sobota, 16 grudnia 2017 r.

Artykuły sponsorowane

Jak chronić się przed przeziębieniem, gdy na dworze mróz?

Dodano: 2 lutego 2017, 00:32

Przeziębienie to jedno z najczęstszych schorzeń układu oddechowego, z jakimi pacjenci zwracają się do lekarza. Szczególnie łatwo o nie, gdy jesteśmy przemęczeni, a niska temperatura, porywisty wiatr, marznące opady śniegu i deszczu dają się we znaki. Podpowiadamy, jak wzmocnić odporność, gdy na dworze mróz.

Przeziębienie to jedno z najczęstszych schorzeń układu oddechowego, z jakimi pacjenci zwracają się do lekarza. Szczególnie łatwo o nie, gdy jesteśmy przemęczeni, a niska temperatura, porywisty wiatr, marznące opady śniegu i deszczu dają się we znaki. Farmaceuci z portalu efarmaceuta.pl podpowiadają, jak wzmocnić odporność, gdy na dworze mróz.

Za chorobę odpowiedzialne są wirusy (głównie rinowirusy, koronawirusy, a także wirus grypy), objawy pojawiają się w ciągu 1-2 dni i są zdecydowanie łagodniejsze od tych występujących podczas grypy. Przeziębienie trwa ok. 7 dni, podczas których pacjenci najbardziej uskarżają się na katar, ból głowy, podwyższoną temperaturę i uczucie ogólnego osłabienia i rozbicia, uniemożliwiającego efektywną pracę. O wiele bardziej niebezpieczne od samego przeziębienia  mogą być jego powikłania, takie jak zapalenie płuc, zatok, infekcje bakteryjne oraz ostre zapalenie ucha środkowego (OZUŚ).

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Złota zasada sprawdza się także w tym przypadku. Co ważne, zapobieganie łagodnym infekcjom wirusowym nie należy do szczególnie uciążliwych czynności i nie wymaga od pacjenta dużej ilości czasu ani pieniędzy. Oto kilka prostych wskazówek, jak chronić się przed przeziębieniem w czasie zimy:

  1. Dopasować ubiór do warunków pogodowych - sposób “na cebulkę” jest niezmiennie najlepszą metodą pozwalającą uniknąć wyziębienia bądź przegrzania w drodze do pracy lub szkoły. Kiedy zmienia się temperatura, możemy szybko dostosować do niej nasz ubiór. Nie należy zapominać o rękawiczkach i ciepłych skarpetkach - dłonie i stopy są najbardziej narażone na działanie mrozu.
  2. Aktywność fizyczna - nie wszyscy mają czas na regularne ćwiczenia w ciągu dnia, stąd aby nieco zahartować organizm rekomendujemy szybkie spacery lub marszobiegi przynajmniej podczas weekendu.
  3. Dbanie o prawidłowy sen - jest to najważniejszy w ciągu doby etap regeneracji organizmu. Mózg, który steruje wieloma procesami metabolicznymi, zamyka się na większość czynników zewnętrznych. Wysypianie się zwiększa naszą odporność na stres oraz wzmacnia ochronę przed infekcjami.
  4. Dieta - nie wszyscy od razu zrezygnują z palenia tytoniu, spożywania alkoholu i wysoko przetworzonej żywności. Takim pacjentom polecamy metodę małych kroków - każdego dnia należy wprowadzać do jadłospisu jeden zdrowy element - może to być np. owoc, warzywo (także w postaci 100% soków), miód czy kasza.

Preparaty na wzmocnienie odporności z apteki

Immunostymulatory to surowce lub związki pochodzące najczęściej ze źródeł naturalnych, które pomagają zapobiegać infekcjom organizmu. Do najczęściej stosowanych należą:

  • Żel aloesowy (Biostymina, Aloe Vera z zieloną herbatą),
  • Ziele jeżówek (Succus Echinaceae, Echinerba),
  • Cebula czosnku (Tabletki z czosnku, Alliomint),
  • Tran (Moller’s Tran Norweski, Tran islandzki o smaku pomarańczowym),
  • Probiotyki (Triflora, Dicoflor 60).

Profilaktyka przeziębienia jest osiągalna dla każdego - wystarczą niewielkie modyfikacje, które łatwo wprowadzić do życia codziennego, aby jak najlepiej zabezpieczyć się przed infekcją i zdrowym cieszyć się z zimowej aury.

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!