poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Lubelskie na szlaku towarowym z Chin? "Możemy być bramą ze Wschodu na Zachód"

Autor: drs

Biegnąca przez nasz region linia kolejowa może się stać częścią omijającego Rosję szlaku towarowego z Chin do Europy. Na przewozie towarów alternatywną trasą chce zarabiać Linia Hutnicza Szerokotorowa, która podpisała umowę o współtworzeniu szlaku

Ze względu na dogodne położenie Polski na szlaku tranzytowym możemy być bramą ze Wschodu na Zachód
Ze względu na dogodne położenie Polski na szlaku tranzytowym możemy być bramą ze Wschodu na Zachód

POWIĄZANE

Towary z Chin, jeśli jadą teraz do Europy koleją, to głównie biegnącym przez Rosję korytarzem TRANSSIB. W wysłaniu transportu alternatywną trasą chodzi przede wszystkim o duże pieniądze, które można zarobić na przewozie olbrzymiej masy towarów z tamtego kierunku.

O jaka stawkę toczy się ta gra? Linia Hutnicza Szerokotorowa podaje, że w zeszłym roku drogą morską z Azji i Oceanii przypłynęło do Unii Europejskiej prawie pół miliarda ton. Przeładunki w polskich portach wyniosły 70 mln ton, w tym ok. 10 proc. to towary z Azji.

– Przejęcie chociaż ułamka tego strumienia towarów przez polską kolej, jest dla nas ogromną szansą – stwierdza w oficjalnym komunikacie Dariusz Sikora z zarządu PKP LHS. – Ze względu na dogodne położenie Polski na szlaku tranzytowym możemy być bramą ze Wschodu na Zachód – dodaje.

Spółka obsługująca szerokotorową linię biegnącą od wschodniej granicy Polski chce w tym celu wykorzystywać swój terminal przeładunkowy w śląskim Sławkowie.

Przedstawiciele PKP LHS podpisali właśnie w Kazachstanie deklarację o przystąpieniu do Komitetu Koordynacyjnego ds. Rozwoju Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego. Komitet ten od 2014 r. tworzą koleje Ukrainy, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Turkmenistanu, Turcji i Chin.

Czytaj więcej o: kolej
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
lubelak
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 października 2016 o 16:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Można powiedzieć Jedwabny Szlak, tyle że już nie jedwab, a chińskie badziewie...
Rozwiń
Gość
Gość (13 października 2016 o 16:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ta nitka raczej nie będzie perspektywiczna bo wymaga przeładunku kontenerów na promy przez morze Kaspijskie i morze Czarne. Tylko przez Rosję wiedzie najkrótsza i najszybsza droga kolejowa z Chin do Europy.
Rozwiń
lubelak
lubelak (13 października 2016 o 16:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lubelskie może być potęgą, ale nie pod rządami ZSLowców.
Rozwiń
tbg
tbg (13 października 2016 o 15:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A takim cudem, że od wschodniej granicy Polski do Sławkowa biegnie linia kolejowa o szerokim rozprawie szyn. więc żadne busy nie będą potrzebne (nawet nazwa spółki o tym mówi)
Rozwiń
Gość
Gość (13 października 2016 o 12:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No ale w lubelskim są szerokie koleiny na nowej S17, a nie kolej szerokotorowa...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!