Genewa kipi nowościami
Koniec zimy w motoryzacji. Salon w Genewie otwiera sezon 2008 wielkich wystaw i europejskich premier samochodowych.
- 05.03.2008 17:33
Oto niektóre z nich, prosto z Genewy.
Mazda
W Genewie będzie mieć miejsce światowa premiera wersji trzydrzwiowej, która napędzana będzie jednym z czterocylindrowych silników. Benzynowym o pojemności skokowej 1,3 l lub 1,5 l lub wysokoprężnym 1,4 MZR-CD. Ze względu na niewielka masę własną, ok. 1000 kg, można spodziewać się, że w tej wersji nadwoziowej mazda będzie wyjątkowo dynamiczna.
W Genewie debiutuje następca modelu nissan skyline. GT-R, bo o nim mowa, otrzymał 6-cylindrowy widlasty silnik o pojemności 3,8 l oferujący 350 kW (476 KM) mocy i 590 Nm momentu obrotowego. Z takimi osiągami radzi sobie 6-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów GR6 z trybem sekwencyjnym, która znajduje się przy tylnym dyferencjale (system transaxle).
Nissan twierdzi, że GT-R przyśpiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,5 s i ćwierć mili (400 m) przejeżdża w 11,7 s. Prędkość maksymalna 307 km/h. Porównując dane porsche 911 turbo (997) w stosunku do ceny GT-R, która w USA ma wynieść ok. 80 tys. dolarów, trzeba przyznać, że Nissan przygotował mocnego konkurenta.
Następca modeli 307 break i 307 SW oficjalnie zadebiutuje podczas nadchodzących targów samochodowych w Genewie. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 508 l, a na pokładzie zmieści się aż siedmiu podróżnych.
W porównaniu z hatchbackiem, kombi 308 SW oferuje wydłużony o 100 mm rozstaw osi (w sumie 2708 mm) i dłuższy tylny zwis (+ 124 mm). W porównaniu z poprzednią generacją peugeot 308 SW wydłużył się o 71 mm do 4,5 m.
Peugeot zapewne zainteresuje swoim bogato przeszklonym nadwoziem, powierzchnia wszystkich szyb wynosi 5,58 mkw., co lokuje peugeota w czołówce swojej klasy. Zwiększyła się także powierzchnia przeszklonego dachu panoramicznego, jego długość wynosi teraz 1588 mm (+ 300 mm w porównaniu z 307 SW).
Pod maską pojawi się szeroka gama jednostek napędowych obejmująca silniki benzynowe 1.4 VTi (70 kW/95 KM; 136 Nm), 1.6 VTi (88 kW/120 KM; 160 Nm), 2.0 BioFlex (107 kW/145 KM; 208 Nm), 1.6 THP (103 kW/140 KM; 240 Nm), 1.6 THP (110 kW/150 KM; 240 Nm) oraz 1.6 THP (128 kW/174 KM; 240-260 Nm) i wysokoprężne 1.6 HDi (66 kW/90 KM; 215 Nm), 1.6 HDi FAP (80 kW/109 KM; 240-260 Nm) oraz 2.0 HDi FAP (100 kW/136 KM; 320-340 Nm).
Dacia kontynuuje proces poszerzenia swojej oferty i po modelach logan, wprowadza sandero, dużego 5-drzwiowego hatchbacka, produkowanego w rumuńskich zakładach w Pitesti. Dacia sandero będzie wprowadzana do sprzedaży w Europie począwszy od czerwca 2008 roku. W Polsce auto pojawi się jesienią 2008 roku.
Dacia sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie, zarazem dynamicznym i świadczącym o solidności. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Zderzak i osłona chłodnicy doskonale wpisują się w linię nadwozia.
Linia boku, przypominająca odwróconą falę, wzmacnia wrażenie solidności dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Stylistyka tyłu podkreśla przestronność i solidność auta.
Dacia sandero jest wyposażona w silniki benzynowe (1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM).
Renault jako jeden z ostatnich producentów dołączył do producentów modeli typu SUV. Pomaga mu w tym Nissan, który ma duże doświadczenie w produkcji samochodów terenowych. Powstał na bazie modelu X-Trail i będzie produkowany w Korei.
Koleos dostarczany będzie w dwóch wersjach napędu. Przedni napęd to silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 126 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 226 Nm (nissan TR25), który współpracuje z manualną sześciostopniową lub bezstopniową przekładnią CVT.
W Europie turbodiesle mają już francuski rodowód. Oba czterocylindrowe dCi. W wersji podstawowej 2,0 dCi o mocy 110 kW i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm z przednim napędem lub czterech kół, z sześciostopniową manualną lub automatyczną przekładnią. Mocniejsza wersja 2.0 dCi o mocy 127 kW i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm z sześciostopniową manualną przekładnią. Koleos otrzymał podwozie nissana X-Trail. W normalnych warunkach moment przenoszony jest jedynie na przednią oś, system All-mode-4x4 w przypadku utraty przyczepności jest w stanie przenieść do 50 proc. siły napędowej na tylne koła. Prześwit nowego modelu wynosi 206 mm, a w przypadku turbodiesla 188 mm, kąt najazdu 27 stopni i 31 stopni (z tyłu).
Pierwsza generacja scirocco została zaprezentowana publicznie przed 34 laty, także w Genewie. Teraz Volkswagen świętuje comeback tego legendarnego dwudrzwiowego auta. Sirocco to sportowy samochód na każdą okazję. Napędzany będzie przez cztery dynamiczne a jednocześnie oszczędne silniki TDI i TSI. Ich zakres mocy rozciąga się od 90 kW / 122 KM do 147kW / 200 KM. Ten nowy samochód sportowy wyposażony będzie w wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład adaptacyjna regulacja zawieszenia. Wprowadzenie scirocco na rynek zaplanowane jest na koniec lata.
Reklama













Komentarze