niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Artykuły sponsorowane

DeepWORK – intensywny trening, który zaczyna się w głowie

Dodano: 8 listopada 2016, 09:57

Trening holistyczny, medytacja w ruchu. Połączenie jogi, treningu atletycznego i cardio – tak deepWORK opisują trenerzy. Jednak co to właściwie oznacza? To przede wszystkim głęboki trening, który uczy umysł przekraczania własnych granic, a ciało rozpoznawać różnicę między mocnym wysiłkiem a relaksem. To już nie tylko ćwiczenia fizyczne, a doświadczenie dosłownie dla każdego. Sprawdź, jak wygląda trening deepWORK.

Ciało i umysł

DeepWORK to trening stosunkowo młody, opracowany przez jednego z najważniejszych europejskich trenerów, Roberta Steinbachera. To – obok jogi i pilatesu - trening z kategorii body&mind, czyli taki, który wymaga zaangażowania umysłu, koncentracji na oddechu i pracy ciała. Dzięki temu rozwija się i modeluje wszystkie partie mięśni, likwiduje napięcie fizyczne i psychiczne wywołane stresem oraz pracuje nad oddechem, który uspokaja. Tyle w teorii.

Ćwiczenia deepWORK

W praktyce, Trening deepWORK zaczyna się od prostej, spokojnej rozgrzewki. Następnie następuje dynamiczna przeplatanka różnych sekwencji, które opierają się na 7 etapach energii:

  • faza 1: ziemia – ćwiczenia koncentrujące się na mobilizacji do pracy oraz nauki oddychania;
  • faza 2: drewno – rozgrzanie wszystkich partii mięśniowych;
  • faza 3: przejście z drewna do ognia – rozbudzenie aktywności układu krążenia;
  • faza 4: ogień – ćwiczenia kondycyjne, statyczno-dynamiczne. Mocno pobudzające układ sercowy;
  • faza 5: przejście z ognia w metal – ćwiczenia wytrzymałościowe i koordynacyjne. Oparte na sile, prędkości i koncentracji;
  • faza 6: metal - stopniowe obniżenie tempa i energii, zwolnienie pracy serca;
  • faza 7: woda – koncentracja na oddechu, przygotowanie do zakończenia treningu, relaks.

Każda faza składa się z kilku ćwiczeń, każde z nich powtarzane jest około dwie minuty. Udział w takim treningu może wziąć każdy, niezależnie od poziomu zaawansowania. Każdy z uczestników ćwiczy bowiem we własnym tempie, koncentrując się na synchronicznej pracy własnego ciała. Z kolei elementy wytrzymałościowe pozwalają przekraczać własne granice.

Jak przygotować się do deepWORK?

Podczas treningu nie brakuje skoków, wykroków, biegu w miejscu, wykopów i desek. Zajęcia same w sobie nie wymagają stosowania sprzętów fitness jak hantle czy sztangi, ale ponieważ trening wykonywany jest na boso, to niezbędna może się okazać mata do jogi.

Tak samo, jak w jodze czy crossficie, niezbędne będzie także niekrępujące ruchów ubranie. Legginsy lub dopasowany dres to propozycje zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Panie powinny pamiętać, by w torbę treningową zapakować także stanik sportowy – tradycyjny, koronkowy nie utrzyma bowiem w miejscu biustu podczas skoków i ćwiczeń. Opadające ramiączka są niewygodne i przeszkadzają w pełnej koncentracji na treningu.

Odzież sportową w dobrych cenach znajdziesz w Adrenaline.

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!