Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Obwodnica Lublina: Nowym odcinkiem drogi pojedziemy w 2013 roku

To już przesądzone: droga ekspresowa Kurów–Lublin–Piaski wraz z północną częścią obwodnicy Lublina będzie budowana według dobrze znanego pierwszego wariantu przebiegu tej trasy. Rozpoczęcie robót – w przyszłym roku.
Poznaliśmy, jeszcze nieoficjalne, szczegóły przebiegu drogi. Wiadomo już, że drogowcy poprowadzą ją według pierwszego wariantu budowy (patrz mapka z zachodnią i północną częścią obwodnicy Lublina). – Dobrze, że jest już decyzja – mówi Grzegorz Kuzioła z miejscowości Długie w gminie Wólka. W pierwszym wariancie jego dom był do wyburzenia. W drugim – już nie. – Procedury związane z wyborem wariantu trwały, a my żyliśmy w niepewności: inwestować dalej w swój dom, czy nie – mówi Kuzioła. – Wreszcie wszystko jest jasne, państwo moją nieruchomość wykupi. – A ja byłem za drugim wariantem. Nawet gdybym teraz chciał sprzedać dom, to kto go zechce? – narzeka Zenon Woźniak z osiedla Borek, właściciel nieruchomości położonej w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji. Kłopoty z północno-wschodnią częścią obwodnicy zaczęły się w 2008 r. Zmieniły się bowiem przepisy dotyczące ochrony środowiska i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musiała przedstawić warianty alternatywne wobec dobrze znanego przebiegu trasy. Największe zmiany dotyczyły odcinka biegnącego przez dolinę Bystrzycy w gminie Wólka. Były protesty mieszkańców, petycje do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. To właśnie ona wydaje tzw. decyzję środowiskową wybierając jeden z dwóch zaproponowanych przez drogowców wariantów. I choć procedury jeszcze trwają, wiadomo, że RDOŚ wybrała pierwszy wariant . – Doskonale. Ludzie się do niego przyzwyczaili, zgodnie z nim powstał plan zagospodarowania gminy. II wariant to 120 dodatkowych domów do rozbiórki – komentuje Włodzimierz Hofa, wójt gminy Wólka. – Zaraz po oficjalnym otrzymaniu decyzji o tym wyborze drogowcy rozpiszą przetargi na poszczególne części 73-kilometrowego odcinka drogi Kurów–Lublin–Piaski – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie. – Odbędzie się to prawdopodobnie na początku przyszłego roku. Przetarg potrwa ok. 6 miesięcy, kolejne 3 miesiące to zakładany czas na protesty. W trzecim kwartale 2010 r. budowa powinna trwać równocześnie na kilku odcinkach. Koszt inwestycji to 2,5 miliarda złotych. Zbudują mosty W sumie na 73 kilometrowym odcinku drogi powstanie w latach 2010–2013 blisko kilkadziesiąt wiaduktów w tym prawie kilometrowa estakada nad Bystrzycą Jakubowicką, 10 mostów, kilka przejazdów gospodarczych, ok. 40 km ekranów akustycznych, kilkadziesiąt różnej wielkości przejść dla zwierząt nad i pod trasą szybkiego ruchu. Wyburzenia Podczas prac zostanie wyburzonych 350 budynków – 135 mieszkalnych, 174 gospodarcze, 39 altan działkowych, lecznica weterynaryjna i posterunek policji. 1,7 mln zł Tyle dostał od GDDKiA właściciel domu, budynków gospodarczych i 1,7 ha ziemi ornej za opuszczenie nieruchomości kolidującej z obwodnicą
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama