Jak poinformował Krzysztof Waśko, do ułożenia zostało jeszcze całe 40 procent tego elementu nawierzchni na prawie 12-kilometrowym odcinku ekspresówki. Swoją drogą, nawet tam, gdzie ścieralna już jest, trudno mówić o doskonałej jakości jezdni. Jadąc samochodem nową trasą, na niektórych fragmentach dało się odczuć niewielkie (ale jednak) nierówności.
Porozumienie zapewnia ciągłość robót
Uznanie roszczeń czasowych Energopolu przez GDDKiA obie strony nazywają rozsądnym porozumieniem i kompromisem. Dla wykonawcy oznacza to przede wszystkim brak kar finansowych związanych z niedotrzymania pierwotnego terminu umowy. Dla inwestora jest to natomiast gwarancja, że przedsiębiorstwo nie zejdzie z placu budowy przed czasem i nie będzie korzystało z prawa do walki o swoje interesy przed sądem.
Przypominamy, że wartość inwestycji (łącznie z dokumentacja, nadzorem, czy odszkodowaniami) to 323 mln złotych. Po oddaniu tej drogi do użytku, tranzyt na trasie Lublin-Radom nie będzie już kierowany na rondo w Żyrzynie. Wszyscy kierowcy po minięciu Kurowa, będą mogli skorzystać z zamkniętego od lat węzła w Sielcach i nie opuszczając drogi ekspresowej, pojechać w kierunku nowego mostu na Wiśle.
Autor: Radosław Szczęch
