Wnioski o usunięcie azbestu można składać w urzędach gminy do 28 listopada. - Spodziewamy się, że w obecnym naborze wpłynie ok. 12 tys. wniosków i w przyszłym roku możemy usunąć kolejne 18-20 tys. ton azbestu - mówi dyrektor biura projektu usuwania azbestu w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie Grzegorz Taradyś.
Prowadzony nabór wniosków jest już czwartym i ostatnim w pilotażowym programie usuwania i utylizacji azbestu w regionie finansowanym w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. - Trwają rozmowy na temat przedłużenia działania programu. Nie jesteśmy bez szans - dodał Taradyś.
Program prowadzony od 2012 r. w Lubelskiem cieszy się rosnącą popularnością. W pierwszym naborze wpłynęło nieco ponad tysiąc wniosków, w drugim było ich ponad 3,6 tys., a w trzecim prawie 8 tys. Łącznie usunięto dotychczas prawie 29 tys. ton azbestu.
Ponad 90 proc. wnioskodawców to właściciele prywatnych posesji na terenach wiejskich. Mogą oni ubiegać się o bezpłatne usunięcie azbestowych dachów i utylizację tych odpadów, natomiast koszt położenia nowego dachu muszą sfinansować sami.
O dotację z Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy na usuwanie azbestu mogą się też ubiegać samorządy czy spółdzielnie mieszkaniowe, ale jednostki te muszą pokrywać część kosztów tego przedsięwzięcia.
Reklama
Usuniesz azbest za darmo. Trwa nabór wniosków
Mieszkańcy woj. lubelskiego mogą ubiegać się o bezpłatne usunięcie azbestowych dachów w ramach programu finansowanego z Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Od 2012 r. w Lubelskiem usunięto już prawie 29 tys. ton tych szkodliwych odpadów.
- 10.11.2014 13:30

Reklama












Komentarze