piątek, 24 listopada 2017 r.

Lublin

Ciężarówki będą jeździć przez Lublin, żeby ominąć opłaty? Radni chcą wygonić tiry z miasta

Autor: Dominik Smaga

Za wprowadzeniem zakazu wjazdu tirów do Lublina opowiedziała się wczoraj Rada Miasta. I to jednogłośnie. Ratusz ma teraz prosić drogowców o odpowiednie oznakowanie na węzłach obwodnicy.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Wprowadzenie zakazu stanie się możliwe po otwarciu zachodniej obwodnicy Lublina. Trasa ta ma być gotowa w listopadzie. Radni chcą, żeby do jazdy obwodnicą zmuszeni byli kierowcy ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton.

– Jest to apel kierowany do prezydenta Lublina – wyjaśnia Piotr Kowalczyk, przewodniczący Rady Miasta.

Prezydent miasta nie ma jednak wpływu na to, jakie znaki stoją przy tej drodze.

– Nasz Zarząd Dróg i Mostów nie ma uprawnień, żeby oznakować drogi poza granicami miasta – potwierdza Krzysztof Żuk. Sam prosił, by radni opowiedzieli się za takim zakazem, by ułatwić miastu rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Radni twierdzą, że bez takiego zakazu kierowcy ciężarówek będą nadal jeździć przez Lublin, by uniknąć opłat na drodze ekspresowej. Przez samą tylko al. Solidarności przewijają się dziennie tysiące tirów.

– W kierunku Warszawy przejeżdża około 6 tys. tirów na dobę, a 5 tys. w stronę Zamościa – wylicza Marta Wcisło, radna PO.

W swoim apelu radni proszą o to, by ograniczenie obowiązywało przez całą dobę. Zwolnieni z niego mieliby być tylko kierowcy jadący z towarem do Lublina oraz wyruszający stąd w trasę. Jak to będzie egzekwowane? – Normalnie, jak każdy znak drogowy – mówi Kowalczyk. 

Działające w Lublinie firmy transportowe otrzymywałyby bezpłatne zaświadczenia.

Zakazy przy obwodnicy, o ile się pojawią, nie ochronią całkiem miasta przed ciężarowym tranzytem. Luką będzie wjazd od strony Przemyśla i Bychawy.

– Zdajemy sobie sprawę – przyznaje Mariusz Banach (WL), współautor apelu. – Domagalibyśmy się tego, żeby samochody jadące od strony Biłgoraja i Przemyśla kierować w miejscowości Piotrków na początek obwodnicy w Piaskach.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jak dotąd nie planowała wprowadzenia ograniczeń tonażowych na zjazdach z obwodnicy do miasta. Nie odnosi się też do pomysłu, by pojazdy o dopuszczalnej masie powyżej 16 ton miały całodobowy zakaz wjazdu do Lublina.

– Nie znając treści stanowiska Rady Miasta nie możemy się do niego odnieść – ucina Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. (p.p.)

Ile to kosztuje?

Po oddaniu do użytku zachodniej części obwodnicy, „ring” Lublina – od Konopnicy do Kalinówki – będzie mieć ok. 34 km długości. Koszt przejazdu, czyli opłata Viatool, jest uzależniona od normy Euro, jaką spełnia dana ciężarówka.

Euro 2 – 18,2 zł (1 km – 53 gr.)*
Euro 3 – 15,64 zł (1 km – 46 gr.)
Euro 4 – 12,58 zł (1 km – 37 gr.)
Euro 5 – 9,8 zł (1 km – 27 gr.)

* Dla pojazdów powyżej 12 ton

Lublin nie jest pierwszy

• Od poniedziałku tiry omijają Łódź. Za nieuzasadniony wjazd do miasta kierowcom ciężarówek grozi 500 zł mandatu.

• Zakaz wjazdu samochodom o masie przekraczającej 12 ton – za kilka dni takie znaki pojawią się na wszystkich drogach wjazdowych do Legnicy.

Człowiek z Miasta
Człowiek z Miasta
Użytkownik niezarejestrowany
(22) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Człowiek z Miasta
Człowiek z Miasta (24 października 2016 o 13:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Litery duże stosuje tylko nie wiem dlaczego zostało wszystko poprawione na małe, przepraszam za Dziennik
Rozwiń
Człowiek z Miasta
Człowiek z Miasta (24 października 2016 o 13:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jeżdżę codziennie z pracy i do pracy całą solidarności, witosa aż do ducha ( teraz trochę inaczej bo w górkę na warszawskie) . odkąd powstała obwodnica na warszawę , pojazdy tir jadą sporadycznie.  sami sprawdźcie i stańcie za skrzyżowaniem ducha na wiadukcie warszawska i policzcie tir,y ( tylko te co nie mają l na początku rejestracji bo to ruch lokalny). później przejdźcie się na rondo warszawska kraśnickie i policzcie tiry tu jeżdzą te z i na kierunek kraśnika ( tam gdzie nie ma jeszcze obwodnicy)  zobaczycie że tiry wcale nie oszczędzają i płacą za obwodnicę 15,64zł  jadąc kierunkiem na i z kierunku warszawsza tranzytem, a dlaczego?   po pierwsze zaliczają i tak bramkę wjazdą z obwodnicy jastkowa , więc ci co jadą na zamośc , chełm i tak zapłącą  ( wieć zysk jeszcze mniejszy), bo walnie ich bramka wyjazdowa z lublina. tu ktoś wcześniej pisał zagraniczniacy płacą ryczałtem nie za kilometr, a nasi kierowcy, no cóż idiotami nie są, wiedzą że skład ruszający i stojący na światłach w mieście spali o wiele więcej i cała oszczędność 15,64 idzie w dupĘ ( jak jadą przez miasto to na pusto, wtedy to jeszcze się kalkuluje ) wiec o jakim niszczeniu drÓg tu mowa. ale są tacy co by chcieli zrobić z lublina za***k gdzie nawet wrony dupami kraczą , taka ostoja emerytów. pogratulować radnym i od razu niech zagłosują nad zakazem prowadzenia działalności w mieście, studentom zakazać radości, ogólnie "zakazać wszystkiego, niech nie będzie niczego" cyt.  pogratulować też trzeba panu prezydentowi lublina, wnioskodawcy uchwały o ograniczeniu, który wydaŁ z naszej kasy na budowę niepotrzebnego wiaduktu nad skrzyżowaniem ducha i zakaże nim jeździć. czyli zmarnował nasze pieniądze i zbudował pomnik władzy.  po co ten bezsensowny dojazd z kierunku warszawa niszczący najbardziej urokliwą dzielnicę, wybudowany za nasze pieniĄdze przez pan prezydenta lublina (kolejny pomnik wŁadzy) istny miŚ stanisława bareja, jak będzie zakaz wjazdu pow 16t. panie prezydencie gdzie szukać takiego wujka, co daruje domek jednorodzinny na sławinku , ja też chcę - proszĘ, bŁagam. jest taki znak tranzyt f12 i f13 i do niego kierowcy tir muszą się stosować pod karą mandatu , jest stosowany we wszystkich miastach, w lublinie też (mało kto jeżdżący go osobówką zauważa), wystarczy odpowiednio wyznaczyć drogi dla tranzytu aby zawsze wyprowadzały na obwodnicę i to moŻe zrobiĆ miasto - ale oni nie chcą zakazać tranzytu oni chcą mieć kolejny bicz na niepotulnych władzy przedsiębiorców. i w *** mają czystoś, jakość, ciszę - czy co tam bredzą, oni pilnują tylko swoich kieszeni.   czyli co okazuje się że znowu władza robi z nas bumbasy (z filmu mario: ludzie pozbawieni przez władzę muzgu, wykonujący rozkazy władzy)  i traktuje jak półgłówki bezmuzgie.  pozdrawiam lublinian, trzymać się nie pękać.
Rozwiń
Gość
Gość (22 października 2016 o 12:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
RING to jest RING - obráczka - a To co mamy to tylko obwodnice I brakuje ich połàczenia. Brakuje dolnej kreski.
Rozwiń
Gość
Gość (22 października 2016 o 10:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to zobaczcie jaka jest droga od Piotrkowa w kierunku Piask do granicy powiatu świdnickiego , totalny poligon, dziura na dziurze i dołem pogania,
Rozwiń
Gość
Gość (21 października 2016 o 19:00) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak jest obwodnica przez zalew to najwazniejsza sprawa za którà radni mogà pobierać pensje ale jeżeli tym sie nie zajmujà... RING LUBLINA PRZEZ ZALEWWW! Prosze zaczáć działać!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (22)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!