Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

Nowa strategia rozwoju sieci sklepów GRENE

Nowa strategia rozwoju sieci sklepów GRENE zakłada podwojenie stanu posiadania w perspektywie najbliższych pięciu lat
220 sklepów do końca 2018 roku i blisko 300 mln rocznych przychodów to cel nowej strategii rozwoju największej w Polsce sieci sklepów rolniczo - technicznych Grene, która została ogłoszona podczas konferencji zorganizowanej w ramach Międzynarodowych Targów Forum Franczyzy 2013 w Poznaniu.

W realizacji tych ambitnych założeń istotne miejsce zajmuje rozwój oferty współpracy za pośrednictwem franczyzy, wypracowanej na bazie 17 lat doświadczeń na rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa.


Działająca od 17 lat w Polsce duńska spółka Grene, operator sieci sklepów rolniczo - technicznych oraz właściciel największego w Polsce magazynu dystrybucyjnego ogłosiła nową strategię rozwoju na lata 2013-2018. W ramach jej założeń dotychczasowe tempo 12 nowych sklepów rocznie ma znacząco wzrosnąć, osiągając średnią roczną na poziomie 18-20 nowych placówek handlowych, dzięki czemu do końca 2018 roku w Polsce funkcjonować będzie 220 wyspecjalizowanych sklepów technicznego - rolnictwa. Większość z nich funkcjonować będzie w oparciu o umowę franczyzową. Jak twierdzą przedstawiciele Grene jest to możliwe dzięki temu, że koncept sklepu detalicznego z artykułami dla potrzeb rolnictwa, przemysłu i ogrodnictwa jest dokładnie przetestowanym modelem biznesu, sprawdzonym w trakcie wielu lat działania na rynku, jednym z niewielu, które z powodzeniem sprawdzają się w małych miejscowościach, czy nawet wsiach. W chwili obecnej ponad 30 sklepów sieci działa w tego typu miejscach, a omawiane podczas konferencji plany rozwoju wyraźnie wskazują, że ten kierunek będzie nadal kontynuowany, przyczyniając się do szybszego rozwoju handlu i usług w regionach o charakterze rolniczym.

- "Przystępując do tworzenia strategii opracowaliśmy mapę potencjalnych lokalizacji, które wstępnie zostały przez nas zweryfikowane pod kątem atrakcyjności potencjału dla prowadzonej przez nas działalności. Jest ich w chwili obecnej 200, ale biorąc pod uwagę, że wokół wskazanych miejscowości mogą się znajdować lokalizacje sąsiadujące o dobrym skomunikowaniu, traktowane alternatywnie, przez co ich ilość szacujemy na ok. 300. Mapa powstała dla celów efektywniejszej komunikacji z rynkiem potencjalnych kandydatów, dla których jest ona wyraźną wskazówką, gdzie uruchomienie naszego biznesu może zaowocować sukcesem.” - wyjaśnia Dariusz Stróżyk, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający Grene Sp. z o.o.Ambitne plany rozwoju sieci sklepów rolniczo - technicznych mają swoje ugruntowanie w oszacowanym przez Grene potencjale rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa, którego wartość oceniana jest na poziomie 2,7-3 mld zł., a roczna dynamika wzrostu nie spada poniżej 4%.

- "Szacujemy, że w 2013 roku będziemy posiadali jako cała grupa Grene ok 14,5% rynku, co daje nam miano jego lidera, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo współpracy dla naszych obecnych i przyszłych Franczyzobiorców. Przez blisko 2 lata od momentu ogłoszenia oferty franczyzowej podpisaliśmy umowy z bardzo zróżnicowanymi pod względem wiedzy i doświadczeń branżowych i biznesowych kandydatami. Wśród naszych franczyzobiorców są osoby bez przygotowania w zakresie techniki rolniczej, jak i Ci, którzy dotychczas prowadzili sklep lub punkt handlowy, zaopatrujący rolników w części zamienne, czy inne potrzebne do utrzymania infrastruktury technicznej artykuły. Obserwujemy również wyraźnie zarysowującą się tendencję do łączenia kilku komplementarnych biznesów w jednym miejscu, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Sklep spożywczy, punkt paszowy, usługi serwisowe, stacja kontroli pojazdów, stacja paliw, sprzedaż środków ochrony roślin to branże, wraz z którymi sklep rolniczo - techniczny Grene stanowi kluczowy element zaspokajający potrzeby każdego profilu klienta. Zainteresowanie ze strony bardzo różnorodnych kandydatów to dowód, że nasza oferta jest bardzo elastyczna i odpowiednia dla praktycznie każdego, kto chce rozwijać swój biznes pod nasza marką.” - wyjaśnia Dariusz Stróżyk.Doświadczenia wyniesione z ostatnich 17 lat działalności firmy Grene na polskim rynku, tylko dopingują jej przedstawicieli do stałego unowocześniania oferty franczyzowej, której głównym trzonem są szkolenia wstępne i okresowe, kompletna instrukcja prowadzenia biznesu w postaci podręcznika operacyjnego oraz elastycznie prowadzona polityka zakupowa, gdzie dostęp do "półki” w sklepie mają zapewniony również i inni dostawcy.

- "Budując sieć franczyzową od początku wiedzieliśmy, że zmieniać to będzie nasze dotychczasowe podejście do rynku. Coraz większa specjalizacja wymaga nawiązywania współpracy z nowymi dostawcami, którzy mogą sprzedawać swoje towary za pośrednictwem naszej sieci. Daje to nam i naszym franczyzobiorcom szybszą i dokładniejszą informację o produkcie, a także co ważne monitorowanie najlepszych cen, co jest przecież nie bez znaczenia dla rentowności biznesu sklepu rolniczo - technicznego” - informuje Leszek Niewiedziała, Szef Działu Rozwoju Sieci Grene Sp. z o.o. "Nie poprzestajemy na aktualnie wprowadzanych aktualizacjach naszego know-how, planując w dalszej perspektywie wprowadzenie dla naszych franczyzobiorców nowych narzędzi promocji i reklamy, a także zmianę dotychczasowej struktury rabatów dla klientów. Po pomyślnie przeprowadzonych testach w sklepach własnych, będziemy je wdrażać w całej sieci”. - dodaje Niewiedziała.

Grene dysponuje w Polsce nie tylko siecią sklepów rolniczo - technicznych, ale również hurtownią z największym w Polsce magazynem dystrybucyjnym, prowadzonym i zarządzanym według najnowszych technologii logistycznych. Firma posiada również sieć przedstawicieli handlowych obsługujących wszystkie kanały dystrybucji rynku. Mając tego typu potencjał, zaplecze, a przede wszystkim kreśląc jasne plany na przyszłość należy sądzić, że przyjęta strategia rozwoju da firmie miano niekwestionowanego lidera rynku na kolejne lata rozwoju handlu i usług na obszarach miejscowości powiatowych, czy gminnych w Polsce.W tych słowach kryje się wszystko: poczucie odpowiedzialności, umiejętność "podejmowania inicjatyw” i zaangażowanie, zarówno wobec naszych franczyzobiorców, partnerów, dostawców, jak również klientów i kooperantów biznesowych. Chcemy by nasi klienci i dostawcy czerpali korzyści ze współpracy z nami, a także mieli świadomość, że taka współpraca wzbogaca wartość ich własnej działalności i jest oparta na zasadach partnerskich. W ten sposób kreujemy rzeczywistość - chcemy by nasi partnerzy mieli stałe poczucie, że z Grene są faktycznie w dobrych rękach.
Jednocześnie chcemy skupiać się na handlu, który stanowi centralny aspekt naszej działalności. "Być w dobrych rękach” oznacza wykorzystywanie szans i możliwości oraz silnych stron jakimi dysponuje Grene w codziennej działalności. W ten sposób, wzajemnie się uzupełniając i pomagając sobie - zapewnimy firmie dalszy wzrost.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama