poniedziałek, 23 października 2017 r.

Artykuły sponsorowane

Najczęstsze awarie części samochodowych w zimie

Dodano: 3 lutego 2016, 09:33
Autor: Promocja

Postęp motoryzacji jest ogromny, nie da się ukryć. Innowacyjne technologie to domena niemal wszystkich nowych samochodów. Niezawodność to jednak dla wielu nadal najważniejsza cecha. Producenci stale pracują więc nad tym, by auta były coraz trwalsze. Niestety, zima zdaje się temu zaprzeczać.

Poważne problemy coraz częściej dotyczą stosunkowo młodych aut. Niekiedy to efekt oszczędności materiałowych i zbyt szybkiego stosowania nowych technologii. Jeżeli dodać do tego zaniedbanie właściciela samochodu to nie trudno o usterkę. Mało tego, podczas okresu zimowego ryzyko awarii niektórych części samochodu wyraźnie wzrasta, bo nawet o niemal 300 proc.

Co psuje się najczęściej?

Najbardziej kłopotliwy zdaje się być akumulator. Nawet nowy, w pełni sprawny model, przy niskich temperaturach traci na wartości. Typowa usterka to w przypadku tego podzespołu nadmierne rozładowanie. Niższa pojemność elektryczna to z kolei gorszy rozruch, który może być dodatkowo utrudniony przez gęstniejący na mrozie olej silnikowy.

Problemy w zimie sprawia także silnik, który trapiony jest usterkami mechanicznymi, awariami układu doładowania i smarowania. Uszkodzeniu może ulec cewka zapłonowa, która jest wrażliwa na wilgoć. Jej awaria prowadzi z kolei do nieprawidłowej pracy cylindrów lub w skrajnych przypadkach do całkowitego unieruchomienia silnika. Mroźne poranki źle znosi także termostat, którego wada może uniemożliwić nagrzanie jednostki napędowej do odpowiedniej temperatury. Ze względu na niskie temperatury wyraźnie spada także gęstość oraz wartości smarne oleju napędowego, co może utrudnić żywot pompie wtryskowej oraz rozrusznikowi.

Dlaczego trzeba uważać na ukryte wyrwy?

Jaki jest stan dróg w naszym kraju, każdy wie. Niestety, dziury i wyrwy, często ukryte pod wodą lub śniegiem to codzienność polskich kierowców. Dlatego należy uczulić się na ich obecność na drodze. Dlaczego? Przejechanie, nawet z niedużą prędkością przez wyrwę w drodze może uszkodzić elementy zawieszenia i koła. Jeżeli mowa o układzie zawieszenia to najczęściej uszkodzeniu w takim przypadku ulegają wahacz, sprężyna zawieszenia i amortyzator (to elementy, które należy niezwłocznie wymienić na nowe). Natomiast w przypadku koła, uderzenie w krawędź dziury, może spowodować uszkodzenie felgi i opony (wybrzuszenia). Ponadto ze względu na stan dróg, w okresie zimowym, na uszkodzenia mechaniczne narażona jest także dolna osłona silnika oraz przewody sondy lambda. Uwaga: Za wszelkie defekty mogą być także odpowiedzialne bryły lodu, zalegające na drogach.

Co dzieje się z elektryką?

Problemy z elektryką mogą przydarzyć się każdemu, niezależnie od marki samochodu. Wystarczy dwudniowy postój na mrozie. Wilgoć utrudni uruchomienie świateł. Zaburzone zostanie prawidłowe wyświetlanie informacji na desce rozdzielczej i ekranie komputera pokładowego. Na szczęście takie usterki mają zwykle charakter tymczasowy i ustępują po odpowiednim nagrzaniu komory silnika. Wystarczy odrobina cierpliwości.

Jak radzić sobie z zimowymi usterkami?

Jeżeli główny problem stanowi akumulator i silnik, to przed nadejściem zimy po prostu warto skontrolować ich stan – tłumaczą eksperci z NoweCzesci.pl. Trudno się z tym nie zgodzić. Daje nam to możliwość wyeliminowania ewentualnych nieprawidłowości, a to zwiększy prawdopodobieństwo, że zimę przejeździmy spokojnie, bezpiecznie i przede wszystkim bez awarii. Pamiętajmy jednak, że całkowita bezawaryjność to rzadkość. Prędzej czy później, podczas którejś zimy, jeden ze wspomnianych elementów odmówi posłuszeństwa. Dlatego dbajmy o nasz samochód i trzymajmy się zaleceń producenta względem wymiany poszczególnych podzespołów.

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!