czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Przebudowa al. Racławickich, Sowińskiego i Lipowej. Konsultacje

Dodano: 9 grudnia 2016, 16:47

Aleje Racławickie w Lublinie
Aleje Racławickie w Lublinie

Uwagi mieszkańców do planów przebudowy Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i Lipowej zbiera od dziś Urząd Miasta.

Takie konsultacje musi przeprowadzić przed wydaniem decyzji środowiskowej, niezbędnej do przebudowy tych dróg.

Uwagi można kierować osobiście lub listownie w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta przy ul. Zana 38, dzwoniąc pod numer 81 466 26 36 (w godz. 7.30-15.30) lub śląc mail na adres srodowisko@lublin.eu.

Użytkownik niezarejestrowany
M.
Użytkownik niezarejestrowany
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (11 grudnia 2016 o 13:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jeśli na Racławickich nie zostanie dobudowane po dodatkowym pasie w każdą stronę pod buspasy, a zostanie pod nie wyrwany po jednym z już istniejących z każdej strony, to dopiero będzie zabawa dla Lublinian, a ludzie z innych miast już w ogóle nie będą mieli po co tu przyjeżdżać, skoro będą zmuszani albo do stania w wielogodzinnych korkach, albo zostawiania samochodów u progów miasta. Jak do tego doda się nieposzerzenie Sowińskiego, to nie będzie już co się dziwić, czemu każdy z tego miasta ucieka, a sklepy i biznesy ze śródmieścia i centrum się zwijają. Zmiana nawierzchni i wysepki dla pieszych nic nie zmienią na plus, gdy przepustowość dla ruchu zmniejszy się o połowę. Tutaj nie wystarczy tylko poszerzenie, gdyby ktoś je w ogóle planował, tutaj potrzebny byłby wiadukt, który rozwiązałby chociaż w części nieustanny zator Racławickie-Sowińskiego. Podczas gdy większość dużych ośrodków miejskich w Polsce całkowicie się przebudowuje w celu przystosowania do nowych realiów masowego ruchu samochodowego, Lublin nie dość, że zatrzymał się w tej kwestii na latach sześćdziesiątych, to jego włodarze konsekwentnie chcą się cofnąć do XIX. wieku. Miasto Inspiracji - do samobójstwa.
Rozwiń
M.
M. (11 grudnia 2016 o 10:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"Zamieszkiwanie z centrum miasta przynosi liczne korzyści: bliska dostępność do instytucji, Urzędów, biur, szkół, przychodni, centrów handlowych, sklepów, zdajemy sobie z tego sprawę że jednak ma pewne i mankamenty jak wzmożony ruch drogowy. Jeżeli komuś przeszkadza to zawsze może przenieść się na obrzeża miasta gdzie koszty mieszkań są dużo niższe niż w samym centrum metropolii, jaka jest nasz Lublin. Szanowni Państwo nie można mieć wszystkiego, życie ciagle stawia nas przed wyborami."
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Każdy kij ma dwa końce. Skoro ktoś zdecydował się mieszkać na spokojnych obrzeżach miasta, to chyba musiał się liczyć z tym, że nie będzie mu tak łatwo dojechać do centrum i załatwiać tam swoich spraw. Tymczasem, wielu chciałoby wjechać swoim samochodem na drugie piętro i zaparkować przy biurku. Oczywiście, dojechać należy najkrótszą drogą. Robienie z dróg w strefie śródmiejskiej głównych arterii komunikacyjnych dla ruchu pojazdów osobowych to czysty absurd. W krajach cywilizowanych taki ruch się ogranicza i rozwiaja komunikację publiczną. U nas odwrotnie, autobusy mają stać w korkach, a mieszkańcy miasta mają wdychać spaliny, żyć w hałasie i fruwać nad ulicami, bo miasto jest przecież dla samochodów. Tego rodzaju plany to nie jest żaden rozwój, tylko degradacja przestrzeni miejskiej. Choć nie mieszkam przy tych ulicach, to uważam, że plan poszerzenia Sowińskiego jest kompletnie bezsensowny, a budowanie "autostrady" pod oknami istniejących budynków mieszkalnych jest po prostu skandaliczne.
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Dobrym rozwiązaniem, chyba również dla ludzi tam mieszkających, byłby ów słynny tunel pod al. Racławickimu, choć z uwagi na koszty nie sądzę, aby ktokolwiek zdecydował się na jego budowę. Pewnie sytuację trochę polepszy otwarcie obwodnicy miasta, zakończenie budowy na ul. Solidarności i dokończenie Trasy Zielonej do Diamentowej. Trudno jednak sobie wyobrazić, aby przy utrzymaniu obecnego natężenia ruchu samochodów osobowych w centrum sytuacja jakoś znacząco się poprawiła. Można jeszcze zacząć wyburzać budynki mieszkalne i wybudować nowe drogi, wszak jak malkontentom się nie podoba, to mogą wyprowadzić się gdzieś indziej.
Rozwiń
Gość
Gość (10 grudnia 2016 o 22:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
1. żadnych buspasów na Al Racławickich. 2. poszerzenie Sowińskiego do pasów ruchu w każdą stronę. Nie? To zbudujcie obiecany tunel !!!
Rozwiń
Gość
Gość (9 grudnia 2016 o 23:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zasypmy ich uwagami o konieczności poszerzenia Sowińskiego i niebudowaniu buspasów na Racławickiej.
Rozwiń
Gość
Gość (9 grudnia 2016 o 21:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jakie konsultacje !? Ile lat te konsultacje trwaja. To jest degrengolada.Remontujcie droge a potem pytajcie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!