Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ruszy budowa kolejnego odcinka S17 do Warszawy. Plany drogowców na 2017 rok

Otwarcie zachodniej obwodnicy Lublina, rozpoczęcie budowy ekspresówki łączącej węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach, rozstrzygnięcie przetargów na kolejne odcinki trasy do Warszawy – to najważniejsze wydarzenia drogowe w minionym roku na drogach krajowych. W 2017 drogowcy nie planują zwalniać tempa.
Ruszy budowa kolejnego odcinka S17 do Warszawy. Plany drogowców na 2017 rok

Wielu kierowców czeka na trasę szybkiego ruchu z Lublina do Warszawy. Ekspresówką do stolicy pomkniemy w 2019 r.

– Obecnie prowadzimy działania związane z budową ponad 62 km S17 na terenie województwa mazowieckiego. Dla trzech z pięciu odcinków o łącznej długości 38 km trwają już postępowania związane z wydaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Zachodnia obwodnica odciążyła Lublin

Od 9 grudnia kierowcy mogą już korzystać z jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji - zachodniej obwodnicy Lublina w ramach drogi ekspresowej S19.

– Oddanie tej drogi do użytku pozwoliło wyprowadzić ruch tranzytowy z Lublina. Kierowcy podróżujący z północnej części kraju na południe nie muszą już tracić czasu na ulicach miasta. Ciężarówki jadące dotychczasową drogą krajową nr 19, potrzebowały co najmniej pół godziny, a częściej zdecydowanie więcej, aby przejechać przez zatłoczone miasto – mówi Nalewajko.

Teraz, korzystając z obwodnicy Lublina, potrzebują ok. 16 minut. Oszczędzając nie tylko czas, ale również paliwo. Kierowcy aut osobowych na przejechanie 22 km pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Węglin potrzebują ok. 11 minut.

Oddanie do użytkowania zachodniej obwodnicy Lublina odczuły czujniki monitorujące ruch pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Czechów. W piątek, 25 listopada, zarejestrowały ok. 13,8 tys. We wtorek, 13 grudnia, było to już 18,3 tys., a w piątek ok. 19,5 tys. pojazdów. To o ponad 40 proc. więcej. Wcześniej przez północną część obwodnicy przejeżdżało ok. 1120-1400 ciężarówek, a po oddaniu zachodniej części od 1650 do 1900.

Z S17 do Puław

W budowie jest kolejny odcinek drogi ekspresowej, łączący węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, budowie nasypów i wykopów pod przyszłą trasę. W styczniu 2017 roku wprowadzony zostanie objazd na drodze wojewódzkiej 824, co pozwoli rozpocząć budowę wiaduktu na przyszłym węźle Puławy Wschód. Zgodnie z podpisaną umową realizacja blisko 12-kilometrowej trasy zakończy się na przełomie kwietnia i maja 2018 roku.

Ekspresówką do stolicy

Wiosną 2017 roku rozpoczną się natomiast prace przy budowie S17 od węzła Kurów Zachód w kierunku Warszawy. – Na pierwszy z odcinków, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, uzyskaliśmy już decyzję ZRID. W styczniu 2017 roku spodziewamy się kolejnych trzech – dodaje rzecznik.

Jedna jest w gestii wojewody lubelskiego, chodzi o odcinek Skrudki do granicy województw, a dwie przez mazowieckiego: Garwolin-Gończyce i Gończyce-granica województw.

Wojewoda mazowiecki rozpatruje też wniosek o ZRID na odcinek od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina, a wykonawca dwóch kolejnych odcinków (od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz obwodnicy Kołbieli) pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków.
W drugiej połowie roku prace będą prowadzone na ponad 95 kilometrach przyszłej S17.

38 kilometrów po remontach

Na blisko 38 kilometrach dróg krajowych pojawiła się nowa nawierzchnia. Chodzi o tzw. nakładki na całej szerokości drogi. Prace prowadzono na drogach krajowych nr 12, 17, 19, 48, 63, 74 i 82. Łączny koszt to ok. 25 mln zł. Nakładki wykonywano na krótkich, najbardziej zdegradowanych odcinkach.

– Najwięcej nakładek wykonaliśmy na DK 74, na dwunastu odcinkach o łącznej długości blisko 18 kilometrów. W siedmiu miejscach na DK19, łącznie blisko 6 km, w sześciu na DK17, ok. 4 km – wylicza rzecznik.

Ma być bezpieczniej

2016 rok GDDKiA w Lublinie wykorzystała na przygotowania do realizacji czternastu zadań związanych z Programem Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

– Trzy z nich będą realizowane w trybie projektuj i buduj. W tych przypadkach są już wyłonienie wykonawcy – mówi Nalewajko.

Chodzi o budowę 3-kilometrowego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż DK2 z kładką nad DK19 łączącego ŻabceMiędzyrzecem Podlaskim. Wartość tego zadania to ok. 5 mln zł. Kolejny ciąg pieszo-rowerowy powstanie w Nowym Chojnie wzdłuż DK12, ok 2,1 km za ok. 2 mln zł. Drogowcy zbudują chodnik wzdłuż DK63, pomiędzy miejscowościami KlębówStok o długości 2 km za 1,4 mln zł.

Dla pozostałych jedenastu opracowywana jest dokumentacja, a w 2017 roku zostaną zrealizowane w terenie. Ciągi pieszo-rowerowe powstaną wzdłuż DK12 od Brzeziczek do Kolonii Struża (3,7 km) oraz wzdłuż DK63 w Łukowie (1,1 km). Chodniki powstaną wzdłuż: DK2 w Kaliłowie (0,3 km), DK19 w Turowie (0,6 km), DK74 w Horyszowie (0,35 km), Krzemieniu (0,3 km) i Zofiance (0,6 km),a także przy DK76 w Kolonii Jamielnik (0,6 km).

W Łukowie przy DK76 powstanie kładka dla pieszych, w Płoskiem pod Zamościem powstanie lewoskręt na skrzyżowaniu z drogą powiatową wraz z przebudową dwóch zatok autobusowych i przejściem dla pieszych. Natomiast w Kołaczach przy DK82 oprócz chodnika powstanie zatoka autobusowa i przejście dla pieszych wraz z doświetleniem.

Plany na 2017 r.

Kolejne plany na 2017 rok to wyłonienie wykonawców drogi ekspresowej S19 od Lublina do granicy z województwem podkarpackim oraz obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17.

Będą również przygotowywane przebudowy istniejących dróg krajowych, których realizację przewidziano w następnych latach. Jeszcze w 2017 roku powinna rozpocząć się przebudowa blisko 11-kilometrowego odcinka DK48 od Krępy do skrzyżowania z S19 koło Kocka.

Plany na 2018 r.

Na 2018 rok zaplanowano rozpoczęcie przebudowy kolejnych dróg: DK17 od Zamościa do Łabuń (5,5 km), DK63 od Łukowa do granicy z woj. mazowieckim (11,4 km), DK74 pomiędzy JarosławcemMiączynem (4,3 km) oraz od Frampola do Gorajca (ok. 7,4 km).

Plany na 2019 r.

W 2019 roku zaplanowano początek przebudowy dalszego odcinka od Gorajca do Szczebrzeszyna, a po opracowaniu dokumentacji także nowego przebiegu DK74 na wysokości Gorajca.
 
Rok 2016 na drogach krajowych

10 km oddanych do użytkowania dróg ekspresowych
12 km dróg ekspresowych w budowie
13 km dróg ekspresowych z wydaną decyzją ZRID
20 km dróg ekspresowych w trakcie uzyskiwania ZRID
85 km dróg ekspresowych w przetargu
38 km dróg z nową nawierzchnią
6 wyremontowanych mostów i przepustów

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama