotych. Jednak, kto się spodziewa, że małym wagonem ruszy w ciężki teren - to niestety zawiedzie się. Japońskim konstruktorom nie chodziło o stworzenie auta stricte terenowego. Celem było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa aktywnego. A jak wiadomo napęd na cztery koła owo bezpieczeństwo gwarantuje. I trzeba jasno powiedzieć, suzuki wagon R+ 4x4 to ciekawe i jedyne w swoim rodzaju auto. Podczas testu po drogach szutrowych mały wagon spisywał się bardzo dzielnie. Na luźnej nawierzchni prowadził się niezwykle precyzyjnie. Uślizgi były bardzo szybko korygowane przez permanentny napęd na cztery koła. Wagon R+, dzięki swojemu obszernemu wnętrzu, dużo większemu niżby się wydawało patrzącym na auto z zewnątrz, jest samochodem rodzinnym. Teraz, po otrzymaniu nowego napędu 4x4, stał się pojazdem nie tylko miejskim. Doskonale nadaje się do dalekich podróży, a nowa jego wersja jest homologowana na 5 osób. Wyposażenie, wprawdzie skromne, zapewnia ten komfort podróżowania, jaki w tej klasie obowiązuje. Z zewnątrz i pod względem wewnętrznego wyposażenia samochód jest niemal identyczny, jak wagon R+ z napędem na przednią oś. Wagon występuje też w wersji towarowej. Wówczas ma dwa miejsca osobowe i dużą przestrzeń bagażową. Nowy wagon z napędem na cztery koła właśnie wjechał do sieci sprzedaży Suzuki Motor Poland. Kenichi Furuta, szef SMP, podczas konferencji prasowej zapowiedział kilka nowości. Do 2007 roku firma zaprezentuje 10 nowości. Wśród najważniejszych warto wymienić premierę następcy swifta do końca 2004 roku, który obecnie jest produkowany na Węgrzech. Nowe auto bazuje na studyjnym modelu pokazanym w Paryżu, o nazwie concept S. A już w przyszłym roku w sieci sprzedaży pojawi się wagon R+ z nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,25 litra z... Bielska-Białej, z fabryki Power Train. Zatem małe suzuki będzie miało rodowód japońsko-węgiersko-polski. Wymiary (mm) dł./szer./wys. 3505/1625/1700 Masa własna (kg) 985-1055 Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1355 Minimalny promień skrętu (m) 4,9 Rozstaw osi przedniej/tylnej (mm) 1420-1385 Liczba miejsc 5 Typ B53S Liczba i układ cylindrów 4 rzędowy Rodzaj zasilania wtrysk wielopunktowy Pojemność skokowa (cm<00B3>) 1298 Moc maksymalna kW/KM/obr. 56/76/5500 Maksymalny moment obrotowy (NM/obr.) 115 /4200 Pojemność bagażnika 300l/1250 ze złożonymi siedzeniami Pojemność zbiornika paliwa (l) 41 Zużycie paliwa (l/100 km): cykl miejski cykl pozamiejski cykl mieszany 8,7 5,6 6,7 Maksymalna prędkość (km/h) 150 Przyspieszenie 0-100 km/h 12,8
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama