Najlepsze auto wybrało Międzynarodowe Jury Nagrody \"Car of The Year”, składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 22 kraje europejskie. Fiat zdobył 385 punktów wyprzedzając mazdę 2 (325 punktów) oraz forda mondeo (202).
Oprócz absolutnego zwycięstwa w plebiscycie \"Car of The Year 2008”, superkompakt Fiata uzyskał także głosy największej liczby sędziów: 57 z 58 członków jury umieściło go na liście swoich preferencji, a 33 wytypowało go na pierwszym miejscu.
Już po raz drugi - pierwszy był Fiat Panda w 2004 roku - model należący do segmentu A zdobył prestiżowe wyróżnienie przyznawane samochodom na całym świecie. To niezwykły rekord, który jednocześnie zwiększa do dwunastu liczbę tytułów zdobytych przez Fiat Group Automobiles
- Nowy fiat 500 już od dnia premiery, która odbyła się 4 lipca br. wzbudził ogromne zainteresowanie i zebrał bardzo przychylne opinie wśród ponad 7000 gości z 63 krajów z całego świata, przybyłych do Turynu z okazji uroczystego debiutu nowego modelu - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland.
Sukces wśród krytyków został natychmiast potwierdzony entuzjastyczną reakcją klientów. Wskazuje na to ponad 105 000 zamówień zebranych w niespełna 4 miesiące i to tylko we Włoszech, i we Francji, ponieważ w pozostałych krajach Europy model jest wprowadzany stopniowo do oferty handlowej (np. w Niemczech, gdzie możliwość ta istnieje dopiero od kilku tygodni zarejestrowano już 6.300 zamówień). W październiku w Europie fiat 500 plasuje się na drugim miejscu w segmencie A z udziałem w rynku w wysokości 14,1 proc. (wyprzedza go tylko Fiat Panda z prawie 17 000 zarejestrowanych samochodów i udziałem w rynku rzędu 21,2 proc.).
Ceremonia wręczenia nagrody \"Car of The Year 2008”, tym razem organizowana przez niemieckie czasopismo \"Stern” odbędzie się w Berlinie 28 stycznia 2008.
Konkurs o tytuł \"Samochód Roku” narodził się w 1964 roku. Aby wziąć w nim udział nowości na rynku samochodowym muszą w ciągu roku wejść do sprzedaży na co najmniej pięciu różnych rynkach europejskich. Ocenie poddawany jest: design, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia użytkowania, prowadzenie, osiągi, funkcjonalność, poszanowanie środowiska naturalnego i wreszcie cena oraz relacja ceny do wartości. Wśród wszystkich nowych modeli sprzedawanych na przestrzeni roku (w tej edycji były to 33 samochody) dokonuje się wstępnej selekcji - do finału konkursu dopuszczanych jest siedmiu finalistów. Każdy członek jury ma do dyspozycji 25 punktów do podziału pomiędzy siedmioma samochodami z maksimum 10 punktami za pierwsze miejsce.
Reklama













Komentarze