piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Duże zmiany w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Lądowisko już, potem SOR

Dodano: 23 lipca 2017, 15:55

Lądowisko szpitala przy al. Kraśnickiej
Lądowisko szpitala przy al. Kraśnickiej (fot. Maciej Kaczanowski)

Już za kilka dni lądowisko wojewódzkiego szpitala przy al. Kraśnickiej będzie mogło przyjmować helikoptery nie tylko w dzień.

– Lądowisko zostało już dostosowane do nocnych lotów. Za kilka dni mamy dostać pozwolenie – mówi Gabriel Maj, dyrektor szpitala przy al. Kraśnickiej. - Koszt dostosowania lądowiska to około 700 tysięcy złotych. W czasie remontu lądowiskiem zastępczym był dla nas szpital dziecięcy, który z kolei w czasie swojego remontu korzystał z naszego lądowiska.

To część większej inwestycji, która zakłada też rozbudowę i modernizację szpitalnego oddziału ratunkowego. Szpital ogłosił już przetarg na roboty budowlane dotyczące SOR-u. Oferty można składać do 1 sierpnia do godz. 10. Składając ofertę każdy wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 200 tysięcy złotych. Po remoncie oddział będzie miał znacznie większą powierzchnię.

– Wpłynie to z pewnością na komfort pacjentów i usprawni realizację systemu tzw. triażu czyli segregacji pacjentów. Będziemy też korzystać z zupełnie nowej aparatury – zaznacza dyrektor Maj. – Zakończenie inwestycji planujemy na połowę przyszłego roku. Całkowity koszt to 9 mln zł z czego połowa pochodzi z ministerstwa infrastruktury a połowa ze środków urzędu marszałkowskiego.

Na tym jednak nie koniec. Szpital planuje już kolejne poważne remonty - oddziału chorób wewnętrznych, endokrynologii i diabetologii, ośrodka rehabilitacji leczniczej, wojewódzkiej przychodni specjalistycznej. Chodzi też o remont oddziału urologii i onkologii urologicznej oraz przebudowę oddziału ginekologii i położnictwa. Łączny koszt przekroczy 22 mln zł. Ta inwestycja ma być realizowana w ramach większego projektu, w którym uczestniczy sześć szpitali marszałkowskich: poza szpitalem przy al. Kraśnickiej - Szpital Neuropsychiatryczny i im. Jana Bożego w Lublinie w Lublinie, wojewódzki szpital w Białej Podlaskiej, szpital „papieski” w Zamościu, i wojewódzki szpital w Chełmie.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
abc
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 lipca 2017 o 06:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
proponuję limit wizyt w ramach NFZ jak we Francji wtedy okaże się że nie będą co drugi łazić katarki i zapanuje względny porządek
Rozwiń
Gość
Gość (23 lipca 2017 o 21:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejne wydatki w najbardziej zadłużonym szpitalu w województwie? Najpierw spłaćcie długi, zlikwidujcie przerost zatrudnienia w administracji, obniżcie rozbuchane płace lekarzy a później remonty ZSL-owcy!!!!
Rozwiń
abc
abc (23 lipca 2017 o 18:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
 700 000 za kilka lamp? Ciekawe. Poniżej wymogi dla lądowiska przy SOR. 1) światła strefy przyziemienia – cztery lampy, świecące w kolorze białym, rozmieszczone w rogach strefy przyziemienia, zagłębione; 2) światła strefy podejścia do lądowania i startu – nie mniej niż po 4 lampy na każdym boku, świecące w kolorze białym, rozmieszczone w odstępach maksymalnie co 10 m, po zewnętrznej stronie strefy podejścia do lądowania i startu, w odległości 1 m od krawędzi tej strefy, zagłębione lub naziemne, wystające ponad poziom lądowiska nie więcej niż 25 cm; 3) światła podejścia – sześć lamp świecących w kolorze białym, rozmieszczonych co 5 m wzdłuż osi podejścia do lądowania i startu, ustawione na głównym kierunku podejścia do lądowania, zagłębione lub naziemne, wystające ponad poziom lądowiska nie więcej niż 25 cm; 4) oświetlony światłem białym wskaźnik kierunku wiatru; 5) światła przeszkodowe – lampy koloru czerwonego, umieszczone na obiektach mogących stanowić przeszkodę stałą, w tym na wskaźniku kierunku wiatru; 6) lampa identyfikacyjna lądowiska – dookólna lampa błyskowa, świecąca w kolorze białym, umieszczona w pobliżu strefy podejścia do lądowania i startu, w sposób uniemożliwiający oślepianie załogi śmigłowca; zaleca się instalację lampy na dachu najwyższego budynku stojącego w bezpośredniej bliskości lądowiska; światło lampy musi być widoczne z pokładu śmigłowca z odległości co najmniej 5000 m w warunkach lotu VFR; 7) świetlne systemy wspomagające określenie kierunku i kąta podejścia do lądowania, w przypadku lądowisk zlokalizowanych w miejscach wymagających precyzyjnego pozycjonowania śmigłowca podczas podejścia do lądowania. Integralny system oświetlenia spełnia wymagania określone w załączniku nr 14 tom II do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35 poz. 212, z późn. zm.4)).
Rozwiń
Gość
Gość (23 lipca 2017 o 18:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Oddziały ratunkowe w letnie weekendy pękają w szwach z powodu najazdu pacjentów którzy przychodzą w ramach POZ-tu. A plaże i hotele pękają od najazdu lekarzy rodzinnych. Niech NFZ zacznie płacić za wykonana pracę a nie za darmo rozdaje pieniądze z naszych składek.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!