Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Niepełnosprawna czeka na dokończenie remontu łazienki

Pomoc społeczna i powiatowy rzecznik konsumentów zostawiły niepełnosprawną mieszkankę Godziszowa samą sobie.
Pani Bożena Ciupak z Godziszowa III choruje na stwardnienie rozsiane i z roku na rok ma coraz większe trudności z poruszaniem się. W domu ma jeszcze dwóch niepełnosprawnych synów. - Dlatego postanowiłam przebudować swoją łazienkę tak, żeby łatwiej było z niej korzystać. Ale nie miałam potrzebnej kwoty pieniędzy, dlatego ubiegałam się o dofinansowanie z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie na likwidację barier architektonicznych dla niepełnosprawnych - mówi pani Bożena. Sporządziła kosztorys i zakres robót. Zakładał on wymianę drzwi do łazienki, likwidację wanny i zamontowanie brodzika, nowej umywalki, muszli klozetowej i uchwytów pomagających poruszać się niepełnosprawnym. Przed rokiem otrzymała 70-proc. dofinansowanie do projektu z PCPR w Janowie Lubelskim. Wybrała wykonawcę. Prace rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Po kilkunastu dniach wykonawca oświadczył, że chce już rozliczyć roboty. Pani Bożena podpisała mu dokumenty, choć zgłaszała usterki: przeciekająca kabinę i zbyt wysokie obsadzenie brodzika. Następnego komisja z PCPR zaleciła wykonawcy, aby dokonał stosownych poprawek. I dokonała warunkowego odbioru robót. - Owszem, wykonawca trochę obniżył brodzik, ale za mało. A kabina jak przeciekała, tak przecieka. No i nie mogę wjechać wózkiem do łazienki, bo drogę tarasuje muszla klozetowa - skarży się Bożena Ciupak. Mimo wielu interwencji i próśb nikt z pracowników PCPR, które przekazało publiczne środki na remont, nie pojawił się na miejscu. W PCPR uważają, że ich rola się już zakończyła. - Pani Bożena sama wybrała sobie takiego wykonawcę i to od niego powinna domagać się dokończenia prac - uważa Anna Śmit, dyrektor PCPR w Janowie Lubelskim. - My już rozliczyliśmy tę inwestycję i wszystko jest w porządku. Byliśmy na miejscu w czasie odbioru, wydaliśmy zalecenia. Bożena Ciupak powiadomiła o swoim problemie powiatowego rzecznika konsumentów. Ten zaś zakończył swoje działania po otrzymaniu pisma od wykonawcy, w którym w jednym zdaniu oświadczył, że uważa roboty za zakończone.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama

WIDEO

Reklama