Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Biała Podlaska: Kolej zapowiada finał remontu. Na peron wciąż "labiryntem"

Na drugą połowę tego roku kolej zapowiada finał kilkuletniego remontu stacji PKP. Tymczasem pasażerowie wciąż muszą pokonywać „labirynt”, by dostać się na peron.
Biała Podlaska: Kolej zapowiada finał remontu. Na peron wciąż "labiryntem"
Stacja wciąż w remoncie

Autor: Ewelina Burda

Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja, pierwotnie miała zakończyć się w 2020 roku, ale na poślizg wpłynęły m.in. „trudne warunki gruntowe przy przejściu podziemnym na stacji oraz kolizje z infrastrukturą”. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że pasażerowie skorzystają z pełni zmodernizowanej stacji w drugiej połowie roku. Zmiany częściowo już widać, ale ciężki sprzęt ma jeszcze sporo do zrobienia.

– Budowany jest drugi peron, przyległy do budynku dworca – precyzuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego kolejowej spółki. Na peronie znajdzie się wszystko, co potrzebne podróżnym, czyli wiaty, ławki, gabloty oraz nagłośnienie. A antypoślizgowa nawierzchnia z liniami ułatwi też poruszanie osobom niepełnosprawnym. – Teraz widać już zamontowane ścianki peronowe. Wykonawca układa też nawierzchnię – dodaje Jakubowski.

Docelowo, na perony prowadzić będzie nowe, podziemne przejście z windami i pochylniami. Obecnie, jest ono uzbrajane. – Kolejnym krokiem będzie betonowanie stropów tunelu. Na stacji układane są nowe podkłady i szyny. Montowane są również urządzenia sterowania ruchem – wymienia kolejowy rzecznik.

Od grudnia ubiegłego roku pasażerowie mogą już wchodzić na jeden zmodernizowany peron. Ale dojście do niego nie należy do przyjemnych. O czym pisaliśmy już w grudniu. – Trzeba iść w stronę końca peronu, o czym świadczą niewielkie naklejki na słupkach. Po drodze jest wysokie ogrodzenie z siatką i przypomina to zasieki, jak w jakimś obozie – nie krył wówczas oburzenia nasz Czytelnik. Taki „labirynt” biegnie od budynku dworca, przy torach, w kierunku ulicy Łomaskiej, skręca następnie przez tory w kierunku peronu. Dojście zajmuje nawet kilkanaście minut.

Ale kolejowa spółka zapowiada, że w drugiej połowie tego roku, będzie już można korzystać ze zmodernizowanej stacji i podziemnego przejścia. Remont wpisuje się w przebudowę linii kolejowej E-20 przez Białą Podlaską i Terespol. To inwestycja PKP PLK za 736,7 mln zł, z czego ponad 80 proc. to pieniądze unijne.

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama

WIDEO

Reklama