piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lublin: Zabrakło pieniędzy w przetargu na kontrapasy

Dodano: 9 sierpnia 2015, 07:30
Autor: Dominik Smaga

Zagrożona jest kolejna rowerowa inwestycja miasta. Dwa razy więcej pieniędzy, niż ma na to Ratusz zażądała jedyna firma gotowa wykonać sieć kontrapasów. Miasto musi zdecydować, czy wyłoży więcej pieniędzy. Tak samo jak w sprawie rozbudowy Lubelskiego Roweru Miejskiego

Kontrapasy to wymalowane na jednokierunkowej jezdni pasy umożliwiające rowerzystom jazdę w kierunku przeciwnym niż inne pojazdy. Takie oznakowanie miało się pojawić na ulicach o łącznej długości 4,3 km.

Wśród nich była między innymi ulica Jasna (na zdjęciu), którą rowerem dałoby się pojechać od Ewangelickiej w stronę Wieniawskiej. Miasto planowało taki kontrapas również na Ogrodowej (pod górę), Strażackiej, Ochotniczej, Legionowej, Zuchów, Akademickiej, Grażyny, Przyjaźni, Trześniowskiej, Kowalskiej, a nawet Lubartowskiej, gdzie rowerem dałoby się pojechać od al. Tysiąclecia pod górę, po pasie dla trolejbusów, a potem skręcić w lewo w Cyruliczą.

Jeszcze w lipcu miasto ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wykonanie takich pasów.

Na piątek zaplanowano otwarcie ofert, które wpłyną na przetarg. Otwarcie się odbyło, ale oferta była jedna i to za droga. Na sfinansowanie prac w miejskiej kasie zabezpieczona była kwota 200 tys. zł, bo tyle przewidywał zwycięski projekt z pierwszej edycji budżetu obywatelskiego. Tymczasem zleceniem zainteresowało się jedynie Lubelskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych oferując cenę 394 tys. zł.

Urzędnicy mają dwa wyjścia: dołożyć pieniędzy albo unieważnić przetarg. Decyzji jeszcze nie ma, nieoficjalnie wiadomo, że może zapaść najpóźniej po 17 sierpnia. W tym samym czasie samorząd ma też zdecydować, co zrobi z przetargiem na rozbudowę Lubelskiego Roweru Miejskiego.

Zamówienie ogłaszały wspólnie władze Lublina, które chciały 20 wypożyczalni i 200 rowerów, Świdnika (trzy stacje z 21 jednośladami) i powiatu świdnickiego (dwie stacje i 20 rowerów). Każdy miał zapłacić za siebie. Oferta była tylko jedna (złożyła ją firma Nextbike) i też za droga, przez co każdemu z samorządów zabrakło pieniędzy. Lublin miał 2 miliony zł, czyli o milion za mało, Świdnik nastawił się na 300 tys. zł, a cena wyniosła 344 tys. zł, zaś starostwo 250 tys., do czego musiałoby dołożyć 79 tys. zł.

Z dołożeniem pieniędzy starostwo miałoby najtrudniej, bo tu konieczna byłaby uchwała radnych, którzy zbiorą się dopiero we wrześniu. Na to, by nowe stacje i rowery były dostępne jeszcze w tym sezonie praktycznie nie ma już szans.

qpkers
jozek
Gość
(25) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

qpkers
qpkers (10 sierpnia 2015 o 12:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mało miejsc parkingowych? Jakoś ten projekt pokonał inne projekty w Budżecie Obywatelskim, w tym te dotyczące parkingów. Widać większość woli ruch rowerowy od miejsc parkingowych. Widzę, jednak, że samochodowych frustratów pełno w internetach. Proponuję wam pójść na spacer albo na rower, zamiast spędzać czas przed kompem czy w samochodzie:-)

Rozwiń
jozek
jozek (10 sierpnia 2015 o 10:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zrobili te kontrapasy niedawno m.in. na Wschodniej, Środkowej, Konopnickiej. Od tego momentu z parkowaniem dużo ciężej, a kontrpasami nikt nie jeździ.

Rozwiń
Gość
Gość (10 sierpnia 2015 o 07:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czy ktoś zapytał mieszkańców dzielnic, gdzie planuje się kontrapasy dla kilku rowerzystów, o zgodę na likwidację i tak już nielicznych miejsc parkingowych wzdłuż ulicy? Oczywiście nikt, bo po co? Kogo obchodzą mieszkańcy starych dzielnic, gdzie nie ma miejsca na auta mieszkańców. Wszyscy po cichutku załatwiają swoje sprawy. Jak długo jeszcze interes kilku osób będzie ważniejszy nad problemy wielu? Czy miasto ma propozycję np. dla mieszkańców ulicy Legionowej, Zuchów ? Tutaj już nie ma gdzie zaparkować a po wprowadzeniu kontrapasów w ogóle nie będzie miejsca dla aut.
Rozwiń
Andii
Andii (9 sierpnia 2015 o 23:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dużo firma sobie zażyczyła - prawie 2 razy więcej...

Czy ktoś wie czemu nie tańszego rozwiązania kontra ruchu?(nie zabiera się wtedy miejsc parkingowych)

Rozwiń
Gość
Gość (9 sierpnia 2015 o 21:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Skoro ktoś oszacował kwotę w budżecie obywatelskim na 200 tyś zł to miasto nie ma prawa ani grosza dołożyć!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (25)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!