Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Proszą Lublin i Dęblin o wsparcie dla remontu linii kolejowej nr 22

Linia kolejowa numer 22 z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia wymaga natychmiastowej modernizacji – piszą autorzy listu otwartego wysłanego z prośbą o lobbowanie w tej sprawie m.in. do prezydenta Lublina i burmistrza Dęblina.
Proszą Lublin i Dęblin o wsparcie dla remontu linii kolejowej nr 22
(fot. Maciej Kaczanowski / archiwum)

Apelują również o przywrócenie ruchu pasażerskiego między Lublinem, Radomiem i Łodzią. W tej chwili nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego między Lublinem a Łodzią.

Autorzy listu wskazują na konieczność szerszego poparcia działań społecznych w ramach trwających konsultacji projektu Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. – Należy wykorzystać wszelkie możliwości poprawy transportu szynowego m.in. w kontekście tworzonej tzw. Wyżyny Lotniczej, która będzie zwiększała zapotrzebowanie na transport osób i towarów – czytamy w liście.

Szanowni Państwo!

Od wielu lat kolejowe przewozy pasażerskie w kraju dotyka zjawisko ograniczania popytu poprzez systematyczne zmniejszanie liczby połączeń. Jest to problem ogólnopolski jednak szczególnie zauważalny w połączeniach kolejowych omijających Warszawę. Jednym z nich jest niewykorzystywane najkrótsze połączenie wschodniej części kraju z jego centrum biegnące równoleżnikowo z Lublina poprzez Dęblin, Radom, Tomaszów Mazowiecki do Łodzi.

Wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu infrastruktury kolejowej są najbardziej widoczne na kluczowym odcinku linii nr 22 z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego. Stan nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej i liczne punktowe ograniczenia prędkości powodują, że uruchamianie pociągów staje się nieopłacalne zarówno dla przewoźników jak i nieatrakcyjne dla pasażerów pod względem komfortu a przede wszystkim zbyt długiego czasu przejazdu. Wielokrotnie na te nieprawidłowości zwracał także uwagę w swoich raportach Urząd Transportu Kolejowego.

Dzięki nieustannemu zaangażowaniu strony społecznej udało się wpisać linię nr 22 do rozporządzenia rady ministrów określającego ją jako linię o znaczeniu państwowym. Niestety nie udało się wpisać zgłaszanego postulatu modernizacji linii do Strategii Rozwoju Transportu 2020+ lekceważąc i zbywając głosy mieszkańców stwierdzeniem o jej regionalnym znaczeniu. Jak się okazuje nie uwzględniono tego także w zatwierdzonym niedawno kontrakcie terytorialnym dla województwa mazowieckiego i łódzkiego.

Wobec powyższego konieczne staje się szersze poparcie działań społecznych z Państwa strony w trwających konsultacjach projektu Krajowego Programu Kolejowego do 2023r. Należy jednogłośnie lobbować za modernizacją linii kolejowej nr 22 i przywróceniu pasażerskiego ruchu kolejowego między Łodzią, Radomiem i Lublinem. Jedynie regularne, częste i szybkie połączenia kolejowe mogą się przyczynić do rozwoju gospodarczego regionu. Należy wykorzystać wszelkie możliwości poprawy transportu szynowego m.in. w kontekście tworzonej tzw. Wyżyny Lotniczej, która będzie zwiększała zapotrzebowanie na transport osób i towarów.

Z poważaniem,

Michał Rejczak, Bractwo Rowerowe

Damian Maciąg, Radomskie Inwestycje

Andrzej Lewandowski, Klub Miłośników Kolei Radom

Piotr Skubisz, Tiry na Tory


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama