środa, 18 października 2017 r.

Puławy

Puławy: Jest nowy pomysł na łatwiejszy dojazd rowerzystów do Azotów

Dodano: 26 września 2017, 07:25

Miasto chce zbudować przedłużenie ul. Długiej od wiaduktu pod ekspresówką do wiaduktu pod torami kolejowymi, prowadzącym do ul. Mościckiego
Miasto chce zbudować przedłużenie ul. Długiej od wiaduktu pod ekspresówką do wiaduktu pod torami kolejowymi, prowadzącym do ul. Mościckiego

Dobra wiadomość dla rowerzystów. Miasto chce zbudować przedłużenie ul. Długiej od wiaduktu pod ekspresówką do wiaduktu pod torami kolejowymi, prowadzącym do ul. Mościckiego.

Obecnie odnowiony trakt prowadzący od ul. Prusa przez las, kończy się na wiadukcie pod budowaną S12. O potrzebie jego przedłużenia mówił ostatnio radny Paweł Maj, który proponował budowę ścieżki wzdłuż lasu i połączenie jej w okolicach węzła Azoty. To rozwiązanie wymagałoby jednak przeprawy przez tory kolejowe, co znacznie podniosłoby jego koszt.

Inny pomysł na ułatwienie rowerzystom dojazdu do Zakładów Azotowych i PPNT ma Wiesław Stolarski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Zaproponował, żeby trakt poprowadzić na wprost, po jego starym śladzie do drewnianego mostu na Kurówce, a następnie przedłużyć w stronę wiaduktu pod torami i połączyć z ul. Mościckiego. Dotychczas na przeszkodzie stały kwestie własnościowe, ale urzędnicy znaleźli sposób.

– Skorzystamy z możliwości, jakie daje nam specustawa. Dzięki temu pozyskamy grunty pod tę inwestycję od prywatnych właścicieli. Na razie chcemy przygotować projekt techniczny, który w najbliższych latach umożliwi jej realizację – mówi dyrektor, który podkreśla, że kluczową rolę będzie miała przebudowa wiaduktu kolejowego zaplanowana przez PLK.

Przedłużenie traktu, który prawdopodobnie będzie miał charakter zwyczajnej asfaltowej drogi dojazdowej to jedno z planowanych usprawnień. Drugim ma być przedłużenie kończącej się w lesie ul. Komunalnej. Według nowego planu odbijać będzie w prawo i łączyć się z nową dojazdówką oraz odcinkiem w stronę ul. Mościckiego. Na styku tych trzech ulic powstać ma rondo. – Dzięki temu, ciężarówki wjeżdżające w ul. Komunalną będą mogły na nim bezpiecznie zawrócić. Obecnie taki manewr jest niemożliwy z uwagi na zbyt małą powierzchnię placu na jej zakończeniu – dodaje Stolarski.

Efektem prac ma być zwiększenie atrakcyjności działek pod inwestycje przemysłowe w tej okolicy, a w przyszłości możliwość takiego połączenia z ul. Mościckiego, by autem można było dojechać z tej części Puław do Zakładów Azotowych. Co prawda na razie mowa jest jedynie o przebudowie ciągu pieszo-rowerowego pod torami, ale puławscy urzędnicy liczą na to, że PLK usprawnią stary wiadukt na tyle, że takie rozwiązanie będzie możliwe.

Koszt stworzenia dokumentacji to ok. 100 tys. zł. Projekt prawdopodobnie będzie gotowy pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Według wstępnych założeń, nowe drogi miałyby powstać w ciągu kilku najbliższych lat.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (26 września 2017 o 18:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejna propaganda.
Rozwiń
Gość
Gość (26 września 2017 o 18:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szkoda, że nie zrobiono zdjęcia jak ktoś rowerem przejeżdża przez to przejście. Mówienie, że przejście na peron da się przerobić na pełnosprawny wiadukt, którym będą przejeżdżały samochody jest sporym nieporozumieniem. Prawdopodobnie PKP będzie chciało nie tyle zwiększyć prześwit, co go wydłużyć, tak aby można było zwiększyć odległość między torami na peronie, bo to umożliwi zwiększenie prędkości przelotowej do 160 km/h. Podobny problem występuje na Puławy Miasto, ale tu trzeba by przebudowywać również wiadukt nad ulicą. Takiej przebudowy nie będzie, bo i tak wszystkie pociągi będą zatrzymywały się (w przyszłości) w Puławach. W jak dalekiej przyszłości jeszcze nie wiadomo, bo według nieoficjalnych informacji firma przebudowująca LK7 na naszym odcinku może zejść z placu budowy
Rozwiń
Gość
Gość (26 września 2017 o 13:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Oby nie skończyło się na obiecankach i nie trwało to następne 40 lat. Chyba J. Grobel nie będzie tyle przy władzy więc jest szansa?
Rozwiń
Puławiak
Puławiak (26 września 2017 o 12:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
250 metrów ścieżki rowerowej powstanie może za 3lata,to już prędzej doczekamy się tej s17 do stolicy,która zaczynają robić.
 Możliwe. Znając opory miasta nad przejęciem odcinka drogi krajowej (chyba chodziło o 801) w granicach miasta widać, że zawsze chodzi o pieniądze. A jak o to chodzi to sprawy wloką się latami i niejeden nawet najlepszy projekt odkładany jest na nie kończące się "potem".... Oby z tym tak nie było, bo pomysł z tym przedłużeniem ulicy Mościckiego jest całkiem dobry.
Rozwiń
Gość
Gość (26 września 2017 o 11:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
250 metrów ścieżki rowerowej powstanie może za 3lata,to już prędzej doczekamy się tej s17 do stolicy,która zaczynają robić.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!