Do przeprawy dojedziemy z Lublina trasą wojewódzką 747 – przebudowaną, z obwodnicami Bełżyć, Chodla i Opola Lubelskiego.
Dzięki nowej przeprawie łatwiej będzie dostać się do Polski centralnej i zachodniej, a w drugim kierunku np. do przejść granicznych z Ukrainą.
Przebudowana 747 połączy krajową „dziewiętnastkę” (Białystok – Lublin – Rzeszów) z krajową „dziewiątką” (Radom – granica ze Słowacją w Barwinku).
Najbliższe mosty przez Wisłę, w Annopolu i w Puławach, dzieli 75 kilometrów. To najdłuższy odcinek Wisły, na którym nie ma mostu.
Nowa przeprawa budowana jest dzięki funduszom z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Będzie kosztowała 215,1 mln zł, a Unia dołoży niespełna 126 mln zł. Resztę dołożą województwa: lubelskie i mazowieckie oraz okoliczne gminy. Inwestycję realizuje konsorcjum firm z liderem Energopolem – Szczecin SA.
Autor: Maciej Kaczanowski
