W realizacji tych ambitnych założeń istotne miejsce zajmuje rozwój oferty współpracy za pośrednictwem franczyzy, wypracowanej na bazie 17 lat doświadczeń na rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa.

- "Przystępując do tworzenia strategii opracowaliśmy mapę potencjalnych lokalizacji, które wstępnie zostały przez nas zweryfikowane pod kątem atrakcyjności potencjału dla prowadzonej przez nas działalności. Jest ich w chwili obecnej 200, ale biorąc pod uwagę, że wokół wskazanych miejscowości mogą się znajdować lokalizacje sąsiadujące o dobrym skomunikowaniu, traktowane alternatywnie, przez co ich ilość szacujemy na ok. 300. Mapa powstała dla celów efektywniejszej komunikacji z rynkiem potencjalnych kandydatów, dla których jest ona wyraźną wskazówką, gdzie uruchomienie naszego biznesu może zaowocować sukcesem.” - wyjaśnia Dariusz Stróżyk, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający Grene Sp. z o.o.Ambitne plany rozwoju sieci sklepów rolniczo - technicznych mają swoje ugruntowanie w oszacowanym przez Grene potencjale rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa, którego wartość oceniana jest na poziomie 2,7-3 mld zł., a roczna dynamika wzrostu nie spada poniżej 4%.
- "Szacujemy, że w 2013 roku będziemy posiadali jako cała grupa Grene ok 14,5% rynku, co daje nam miano jego lidera, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo współpracy dla naszych obecnych i przyszłych Franczyzobiorców. Przez blisko 2 lata od momentu ogłoszenia oferty franczyzowej podpisaliśmy umowy z bardzo zróżnicowanymi pod względem wiedzy i doświadczeń branżowych i biznesowych kandydatami. Wśród naszych franczyzobiorców są osoby bez przygotowania w zakresie techniki rolniczej, jak i Ci, którzy dotychczas prowadzili sklep lub punkt handlowy, zaopatrujący rolników w części zamienne, czy inne potrzebne do utrzymania infrastruktury technicznej artykuły. Obserwujemy również wyraźnie zarysowującą się tendencję do łączenia kilku komplementarnych biznesów w jednym miejscu, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Sklep spożywczy, punkt paszowy, usługi serwisowe, stacja kontroli pojazdów, stacja paliw, sprzedaż środków ochrony roślin to branże, wraz z którymi sklep rolniczo - techniczny Grene stanowi kluczowy element zaspokajający potrzeby każdego profilu klienta. Zainteresowanie ze strony bardzo różnorodnych kandydatów to dowód, że nasza oferta jest bardzo elastyczna i odpowiednia dla praktycznie każdego, kto chce rozwijać swój biznes pod nasza marką.” - wyjaśnia Dariusz Stróżyk.Doświadczenia wyniesione z ostatnich 17 lat działalności firmy Grene na polskim rynku, tylko dopingują jej przedstawicieli do stałego unowocześniania oferty franczyzowej, której głównym trzonem są szkolenia wstępne i okresowe, kompletna instrukcja prowadzenia biznesu w postaci podręcznika operacyjnego oraz elastycznie prowadzona polityka zakupowa, gdzie dostęp do "półki” w sklepie mają zapewniony również i inni dostawcy.
- "Budując sieć franczyzową od początku wiedzieliśmy, że zmieniać to będzie nasze dotychczasowe podejście do rynku. Coraz większa specjalizacja wymaga nawiązywania współpracy z nowymi dostawcami, którzy mogą sprzedawać swoje towary za pośrednictwem naszej sieci. Daje to nam i naszym franczyzobiorcom szybszą i dokładniejszą informację o produkcie, a także co ważne monitorowanie najlepszych cen, co jest przecież nie bez znaczenia dla rentowności biznesu sklepu rolniczo - technicznego” - informuje Leszek Niewiedziała, Szef Działu Rozwoju Sieci Grene Sp. z o.o. "Nie poprzestajemy na aktualnie wprowadzanych aktualizacjach naszego know-how, planując w dalszej perspektywie wprowadzenie dla naszych franczyzobiorców nowych narzędzi promocji i reklamy, a także zmianę dotychczasowej struktury rabatów dla klientów. Po pomyślnie przeprowadzonych testach w sklepach własnych, będziemy je wdrażać w całej sieci”. - dodaje Niewiedziała.
Grene dysponuje w Polsce nie tylko siecią sklepów rolniczo - technicznych, ale również hurtownią z największym w Polsce magazynem dystrybucyjnym, prowadzonym i zarządzanym według najnowszych technologii logistycznych. Firma posiada również sieć przedstawicieli handlowych obsługujących wszystkie kanały dystrybucji rynku. Mając tego typu potencjał, zaplecze, a przede wszystkim kreśląc jasne plany na przyszłość należy sądzić, że przyjęta strategia rozwoju da firmie miano niekwestionowanego lidera rynku na kolejne lata rozwoju handlu i usług na obszarach miejscowości powiatowych, czy gminnych w Polsce.W tych słowach kryje się wszystko: poczucie odpowiedzialności, umiejętność "podejmowania inicjatyw” i zaangażowanie, zarówno wobec naszych franczyzobiorców, partnerów, dostawców, jak również klientów i kooperantów biznesowych. Chcemy by nasi klienci i dostawcy czerpali korzyści ze współpracy z nami, a także mieli świadomość, że taka współpraca wzbogaca wartość ich własnej działalności i jest oparta na zasadach partnerskich. W ten sposób kreujemy rzeczywistość - chcemy by nasi partnerzy mieli stałe poczucie, że z Grene są faktycznie w dobrych rękach.
Jednocześnie chcemy skupiać się na handlu, który stanowi centralny aspekt naszej działalności. "Być w dobrych rękach” oznacza wykorzystywanie szans i możliwości oraz silnych stron jakimi dysponuje Grene w codziennej działalności. W ten sposób, wzajemnie się uzupełniając i pomagając sobie - zapewnimy firmie dalszy wzrost.

















Komentarze