wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lublin

Lublin chce dostać 415 mln zł dofinansowania. Na co ma zamiar je wydać?

Dodano: 4 stycznia 2017, 06:50
Autor: Dominik Smaga

Ul. Choiny ma być dwujezdniowa aż do granicy miasta<br />
Ul. Choiny ma być dwujezdniowa aż do granicy miasta

O 415 mln zł dotacji na drogi i komunikację wystąpiły władze Lublina. Chcą za to doprowadzić trolejbusy na Czechów, wymienić most w ul. Fabrycznej, przebudować rondo przy Gali i Al. Racławickie. A także kupić nowy tabor komunikacji miejskiej, który wyjechałby na ulice już w przyszłym roku

Co ważne, Lublin nie musi o te pieniądze z nikim rywalizować. Unijne dotacje są już wstępnie zarezerwowane i jeśli tylko wnioski złożone przez miasto będą zgodne z wymogami, to Lublin będzie mógł z tych pieniędzy skorzystać. Właśnie z tych funduszy miasto chce sfinansować m.in. opisywaną przez nas w ostatnich dniach przebudowę Al. Racławickich, ul. Poniatowskiego i Lipowej.

Pieniądze mają też umożliwić odkładaną z roku na rok przebudowę ronda przy Gali. Po jej zakończeniu ul. Lubelskiego Lipca ’80 przestałaby „pożyczać” wyjazd od ul. 1 Maja, która z tej strony ma być zaślepiona parkingiem.

– Przystanki komunikacji miejskiej przesuniemy bliżej ronda – zapowiada Mirosław Łuciuk, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. Powiązana z tą inwestycją ma być wymiana mostu w ciągu ul. Fabrycznej.

Na ul. Fabrycznej i Drodze Męczenników Majdanka wytyczone mają być obustronne buspasy i to na długim odcinku, bo od ronda przy Gali do „koślawego” skrzyżowania z ul. Grabskiego i Sulisławicką. – To skrzyżowanie zostanie wyprostowane – podkreśla Łuciuk. Przy okazji przebudowane ma być też skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą.

Dla wymienionych inwestycji jeszcze w tym roku miasto zamierza uzyskać komplet pozwoleń na budowę. Dokumenty są za to praktycznie gotowe dla przebudowy ul. Grygowej wraz z nowymi wiaduktami nad stacją rozrządową. Nad drogą tą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa, która biegłaby dalej, by połączyć się z tą, która wisi od lat nad ul. Mełgiewską.

Tabor komunikacji miejskiej ma się wzbogacić o 95 pojazdów
Tabor komunikacji miejskiej ma się wzbogacić o 95 pojazdów

Trolejbusy mają dotrzeć także na Czechów. Jednym z projektów, na które miasto chce uzyskać dotację, jest przedłużenie sieci przez ul. Chodźki, al. Smorawińskiego, ul. Szeligowskiego i Choiny aż do nowej pętli przy granicy miasta. Końcowy odcinek ul. Choiny (za skrzyżowaniem z Zelwerowicza i Wojtasa) ma się stać drogą dwujezdniową, a na końcu planowana jest duża pętla komunikacji miejskiej z parkingiem na 54 samochody.

W toku jest już za to przetarg na budowę nowej sieci trakcyjnej nad ul. Jana Pawła II od Granitowej do al. Kraśnickiej i dalej do pętli Węglin. Sieć miałaby być gotowa już pod koniec lata.

Każdej z tych inwestycji miałyby towarzyszyć zakupy nowych autobusów i trolejbusów. W efekcie tabor komunikacji miejskiej ma się wzbogacić o 95 pojazdów, z czego już w przyszłym roku miałoby być dostarczonych 15 przegubowych trolejbusów oraz 23 autobusy spalinowe, w tym 15 przegubowych.

W kolejnych latach ma trafić jeszcze 25 długich trolejbusów i 32 autobusy elektryczne (12-metrowe).
Kiedy będzie wiadomo, czy Lublin dostanie wnioskowane dotacje? – Myślę, że w ciągu kwartału, dwóch kwartałów, umowy o dofinansowanie powinny być podpisane – prognozuje Bernadeta Krzysztofik, dyrektor Wydziału Funduszy Europejskich w Urzędzie Miasta.

Przebudowane ma zostać m.in. rondo przy Gali
Przebudowane ma zostać m.in. rondo przy Gali
Jaro
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Jaro
Jaro (4 stycznia 2017 o 21:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dofinansowanie - czyli miasto musi wyłożyć ileś kasy własnej, Ile? Tego w artykule nie ma. Na ile jeszcze Żuk zadłuży Lublin?
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2017 o 21:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A nowy stadion na 15 tys widzów dla Lublinianki i trzydziestotysięczna arena dla żużlowców to gdzie?!! Czy ta wiocha w ogole sama na coś potrafi zarobić?
Rozwiń
Gość
Gość (4 stycznia 2017 o 16:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po lobby rowerowym w Lublinie mamy lobby trolejbusowe i sygnalizacjii świetlnej.
Rozwiń
alf
alf (4 stycznia 2017 o 13:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Murphy napisał:
Po co marnować kasę w budowe nowego ronda a nawet kilku i ciągnąć ulicę Choiny jako dwupasmówkę do granic miasta. Gdzie ona prowadzi... do Jakubowic Konińskich. Czy gminy podlubelskie dorzucą się do tego ? W tym kierunku nie ma nawet węzła na obwodnicy
Przecież muszą dojechać "bogacze" do swoich rezydencji 
Rozwiń
Murphy
Murphy (4 stycznia 2017 o 11:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po co marnować kasę w budowe nowego ronda a nawet kilku i ciągnąć ulicę Choiny jako dwupasmówkę do granic miasta. Gdzie ona prowadzi... do Jakubowic Konińskich. Czy gminy podlubelskie dorzucą się do tego ? W tym kierunku nie ma nawet węzła na obwodnicy
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!