Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Opole Lubelskie chce stworzyć swoją markę

Opole Lubelskie może za kilka lat być lokalną toskańską Sieną. Mają już własne wino, miejscowe ryby i owoce należą do najlepszych w kraju, a jedna z kulinarnych stanic, Sadyba Rozalin, spokojnie zasługuje na gwiazdkę Michelina
Opole Lubelskie chce stworzyć swoją markę
Pstrąg Pustalnia Fot. AS

Władze miasta wraz z grupa lokalnych przedsiębiorców przy mocnym wsparciu LOT Kraina Lessowych Wąwozów powzięli trudne zadanie stworzenia marki Opole Lubelski.

– Mamy określone cele marki, a co najważniejsze: spore grono ludzi z naszego regionu jest już zaangażowanych w projekt – mówi Dariusz Wróbel, burmistrz Opola Lubelskiego.
Gotowe są już dwa najważniejsze dokumenty projektu „Strategia rozwoju marki Gminy Opole Lubelskie” oraz księga znaku wraz z nowym logotypem i hasłem promocyjnym Opola Lubelskiego: „Owocne inwestycje”.

Hasło jest odzwierciedleniem dwóch głównych celów marki Opole Lubelskie: przyciągnąć inwestorów oraz otworzyć gminę na turystów. – Potencjał jest duży. Z regionu Opola i Kraśnika pochodzi 21 proc. światowej produkcji malin. Jesteśmy zagłębiem uprawowym owoców oraz warzyw. Warto, aby stąd wyjeżdżały gotowe produkty, oznaczone marką i logo Opole Lubelskie – mówi wiceprezes nowej przetwórni Grupy Producenckiej FruVitaLand z Piotrawina.

– Nie od razu byłam przekonana do pomysłu tworzenia marki – mówi Anna Pyć, współwłaścicielka rodzinnej firmy Pstrąg Pustelnia. – 40 proc. naszych wyrobów z ryb trafia tu, do odbiorców w regionie, którzy nie wiedzą gdzie one powstają. Stąd marka Opole Lubelskie ma dla mnie duży sens. Pokazuje, ze ryby są hodowane w warunkach ekologicznych, a jakość jest wyznacznikiem naszego działania.

Marka mam być pewnego rodzaju znakiem jakości, nie tylko w odniesieniu do gotowych, lokalnych produktów, ale także atrakcji turystycznych. – Jeżeli macie już dość zgiełku zatłoczonego Kazimierza, to zapraszamy do nas. Poza wspaniałymi rybami z Pstrąg Pustelni mamy szereg innych atrakcji. W Sadybie Rozalin pan Mirek Gołoś serwuje specjały wykonane z lokalnych produktów. Jego chutneye warzywno-owocowe są znane w całym kraju, a kuchnia zasługuje, moim zdaniem, na gwiazdkę Michelina – dodaje burmistrz Wróbel. W winnicy Solaris, niemalże w centrum Opola, można posmakować lokalnego opolskiego wina.

Marka Opole Lubelskie sygnuje także wieś Pomorze z młynem wodnym na Chodelce, Kazimierzów z wolierami dla kuropatw i ptaków ozdobnych, Emilicin, Górną Owczarnię, Wolę Rudzką i wiele innych magicznych miejsc, w sezonie pełnych ryb i grzybów.

– Budując markę Opole najważniejsi są ludzie z pasją. Wprawdzie w Opolu ich nie brakuje, ale przed nami jeszcze długa droga zanim marka zacznie funkcjonować. Jednak już dziś warto poznać Opole Lubelskie i okolice, bo za kilka lat może to być magiczne miejsce – dodaje Wiesław Czerniec, dyrektor biura LOT Kraina Lessowych Wąwozów

Na realizację projektu „Nowa marka – silny region – kompleksowa budowa marki regionu Opola Lubelskiego” gmina Opole Lubelskie pozyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama