Ostre cięcie samuraja
Mondeo, passat, A6 będą miały nowego konkurenta. Całkowicie nowa honda accord zostanie zaprezentowana w Genewie w marcu
- 13.02.2008 17:47
i zaraz potem pojawi się na rynku.
Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym stylem. Dynamiczna linia nadwozia z uwypuklonymi muskularnymi błotnikami, podkreślającymi szeroki rozstaw kół modelu, nadaje accordowi silnego i emocjonalnego charakteru.
Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji, jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji tourer (kombi), w której duży nacisk położono na możliwości transportowe.
W najnowszej hondzie accord debiutuje silnik Diesla drugiej generacji. Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2,2-litrowa jednostka z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie, moc jednostki oraz wartość momentu obrotowego zostały zwiększone w stosunku do obecnej generacji silnika. Jednostka produkuje 150 KM/110kW przy 4000 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min.
2-litrowy silnik i-VTEC osiąga podobną moc, jak w przypadku poprzednika - 156 KM przy 6300 obr./min, jednak jest jeszcze bardziej oszczędny. Motor o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min - wcześniej 190 KM i 223 Nm.
Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.
Kierowcy z pewnością docenią również doskonałe właściwości jezdne nowego accorda. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.
Sportowa atmosfera kokpitu została odzwierciedlona w stylistyce deski rozdzielczej, dającej kierowcy i pasażerowi poczucie nieograniczonej przestrzeni. Eleganckie, srebrne elementy wykończeniowe opasają przedni panel z obydwu stron i płynnie przechodzą w konsolę centralną. Stylowe i jeszcze głębiej wyprofilowane przednie siedzenia posiadają nową wewnętrzną strukturę zaprojektowaną w celu redukcji wszelkich wibracji.
We wnętrzu nowego accorda umieszczono \"unoszące się” wskaźniki podkreślone dyskretnym światłem. We wnętrzu prędkościomierza znajduje się multi-informacyjny wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się najważniejsze dane. Przy pomocy przycisków umieszczonych na kole kierownicy, kierowca w łatwy sposób może przełączać poszczególne funkcje wyświetlacza.
- Nowy accord trafi do salonów w maju - mówi Wiesław Mrozowski z CRH Auto, lubelskiego dilera Hondy. - Cena jest jeszcze nie znana - dodaje.
Reklama













Komentarze