Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ostre cięcie samuraja

Mondeo, passat, A6 będą miały nowego konkurenta. Całkowicie nowa honda accord zostanie zaprezentowana w Genewie w marcu
i zaraz potem pojawi się na rynku. Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym stylem. Dynamiczna linia nadwozia z uwypuklonymi muskularnymi błotnikami, podkreślającymi szeroki rozstaw kół modelu, nadaje accordowi silnego i emocjonalnego charakteru. Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji, jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji tourer (kombi), w której duży nacisk położono na możliwości transportowe. W najnowszej hondzie accord debiutuje silnik Diesla drugiej generacji. Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2,2-litrowa jednostka z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie, moc jednostki oraz wartość momentu obrotowego zostały zwiększone w stosunku do obecnej generacji silnika. Jednostka produkuje 150 KM/110kW przy 4000 obr./min oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min. 2-litrowy silnik i-VTEC osiąga podobną moc, jak w przypadku poprzednika - 156 KM przy 6300 obr./min, jednak jest jeszcze bardziej oszczędny. Motor o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min - wcześniej 190 KM i 223 Nm. Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną. Kierowcy z pewnością docenią również doskonałe właściwości jezdne nowego accorda. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze. Sportowa atmosfera kokpitu została odzwierciedlona w stylistyce deski rozdzielczej, dającej kierowcy i pasażerowi poczucie nieograniczonej przestrzeni. Eleganckie, srebrne elementy wykończeniowe opasają przedni panel z obydwu stron i płynnie przechodzą w konsolę centralną. Stylowe i jeszcze głębiej wyprofilowane przednie siedzenia posiadają nową wewnętrzną strukturę zaprojektowaną w celu redukcji wszelkich wibracji. We wnętrzu nowego accorda umieszczono \"unoszące się” wskaźniki podkreślone dyskretnym światłem. We wnętrzu prędkościomierza znajduje się multi-informacyjny wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się najważniejsze dane. Przy pomocy przycisków umieszczonych na kole kierownicy, kierowca w łatwy sposób może przełączać poszczególne funkcje wyświetlacza. - Nowy accord trafi do salonów w maju - mówi Wiesław Mrozowski z CRH Auto, lubelskiego dilera Hondy. - Cena jest jeszcze nie znana - dodaje.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama